זהות המנצחת, הדעיכה של מכבי ת"א ועסקת אצילי: בלבול מנתח

לקראת "משחק העונה", מאמן מכבי חיפה לשעבר מחמיא לברק בכר, מסביר מה השתנה, מגן על דן גלזר, מרעיף שבחים על הרכש החדש של הירוקים ומפתיע: "יש מצב שתראו אותי על הקווים עוד העונה"

(גודל טקסט)

אחרי שהחזיר את מכבי חיפה לצמרת הכדורגל הישראלי, מרקו בלבול קיווה להיות האיש שיביא לה את האליפות אחרי שנים כושלות, אלא שהנשיא יעקב שחר מינה בקיץ את ברק בכר על חשבונו ואקס הירוקים יצפה מחר (רביעי ב-20:45) ב"משחק העונה" מול מכבי תל אביב מביתו ויראה את קבוצתו לשעבר מגיעה לבלומפילד כשהיא בעמדה מצוינת לזכות בתואר לראשונה מזה עשור.

האזינו לדברים

בלבול עלה הערב (שלישי) לשידור בתכנית הספורט של 103FM והתייחס לדבריו של ברק בכר, שהחמיא לו במסיבת העיתונאים הבוקר. "מגיעה לברק מילה טובה. זה לא מובן מאליו שהוא אמר את זה. הוא צודק, יש שוני בין הקבוצות, השנה הסגל עמוק יותר ובשל יותר. השארתי בסיס טוב, שמונה שחקנים מהעונה שעברה משחקים בהרכב וזה נכון לעשות את ההפרדה בין ההווה לעבר ולא להתייחס למה שכבר קרה. אני מסכים איתו, הבסיס במכבי חיפה הוא נהדר".

על יחסי הכוחות במשחק: "מכבי חיפה לא הצליחה להוות יריבה למכבי תל אביב בשנים האחרונות, מכבי תל אביב הייתה הרבה יותר חזקה. הפער עומד על שמונה נקודות ואני חושב שזה פער מאוד מאוד משמעותי. המשחק מחר הרבה יותר קריטי למכבי תל אביב, הוא על עונה שלמה מבחינתה. חיפה תבוא רגועה ועם ביטחון גבוה. אם היא תגדיל את הפער ל-11, יהיה למכבי תל אביב מאוד מאוד קשה להדביק אותה. תוצאה? קשה, קשה לי לנחש, הייתי הולך על חיפה".

ולדימיר איביץ', מרקו בלבול
ולדימיר איביץ', מרקו בלבול | דני מרון

"למכבי תל אביב יש יותר פצועים ויש חוסר וודאות לגבי ההרכב. אולי ישחקו שחקנים שלא שיחקו כמה שבועות וזה משמעותי. בקורונה דברים משתבשים ויש הרבה הפתעות. זה תלוי איך כל קבוצה תגיע מחר, אבל מכבי חיפה מגיעה במצב הרבה יותר טוב מכל הבחינות ובעיקר בזה שהיא פחות לחוצה ועבורה זה לא קריטי כמו עבור מכבי תל אביב. בעונה שעברה מכבי תל אביב בתקופה הזאת הייתה עם 90 אחוז מהנקודות וספגה שער אחד, נדמה לי מול נס ציונה, היא הייתה קבוצה מדהימה. היום היא עם 60 ומשהו אחוז הצלחה וספגה יותר משער למשחק בממוצע. במשחקים האחרונים היא עוברת שינוי לטובה, נראה אם זה ימשיך מחר".

האם חיפה תבוא לשחק על תיקו: "מכבי חיפה לא משחקת על תיקו, במיוחד שיש לה התקפה מצוינת, נהדרת, שבה כל שחקן ברביעייה הקדמית יכולה להכריע את המשחק. אני חושב שיהיה משחק מאוד מעניין, תמיד המשחקים בין הקבוצות מעניינים. מכבי חיפה יותר מחוברת, היא באה בכושר יותר טוב ונדמה לי שהיא תגיע עם סגל כמעט מלא לעומת החיסורים שיש במכבי ת לאביב. לחיפה יש יתרון, אבל בין שתי הקבוצות האלה הכל יכול לקרות".

על המשחק הראשון שנערך העונה בסמי עופר, בו מכבי תל אביב מחקה פיגור כפול בדרך ל-2:2: "היה משחק נהדר. מכבי חיפה פתחה נהדר ומכבי תל אביב חזרה בחצי השני. זה בדיוק סוג המשחקים בין הקבוצות. מכבי חיפה בשנה וחצי האחרונות עברה שינוי קיצוני וזו לא מכבי חיפה של לפני כמה שנים, זו קבוצה אחרת".

דן גלזר, גיל יצחק | אריאל שלום

הירידה ביכולת של דן גלזר: "הוא היה קפטן הנבחרת האולימפית בתקופה שלי, הוא באמת אחד השחקנים האהובים עליי. הוא 6 נהדר, אחד הטובים בליגה, בחור שהוא מקצוען אמיתי. כדורגל זה לא טניס. כשברצלונה לא טובה, אנחנו רואים כמה קשה למסי. זה משפיע על כולם בסופו של דבר. כשחקן, אני זוכר את העונה שברקוביץ' ורביבו עזבו, היה לנו קש. הייתי שחקן נבחרת והרגשתי שאני יורד בשתי רמות, זה משפיע".

על ההחלטה של מכבי חיפה לצרף את עומר אצילי: "מבחינה מקצועית, אני חושב שהוא ‏שובר שיוויון. יש לו הכל – הוא מבשל, מבקיע ומספק מסירות מפתח לפנתאון. היכולת המנטלית שלו נהדרת, הוא הוכיח את זה עד היום. הוא עושה התקפה והגנה באותה רמה, שזה מדהים לשחקן התקפה מסוגו. התרומה שלו, מבחינה מקצועית, תהיה מאוד גדולה עבור מכבי חיפה. למה הוא לא הצליח בקפריסין? אפואל ניקוסיה פיטרה כבר שלושה מאמנים, הסגל שלה נוראי, אז שחקן אחד לא יכול לעשות את ההבדל בקבוצה כשהיא לא טובה".

על הקרב בין השוערים: "כשג'וש הגיע למכבי חיפה, הוא היה שוער שני וראיתי אותו מתאמן – הוא מקצוען ברמות שאין דברים כאלה, לא נתקלתי במקצוענות כזו. יש לו אופי ויכולת והוא עשה קפיצה מדהימה. למכבי חיפה יש ההגנה שנראית הרבה יותר מההגנה שלי והיא עשתה קפיצה. מכבי תל אביב פחות מאיימת על השער של היריבות שלה ויותר נוח להן לתקוף אותה ולשלוח שחקנים קדימה".

עומר אצילי | מאור אלקסלסי

על כך שמכבי תל אביב מבקיעה בעיקר במחצית השנייה: "לא תמיד סטטיסטיקה מתקיימת בכל משחק. זה משחק של 90 דקות ולא חשוב מי תוביל. יהיה הרבה מאוד מתח ועניין, כי כמו שאמרתי, מכבי חיפה יכולה לבוא ולעשות לעצמה את החיים קלים. אם היא תנצח היא שאיר את הקבוצה החזקה הזו מאחוריה בדרך לאליפות".

על עתידו: "כן, יש מצב שתראו אותי עוד העונה על הקווים. כדורגל זה משהו מאוד דינמי. היו לי הצעות, אבל לא משהו שהרגשתי שאני רוצה לחזור. אני מאוד אשמח לחזור לאמן. אני לא פוסל לא בארץ ולא באירופה. כשתגיע הצעה מתאימה, אשמח לשוב לאמן. זה מאוד תלוי מה יציעו וזה תלי בהרבה דברים".

לאמן לצד אברם גרנט, שהוזכר היום כמועמד לאימון נבחרת אלבניה: "אני תמיד אשמח לעבוד עם אברם, עבדתי איתו בחו"ל ובארץ, הוא מאמן ענק. הוא תמיד הולך קדימה אני תמיד אשמח לאמן ולעבוד איתו"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי