אביטן: "יכולנו להגיד לפני מכבי חיפה שיש תסמינים והמשחק היה מתבטל"

מאמן בני סכנין תקף ב-103FM אחרי ההפסד 3:0 לירוקים: "לא חושב שמישהו במשרד הבריאות מתעניין אם נשחק. ההנהלה עשתה הכל כדי לדחות את המשחק. לאף קבוצה לא עצרו את האימונים חוץ מאיתנו. יצאנו עם תחושה נוראית"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

בני סכנין עשתה הכל כדי לבטל את המשחק נגד מכבי חיפה, זאת לאחר שתשעה שחקנים נדבקו בקורונה ובכל זאת במנהלת ובמשרד הבריאות החליטו לקיים את ההתמודדות כרגיל מכיוון שהקבוצה מהמגזר עמדה בתקנות הפרוטוקול של מספר מינימום שחקנים זמינים. לבסוף, הירוקים ניצחו 0:3 בשבת האחרונה, ומאמן סכנין, ניסו אביטן, הלין על קיום המשחק כמתוכנן בראיון לתכנית הספורט של 103FM.

האזינו לראיון המלא

אביטן ירה: "הבעתי את דעתי בצורה מאוד נחרצת – המשחק הזה לא היה צריך להתקיים. זו הייתה החלטה שגויה לפי התפיסה שלי. חשוב היה שהכדורגל יחזור, אבל יש התפרצות של קורונה בקרב השחקנים ואצלנו זה היה בצורה קיצונית. אני מקווה שזה לא יקרה לקבוצות אחרות כי זה לא הוגן ולא נעים להופיע ככה למשחקים".

"יש פה חוסר אחידות וחוסר בהירות לגבי איך שהדברים קורים", המשיך אביטן. "המנהלת לפעמים אומרים לך שזה הפרוטוקול ולפעמים אומרים שזה החלטה של משרד הבריאות. המנהלת כתבו במכתב הרשמי שלהם שמשרד הבריאות החליט לקיים את המשחק. אני לא חושב שעם כל הבעיות שיש היום במדינה מישהו במשרד הבריאות יושב ומתעניין אם בני סכנין תשחק או לא".

"המנהלת צריכה לנהל את הליגה וזה לא תפקיד של ההנהלה שלנו לשנות את הדברים", אמר המאמן. "אני לא אתן לגלגל את האשמה לעבר הנהלת סכנין, כי הנהלת סכנין עשתה כל מה שאפשר כדי שהמשחק הזה לא יתקיים. אף קבוצה שהיו לא שחקנים חיוביים לקורונה – לא הפסיקו לה את האימונים. לנו הפסיקו את האימונים מיום רביעי וחזרנו להתאמן ביום ראשון איכשהו עם 14 שחקנים. זו נקודה שלא הייתה אחידה לגבי יתר הקבוצות".

ניסו אביטן , ברק בכר | מאור אלקסלסי

"יכולנו להגיד בשבת בבוקר שיש לנו חמישה שחקנים עם תסמינים. מה היו עושים? איך הם יכולים לדעת?", תקף אביטן. "עד שהיו עושים בדיקות, המשחק היה מתבטל. בחרנו בחירה לא להיות אלה שמתנהגים בצורה לא הוגנת. באנו והופענו למשחק, אני גאה בשחקנים שלי על המלחמה וההקרבה. יצאנו עם תחושה נוראית מהמשחק הזה, כי הייתה הקרבה גדולה של השחקנים ובסוף התוצאה נראתה כאילו מכבי חיפה הביסה אותנו".

חיזוק אפשרי: "יש לנו קבוצה מוכשרת. אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להוציא יותר ממה שהוצאנו עד עכשיו, למרות שמאז שהגעתי הקבוצה התאוששה. אנחנו חלק מהמאבק למרות שחלק חשבו שנהיה יורדת בטוחה. ההנהלה עובדת קשה לחזק את הקבוצה. אף קבוצה לא ששה לשחרר שחקנים בחלון ההעברות. היינו קרובים לצרף שחקנים, אבל עכשיו אין טיסות ויותר דברים לא ברורים מאשר ברורים. זה מקשה על ההכנה המקצועית והתכנונים העתידיים. עדיין, אני חושב שבסופו של דבר נסיים את החלון בצורה טובה. יש לנו סגל מספיק טוב כדי להישאר בליגה. אני מניח שבקרוב תצא הבהרה האם מאריכים את החלון הזה. ייקח כמה ימים עד שדברים יתבהרו".

האם נייג'ל האסלביינק ואוסאמה חלאילה יהיו כשירים למשחק מול הפועל באר שבע: "הם אמורים לצאת מבידוד ביום שלישי והמשחק ביום חמישי. מול חיפה לקחתי סיכון גדול עם בירם כיאל ואיהאב גנאים שיצאו מבידוד באותו יום כי לא הייתה לי ברירה. זה לא תקין לתת לשחקן שיצא מבידוד מיד לשחק, זה לא ספורטיבי. גם בירם וגם איהאב נתנו הרבה מאוד הקרבה. לשמחתי, חוץ מקצת עייפות, הם לא נפצעו ועברנו את זה בשלום. עדיין לא יודע אם הם ישחקו".

בירם כיאל , דולב חזיזה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי