בית המשפט גזר על אנטואן קונטה שנת מאסר בפועל ושנתיים על תנאי

אנטואן קונטה | דני מרון

שחקנה של בית"ר ספג עונה קשה מבית המשפט בריימס. במועדון עשויים שלא לשלם את שכרו מאחר והוא לא יעמוד בחוזה. סוכנו: "הוא יערער על העונש ויחזור לארץ כשיוכל". מהמועדון נמסר: "נלמד את פסק הדין ואת המשמעויות"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית המשפט בריימס גזר שנת מאסר ועוד שנתיים על תנאי על שחקן בית"ר ירושלים אנטואן קונטה, כך לפי דיווח שפורסם הערב (שלישי) בצרפת. לפי הדיווח, קונטה ספג את העונש בגין אלימות כלפי תלמיד תיכון שהיה עד לריב בינו לבין בת זוגו. בעוד שהתביעה ביקשה שלוש שנות מאסר, ההגנה הצהירה שהיא תערער על העונש. קונטה תקף את הנער יחד עם שני אנשים נוספים, אך בית המשפט הסתפק בעונש מאסר על תנאי לגביהם. השחקן עצמו נקנס ב-25 אלף יורו (סכום השווה למשכורתו החודשית בבית"ר).

על פי העדות מבית המשפט, קונטה פגע בז'אן ביד ובגולגולת. "הייתי צריך לוותר על קריירת המוזיקה שלי בגלל זה", אמר הצעיר בבית המשפט. עוד נכתב בפסק הדין כי "הוא נותר עם דימום מוחי, ירידה בשמיעה והתקפי מיגרנה. נכות של 23%". השופט לא היה עדין עם קונטה, שהביע צער אך גילה מעט תחושת אשמה אמיתית. למרות שהוא עובד כיום בבית"ר ירושלים, הוא עדיין יצטרך להיכנס לכלא. ההגנה תערער.

סוכנו של השחקן פרנק בלחסן אמר: "קונטה יערער על העונש, ייקח עוד כמה חודשים עד שיתקיים דיון נוסף. ברגע שיתאפשר לו הוא יחזור לישראל". בית"ר ירושלים מסרה: "אנחנו נלמד את פסק הדין של אנטואן קונטה ואת המשמעויות הנגזרות מכך ונגיב באופן מסודר".

בבית"ר ירושלים עשויים להודיע לשחקן באופן חד צדדי כי הוא משוחרר מההסכם, זאת לאור פסק הדין. כפי שפורסם בספורט1, המטרה של בית"ר היא לסיים את ההתקשרות עם השחקן בחלון הנוכחי. אם המועדון יצליח להתחמק מתשלום שכרו, יתכן שיעדיף לשחררו ללא תמורה ולשים סוף לקדנציה של השחקן בבירה. במועדון עדיין לומדים את החומר וייתכן שימתינו לערעור, אך בכל מקרה המטרה תהיה לנסות ולהיפטר מהחוזה.

אנטואן קונטה | דני מרון

על פי הדיווחים, הקורבן התערב במהלך ויכוח בטונים גבוהים במיוחד בין קונטה לאשתו מול ביתו של השחקן בעיר ריימס. בתגובה, הכדורגלן הצרפתי חבט בראשו בעוצמה באמצעות אלת בייסבול. המותקף, ליאם ז'אן שמו, פונה באמבולנס לבית החולים עם פגיעת ראש קשה ובשלבים מסוימים היה בקומה. עוד נכתב כי בעקבות המקרה הוא סובל מנכות קבועה אשר כוללת בעיות קשב ושמיעה וחוסר תחושה בידו השמאלית.

בעבר התראיין המותקף לתקשורת הצרפתית. "החלקתי בסקייטבורד בשכונה עם כמה חברים ופתאום שמעתי אישה בוכה וצורחת. שמעתי דלת נטרקת בעוצמה וניגשתי לשם. ראיתי בחורה נדחפת מהבית שלה, ממש נזרקת החוצה ומועדת. הפגנתי נוכחות, כדי שיראו אותי ואולי יפסיקו. קונטה הסתובב ושאל: ‘מה אתה מחפש כאן?', העליב וזרק כמה קללות. ראיתי שהוא עצבני והלכתי לכיוון החברים שלי, רציתי להתקשר למשטרה. הוא יצא לפתע עם אלת בייסבול וגז מדמיע. עמדתי, הוא התקדם לעברי, נתן לי מכה אחת לרגל ואז לראש. נפלתי. כשפתחתי עיניים, הוא עמד מעליי וצעק: ‘תזדיין'".

אנטואן קונטה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי