ביהמ"ש האריך את מעצרו של גיתא החשוד בהנחת הרימון בבית הורי אצילי

עומר אצילי, מעצר צח"מ איילון | מאור אלקסלסי / משטרת ישראל

זו הארכת מעצר שנייה. שופטת בית משפט השלום, שרית קריספין, ציינה בהחלטתה כי "קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגדו ומתקיימת עילה למעצרו". אמש ביטל שופט בית המשפט המחוזי את ההחלטה לשחרר את החשוד השני

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) לפני זמן קצר בארבעה ימים את מעצרו של בר גיתא, תושב תל אביב החשוד במעורבות בהנחת רימון ההלם בבית הוריו של עומר אצילי, קשר מכבי חיפה. מדובר בהארכת מעצר שנייה.

פרקליטו של החשוד, עו"ד רועי קרן, טען בדיון בבית המשפט כי הוא מבקש שהיחידה החוקרת תעשה ככל שניתן כדי למצות את החקירה עד תום הארכת המעצר הנוכחית. אם תהיה התפתחות המצדיקה את שחרורו של החשוד השני תבחן היחידה גם את שחרורו של חשוד זה. שופטת בית משפט השלום, שרית קריספין, שהחליטה כאמור להאריך את מעצרו של גיתא, ציינה בהחלטתה כי "קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשוד בגין העבירות שבביצוען הוחשד, ומתקיימת עילה למעצרו".

נציין כי אתמול ביטל שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ציון קפח, את החלטת בית משפט השלום לשחרר את החשוד השני בפרשה, עומרי בן לולו, וקיבל את עמדת המשטרה לפיה יש מקום להאריך את מעצרו עד יום ראשון. בבית המשפט טענה היחידה החוקרת מצוות החקירה המיוחד (צח"מ) של מרחב איילון במשטרה כי יש מקום לקבל את הערר, שכן מדובר בחשוד בעל מעורבות בהנחת רימון הלם בדלת בית הוריו של שחקן כדורגל.

עומר אצילי | דני מרון

פרקליטו של החשוד, עורך דין אביחי חג'בי, טען בבית המשפט כי מרשו שיתף פעולה בחקירה, ומסר גרסה מלאה עד השלב שבו נכנסה נציגת המשטרה והחלה, לדבריו, להלום בו, לצעוק עליו ולומר לו שהוא שקרן ונוכל, וכי לא משנה מה יגיד, במשטרה יודעים כי הוא חשוד בפרשה. לדבריו, מרשו טען כי היה בעבודה וטענה זו לא נבדקה, ומכאן שהחליט לשמור על שתיקתו. עוד ציין חג'בי כי הרימון נשלח למעבדה וחזרה תשובה שלילית גם לגבי ה-DNA, וגם לגבי טביעות האצבע.

השופט קפח קיבל, כאמור, את ערר המשטרה, וציין כי הוא מאריך את מעצרו של החשוד, הגם שקיימת חזקת החפות, והוא פנה למשטרה וציין כי ככל שתהיה התפתחות שיש בה להצדיק את שחרורו של החשוד, לא יהיה צורך להמתין עד לסיום ימי המעצר, וניתן יהיה לשחררו לאלתר כבר בתחנת המשטרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי