אבוקסיס חשף: הסיבה שבגללה ויתר על בירם כיאל

יוסי אבוקסיס , בירם כיאל | מאור אלקסלסי / אריאל שלום

המאמן שעזב את ב"ש ויגיע לבני יהודה חשף ב-103FM: "התנאים לא היו של הפועל ב"ש הרגילה, היו תנאים קשים לאימון כדורגל. כשהגיע הנאמן זה כבר לא היה מועדון גדול". וגם: הסיבה האמיתית שכיאל לא חתם

(גודל טקסט)

אחרי שהתפטר באופן מפתיע מהפועל באר שבע, יוסי אבוקסיס נמצא כידוע בדרכו לבני יהודה והערב (ראשון) התראיין לתכנית הספורט של 103FM. המאמן יצא נגד הקבוצה מבירת הנגב וסיפר שמאז שמונה נאמן, שחקנים קיבלו איומים שיהיו חייבים לקצץ והמועדון כבר לא היה מועדון גדול. בנוסף, אבוקסיס חשף מדוע בירם כיאל לא הגיע לב"ש, דיבר על התכניות בבני יהודה וטוען שלאוהדים שהגיעו לקלל אותו באימון אין קשר לעזיבתו – אלא רק לאלונה ברקת.

האזינו לראיון

"הבנתי שיש התנגדות מצד הבעלים להחתים אותי על חוזה חדש, דבר שאסי רחמים רצה", אמר אבוקסיס. ראיתי שתוך כדי מדברים עם מאמנים אחרים, וזה זכותם של הבעלים לעשות. הבנתי שהדבר הנכון ביותר מבחינתי זה לא להמשיך. אין הערכה לעבודה שעשינו בכל השנה הקשה הזו. לפני שהגעתי היה להפועל ב"ש תקציבים מטורפים של שכר שחקנים. הסגל השתנה, הכל השתנה. הכל הפך להיות תחת נאמן. אסי רחמים הצליח לקצץ את התקציב ועברנו דברים מאוד קשים".

האם לאוהדים שקיללו אותו אתמול יש קשר להחלטה להתפטר: "אפשר לשאול את אסי רחמים, עוד לפני האימון ושהגיעו האוהדים, דיברתי איתו על זה. האוהדים שהגיעו זה לא מה שמפריע לי וכבודם במקומם מונח. אמרתי לאסי שאני כועס ועצבני על מה שקורה סביב המועדון ומחוסר ההערכה לצוות המקצועי ולי. חשבתי שהגיע לי יחס יותר מכובד. הבאנו הצלחות, זכינו בגביע, הגענו לליגה האירופית. המועדון לא היה בפלוס כלכלי כמו שהיה בשנה הזו, הכנסנו 30 מיליון ש"ח. בעלים לא חייבים להאריך חוזה למאמנים תוך כדי עונה, אבל גם מאמנים לא חייבים לאמן תוך כדי הרגשה של חוסר הערכה ותוך כדי זה שמדברים עם מאמנים אחרים במקביל. הכל לגיטימי".

אלונה ברקת
אלונה ברקת | מאור אלקסלסי

האם שוחח עם אלונה ברקת בתקופה האחרונה: "לא. ההתנהלות היומית שלי במשך השנה האחרונה הייתה עם אסי רחמים. הוא היה האיש המקשר בין כולם והוא ניהל את המועדון בצורה מדהימה בשנה הזו. הוא גרם לי להרגיש כיף במועדון. כולם יודעים שצריך להתחזק, וגם אלונה בעצמה. לא הצלחנו להתחזק מכל מיני סיבות. זה לא תמיד אשמת הבעלים או הצוות המקצועי. בגדול, הרכש זה לא הסיבה שעזבתי, אלא בגלל חוסר הערכה. יש רצון להביא שחקנים. סבלנו מהמון פציעות בגלל ששיחקנו כמות משחקים אדירה. במשחקים האחרונים שיחקנו בלי חמישה-שישה שחקני הרכב".

מדוע לא החתים את בירם כיאל, שהוצע: "כשהפועל ב"ש מנסה לצאת מהחוזים הארוכים ועושה קיצוץ מטורף, מ-50 מיליון ש"ח ל-20 מיליון ש"ח שכר שחקנים, קשה להחתים שחקן בן 33 על חוזה לשלוש שנים. כיאל חזר לארץ אחרי יותר משנה שהוא לא שיחק כדורגל והוא רצה חוזה של שלוש שנים. הפועל ב"ש לא יכלה לעשות את זה. זו לא החלטה שלי לבד, אלא גם של המועדון. כשכיאל הוצע, בדיוק הבאנו את מרסלו מלי לעמדה שלו. אני חושב שהיינו צריכים להתחזק יותר באיזורים אחרים".

האם הוא שם לב שהקבוצה בדרך לכישלון אחרי שאלונה עזבה והתחילה הקורונה: "כן, חד משמעית. הגעתי חודשיים לפני הקורונה. הגעתי לקבוצה במצב מקצועי וחברתי רע מאוד, בלשון המעטה. ניסינו לשדרג ולהביא בינואר שחקנים. הבאנו את אלטון אקולטסה, אנתוני וארן ודויד סימאו. עשינו קצת שינויים ואז הגיעה הקורונה והעזיבה של אלונה. התקציב ירד לתקציב של קבוצות אמצע טבלה. התיאום ציפיות היה גרוע. נכנס נאמן לאיזור חדרי ההלבשה וכל היום שחקנים עלו וירדו ממנו ומקבלים איומים שאם הם לא יקצצו המועדון יילך ליפירוק והם לא יראו שקל. תוך כדי זה לזכות בגביע ולהגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית, תוך כדי קיצוצים אדירים, עשינו הצלחות. התנאים לא היו תנאים של הפועל ב"ש הרגילה. אלה היו תנאים קשים לאימון כדורגל. הייתה ירידה גדולה מאוד באורך הסגל ובאיכות הסגל. עדיין הצלחנו לעשות דברים יפים ולהכניס 30 מיליון ש"ח למועדון. גם בליגה, אמנם התחלנו לא טוב, אבל התייצבנו בהמשך. כשאתה לא מקבל הערכה על מה שאתה עושה ככה זה מרגיש".

בירם כיאל | מאור אלקסלסי

"לאחרונה חשבתי על זה כל הזמן והתמלאתי כעס על ההתנהלות", מספר אבוקסיס. "החלטתי שזה כבר לא כיף. אמנם כיף לי להיות עם הסגל והאנשים במועדון, כי כולם אנשים מדהימים, אבל מבחינת ההערכה אתה רואה שלא רוצים אותך פה להמשך. לא רוצים שתהיה פה מאמן בשנה הבאה ואתה שומע את זה מכל מיני מקומות".

מה מצפה לו בבני יהודה, שנאבקת בתחתית: "ברק אברמוב רוצה מאוד לחזק את הקבוצה. הוא מבין שלהביא מאמן זה לא מספיק. יש רצון גדול לצרף 2-3 שחקנים. זה קשה מאוד בינואר, אבל ננסה לעשות את המקסימום להביא שחקנים טובים. אנחנו רוצים להשאיר את הקבוצה בליגה. נירתם למען הדבר הזה. ההנהלה והצוות עובדים ובעזרת השם נציל את הקבוצה וניחלץ מהאיזורים המסוכנים בתחתית".

האם הוא מרגיש שהקריירה שלו בנסיגה אחרי שחזר מב"ש לבני יהודה: "אני מאחל, מבחינת תוצאות, לכל מאמן בישראל לזכות בגביע המדינה תוך שנה אחת ויחד עם זאת להגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית. חודשיים אחרי שהגעתי, תקציב השכר נפל מ-50 ל-20 מיליון ש"ח. כשאלונה עזבה והגיע נאמן לקבוצה, זה כבר לא היה מועדון גדול וכבר לא אותה אנרגיה. נדדנו לי"א ולטדי, שוכחים שאחד הכוחות הגדולים של ב"ש היה הקהל בטוטו-טרנר".

ברק אברמוב יוסי אבוקסיס
ברק אברמוב יוסי אבוקסיס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי