אחרי ההפסד במשחק העונה: מאמצים בחיפה להתחזק לפני סגירת החלון

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | דני מרון

תסכול עצום בכרמל אחרי ההפסד הדרמטי למכבי ת"א, שפתח את מאבק האליפות. ביקורת על החילופים של המאמן ("לא הגיב לשליטה שלהם"), גם השחקנים חטפו. מאמצים להנחית מחליף לרוקאביצה ומגן ימני, פלאניץ' ייבדק

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

פניו של יענק'לה שחר אחרי ההפסד 2:1 הכואב של מכבי חיפה למכבי תל אביב אמש (רביעי) אמרו הכל. נשיא המועדון מהכרמל התאכזב ולא האמין כאשר ראה הפסד נוסף של קבוצתו במשחק העונה מול הצהובים, אשר צימקו את הפער לחמש נקודות.

צפו בתקציר: מכבי חיפה הפסידה 2:1 למכבי ת"א בדקה ה-95

מאמן הירוקים, ברק בכר, אמר לשחקניו לפני המשחק שהיכולת שלהם היא זו שתקבע את הכותרות בסיום. והכותרות שלילות. החיפאים שוב פישלו ברגע האמת ומאבק האליפות נפתח מחדש. בקבוצה אמנם היה מרוצים אם בתחילת העונה היו שואלים אותם שבמחזור ה-17 הם יובילו בהפרש של חמש נקודות במקום הראשון, אבל כפי שהתפתחה עד כה העונה, ישנו חשש שמדובר שההפסד אמש יהווה מכה לא פשוטה.

במכבי חיפה העבירו לא מעט ביקורת שהתחלקה בין ברק בכר, ששגה בחילופים שביצע, וגם חלק משחקני המפתח ספגו אחרי שהציגו את אחד המשחקים החלשים של העונה. בכר קיבל המון מחמאות מתחילת העונה, אך הפעם הייתה הרגשה שכל חילוף שביצע היווה שגיאה, והחילוף של מוחמד אבו פאני שינה את מאזן הכוחות במרכז המגרש.

גם כניסתו של טאלב טוואטחה לא עברה בשקט, ולמעשה הטעות של המגן השמאלי מול מתן חוזז היא זו שהביאה לפנדל לטובת מכבי ת"א בתוספת הזמן. "בכר טעה במחצית השנייה, לא הגיב לשינויים במכבי ת"א ובעיקר לשליטה שלהם", אמרו בכרמל. "כל מאמן כדורגל יודע שלא עושים שינויים בהגנה בדקות האחרונות אלא אם יש שחקן פצוע. חוץ מזה, הייתה ציפייה לראות מכבי חיפה שונה במשחק הזה וזאת נראתה הקבוצה של השנים האחרונות".

ברק בכר | דני מרון

ביקורת משמעותית אפילו יותר ספגו שחקני המפתח שלא הגיעו למשחק, כמו צ'רון שרי וניקיטה רוקאביצה. גם השחקנים המחליפים, יאניק ווילדסחוט ועומר אצילי, לא הצליחו להשפיע כלל בחלק ההתקפי. "הם היו ביום חלש ושוב זה קורה דווקא במשחקים הגדולים. שוב ושוב חוזות הטעויות ההזויות כמו איבוד כדור בדקה ה-90 ופנדל כזה שאנחנו מקבלים במשחק העונה", אמרו בתסכול במועדון.

הבלם הסרבי, בוגדן פלאניץ', נפגע בקרסול לקראת סיום המשחק אתמול וייבדק במהלך היום. במידה שלא יהיה כשיר למשחק מול הפועל כפר סבא ביום ראשון (20:00, שידור ישיר בספורט4), עאיד חבשי יפתח על חשבונו במרכז ההגנה.

במועדון לא עסקו בנושא הרכש בימים האחרונים כדי להתעסק אך ורק במשחק העונה, וכעת שוב יחזרו לנסות ולמצוא חיזוק. ישנו רצון לצרף מגן ימני על חשבון ארנסט מאבוקה, וייתכן כי יגיע גם שחקן התקפה נוסף שיצליח להוות תחרות וגיבוי לרוקאביצה, שכאמור, רשם אמש את אחד ממשחקיו החלשים העונה.

גודסוואי דוניו לא מצליח להיות תחליף הולם לאוסטרלי, ואם עד לפני מספר שבועות ההערכה הייתה שיגיע רק מגן נוסף בחלון ההעברות, כעת מבינים בקבוצה שאולי יצטרכו להתחזק גם בהתקפה. עם זאת, כרגע יש קושי להנחית שחקנים זרים בשל סגירת נתב"ג, ואין אופציות ממשיות בקרב החלוצים הישראלים. "כל האופציות על הפרק ואם נמצא שחקנים שישדרגו אותנו אז נביא אותם", אמרו במכבי חיפה.

ניקיטה רוקאביצה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי