הבעיה של בית"ר: המסמכים שתדרוש הבקרה מהשייח' אם יוצג כספונסר

חוגג מנסה לעקוף את ההחלטה, אך גם בבקרה לא יקלו עליו: היו"ר סייג היא גם חברת הוועדה לאישור זכויות ותדרוש להציג בטוחות לגבי ההון העצמי, החזר השקעת הבעלים יתעכב ומימון מלא של התקציב יאושר רק בשנה השלישית

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

השייח' מוחמד בן ח'ליפה עדיין רחוק מלהיות בעלי בית"ר ירושלים. תעודת היושר טרם הושגה וגם מסמכים נוספים הקשורים להון העצמי שלו טרם הושגו אך בבית"ר טענו הלילה כי עדיין לא נאמרה המילה האחרונה.

כפי שפורסם כאן, הוועדה פסלה את הצהרת ההון שלו ועניין אישור היעדר רישום פלילי כבר לא משחק את התפקיד העיקרי בסיפור. כרגע, לא בטוח שהשייח' ימצא פתרון לנושא הזה ובבית"ר מנסים למצוא פתרון משפטי אחר שיאפשר לו להזרים כספים.

"אם השייח' יהיה רק ספונסר, אז על מה החגיגה הגדולה? מה ההבדל בינו לבין עשרות ספונסרים אחרים בליגה?", תהה מקורב לעסקה. גורם בהתאחדות אמר: "בסופו של דבר ההתאחדות תפקח על זה ותגביל אותו, כי אז כל ספונסר יוכל להיות בעלים בדרך עקיפה. חד משמעית, השייח' לא יוכל להתחמק מעניין תעודת היושר ולא יוכל להעביר לחוגג החזר על השקעת הבעלים". כזכור, במסגרת ההסכם אמור בן ח'ליפה להעביר כ-100 מיליון שקל לחוגג עבור השקעתו במועדון מאז שרכש אותו אך נראה כי במתכונת החדשה לא יוכל לעשות כן.

חמד בן ח'ליפה חותם על ההסכם עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

בתקנון בקרת התקציבים נקבע כי נותן חסות שהוא חברה ציבורית והוא לא בעלי הקבוצה יוכל לממן אותה בתנאים של תלות בדירוג אשראי ושקיפות; כך למשל, אם השייח' יאושר על ידי הבקרה וירצה להעביר כספים כספונסר הוא יוכל להעביר 66 אחוז מהתקציב בלבד בשנה הראשונה ולהעביר תמיכה מלכה רק בשנה השלישית.

אבל גם עניין זה אינו פשוט. תחילה, מי שצריכה לאשר מהלך כזה היא יו"ר בקרת התקציבים, סיגלית סייג, שהיא גם חברה בתוך הוועדה לאישור זכיות ומתעקשת על הצגת מסמכים נוספים. במקרה בו חוגג ירצה להציג את השייח' כספונסר הוא יצטרך לעבור דרכה ובבקרה לא יאשרו בקלות את הנושא אם לא יציג בטוחות הולמות. כך למשל, סעיף אחר בתקנון קובע כי ספונסר חייב להציג בטוחות תמורת סכום השקעתו. "אג"ח של ונצואלה או הנכסים בלבנון לא יעברו. הוא צריך להציג ערבויות אחרות, כולל הוכחות לגבי ההון העצמי בחשבון הבנק", אמר גורם בהתאחדות.

יחד עם זאת, בבית"ר ציינו כי קיימות דרכים אחרות למימון מלא, כמו השקעה במחלקת הנוער ותשתיות, שהם חלק מהותי מהשקעת השייח' בקבוצה. למרות הדברים האלה, מקורבים לעסקה טענו אתמול כי לא בטוח שהשייח' ימהר להשקיע כספים אם לא יוצג כבעלים.

משה חוגג | בית"ר ירושלים, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי