אל תספידו את האלופה: מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה במשחק העונה

פנדל של פשיץ' בדקה ה-95 סידר לצהובים 1:2 יקר נגד מוליכת הטבלה. הפער קוזז לחמש נקודות בלבד. הירוקים שלטו במחצית הראשונה, עלו ליתרון משער עצמי של פיבן (18), אך בן חיים השיב (21) במהירות

(גודל טקסט)

מכבי חיפה לא מאמינה שזה קורה לה שוב נגד מכבי תל אביב. אחרי שבועות ארוכים של המתנה, משחק העונה שני של ליגת העל ב-2020/21 נערך הערב (רביעי) באצטדיון בלומפילד, והוא בהחלט עמד בכל הציפיות, כאשר הצהובים ניצחו 1:2 את מוליכת הטבלה עם פנדל בדקה ה-95, ובכך מאבק האליפות נפתח מחדש.

יחסי הכוחות לפני המשחק היו ברורים. מצד אחד, חיפה הגיעה עם סגל מלא, כולל חוסה רודריגס ומוחמד אבו פאני שהחלימו מהפציעות, בתוספת החיזוק הנוצץ של חודש ינואר, עומר אצילי. מן העבר השני, האלופה הגיעה להתמודדות ללא יונתן כהן הפצוע ודור פרץ המורחק, אך עם הרבה לב ונשמה.

בהרכב של פטריק ואן לוון ניתן היה למצוא את איתי שכטר בחוד ושחר פיבן במרכז ההגנה, אבל ההפתעה הגדולה הייתה הצבתו של מתן חוזז ב-11 הראשונים. מן העבר השני, אצילי ירד לספסל של ברק בכר נגד האקסית מת"א. דולב חזיזה, ניקיטה רוקאביצה וצ'רון שרי הוליכו את החוד הירוק.

מכבי חיפה הופיעה בגדול בדקות הפתיחה, לחצה בכל חלקי המגרש, ובדקה ה-18 גם עלתה ראשונה ללוח התוצאות בעקבות שער עצמי של פיבן. היתרון החזיק בדיוק שלוש דקות בעקבות הרמה נהדרת של חוזז לעברו של טל בן חיים, שכבש מהאוויר את שערו הראשון מאז שחזר לישראל.

החיפאים המשיכו לשלוט עד סיום החצי הראשון, אך כאן בדיוק גם הם נעצרו. בפתיחת המחצית השנייה הקבוצה של ואן לוון הציגה יכולת משופרת, החלה להשתלט על כל מה שקורה בכר הדשא הביתי, ובכך הכניסה את יריבתה ללחץ גדול.

מלבד בישול השער, חוזז היה גם האיש שהוכשל בתוספת הזמן של המשחק על ידי בוגדן פלאניץ', ובכך אפשר לאלכסנדר פשיץ' המחליף לנצח את המשחק מהנקודה הלבנה, ולקזז את הפער בצמרת הטבלה לחמש נקודות בלבד.

פשיץ' וגולסה חוגגים עם חוזז, איש המשחק של הצהובים | דני מרון

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, שרן ייני, שחר פיבן, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט (אופיר דוידזאדה, 80), עדן קארצב (דן גלזר, 54), דן ביטון (אנדרה ג'ראלדש, 68), אייל גולסה, מתן חוזז, טל בן חיים (איילון אלמוג, 68), איתי שכטר (אלכסנדר פשיץ', 80).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, בוגדן פלאניץ', עופרי ארד, סאן מנחם (טאלב טוואטחה, 90), נטע לביא, מוחמד אבו פאני (עומר אצילי, 62), חוסה רודריגס, צ'רון שרי (מאור לוי, 80), דולב חזיזה (יאניק וילדסחוט, 74), ניקיטה רוקאביצה.

הירוקים בפתיחת המשחק. רוצים להגדיל את הפער | דני מרון
מכבי תל אביב יודעת שהיא חייבת את הניצחון | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 3, איום ראשון במשחק: מכבי חיפה נראתה חדה יותר בפתיחה, אבו פאני שיגר כדור חזק לעבר השער ופספס במעט המסגרת.

אבו פאני. איום ראשון במשחק לקשר | דני מרון

דקה 6, ניסיון נוסף של חיפה: חזיזה ניסה להפתיע עם כדור מוקפץ לעבר השער, טננבאום קלט ללא בעיות.

דקה 12, פנדל בוטל למכבי ת"א! דרמה כבר בפתיחה – סבוריט נפל ברחבה לאחר התקלות עם מאיר, גרינפלד הצביע על הנקודה הלבנה. שופטי המסך התערבו במהלך וגרמו לשופט לבטל את ההחלטה.

רגע הנפילה של סבוריט | דני מרון
גרינפלד שרק מיד לפנדל | דני מרון
גרינפלד בדק את המהלך במערכת ה-VAR והשריקה בוטלה | דני מרון

דקה 18, 0:1 למכבי חיפה! חזיזה הרים כדור חופשי לעבר הרחבה של מכבי ת"א, שכטר ניסה להרחיק ונגח לגבו של פיבן, טננבאום לא היה מוכן והכדור התגלגל לרשת.

הירוקים ביתרון במשחק העונה | דני מרון
שער עצמי של פיבן אפשר למכבי חיפה לחגוג בבלומפילד | דני מרון

דקה 21, מכבי ת"א חזרה ל-1:1! זה היה מהיר מאוד! הצהובים חידשו את המשחק, חוזז הרים כדור נפלא לעבר בן חיים, שהכניע את ג'וש כהן עם בעיטה נהדרת מהאוויר.

מכבי תל אביב חזרה במהירות למשחק |
בן חיים כבש לראשונה מאז שחזר לישראל | דני מרון

דקה 37, בעיטה מסוכנת של אבו פאני: מכבי חיפה שולטת לגמרי במשחק, אבו פאני השתחרר מצוין לבעיטה ושלח את הכדור ליציע.

דקה 40, איום של שרי ממרחק: ההולנדי ניסה להפתיע את טננבאום עם אחת מהבעיטות המפורסמות שלו ממרחק, אבל הכדור נעצר בידיים של השוער.

דקה 44, עימות חריף בין הקבוצות: רודריגס ביצע עבירה על גולסה, הרוחות התלהטו מהר מאוד ובסיום התגרה – שכטר, שרי, סבוריט ורודריגס הוצהבו על ידי השופט.

שחקני מכבי תל אביב, שחקני מכבי חיפה | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב, שחקני מכבי חיפה | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב, שחקני מכבי חיפה | דני מרון

דקה 45+3, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: שתי הקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה בשוויון 1:1.

מחצית שנייה

דקה 50, מכבי חיפה מאיימת שוב: דאבל-פס בין אבו פאני לרוקאביצה הסתיים בבעיטה שטוחה של הקשר, טננבאום קלט את הכדור.

דקה 58, בעיטה אדירה של חזיזה! שחקן הכנף של הירוקים השתחרר מהשמירה בצורה נפלאה, ומ-16 מטרים הפציץ לעבר טננבאום. הכדור שרק ליד העמוד.

דולב חזיזה, שחר פיבן | דני מרון

דקה 61, איום מסוכן של בן חיים: הצהובים כמעט השלימו מהפך במשחק, בן חיים סובב כדור ליד העמוד של ג'וש כהן.

טל בן חיים, דולב חזיזה | דני מרון

דקה 78, איום נוסף של מכבי ת"א: הצהובים ניסו למצוא את הרשת של כהן, בעיטה של שכטר שינתה כיוון לאחר נגיחה של ארד והכדור יצא במזל לקרן.

דקה 90+5, 1:2 למכבי ת"א! איזו דרמה במשחק העונה! חוזז התגבר על טוואטחה וחדר לרחבה, פלאניץ' הכשיל את השחקן וגרינפלד העניק פנדל לצהובים, אותו כבש פשיץ' וניצח את המשחק.

אלכסנדר פשיץ', ג'וש כהן | דני מרון
אלכסנדר פשיץ', אייל גולסה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי