איפה הם היום? גיבורי הניצחון האחרון של ב"ש על מכבי ת"א בטרנר

טוני וואקמה, מאור מליקסון | דני מרון

לפני למעלה משלוש שנים, וואקמה ושהר התגברו על אדום מוקדם של אלחמיד והובילו את הקבוצה מבירת הנגב ל-1:2 על הצהובים ולאליפות שלישית ברציפות. כיום היוצרות התהפכו וסגלי השחקנים השתנו כמעט לחלוטין

(גודל טקסט)

לאורך כחצי עשור המפגש בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע היה המעניין ביותר בכדורגל הישראלי ולעיתים קרובות גם היה מכריע את זהותה של האלופה. בשנים האחרונות רק הצהובים נשארו בטופ, אך בבירת הנגב מינו את הנמסיס הגדול יוסי אבוקסיס, שסחט שלוש תוצאות תיקו וניצחון בארבעת משחקי הליגה האחרונים נגד האלופה.

רגע לפני משחק נוסף נגד מכבי תל אביב, יוסי אבוקסיס התפטר מהפועל באר שבע ונראה ששוב העתיד לוט בערפל ולמרות החזרה לטרנר, כל תוצאה מלבד הפסד הערב (שני) תתקבל כהפתעה. אי לכך, דווקא בנקודת שפל כזאת החלטנו להעלות חיוך קל על הפנים של אוהדי באר שבע ולבדוק עבורם היכן נמצאים כל השחקנים ששותפו בניצחון האחרון שלה על הצהובים באצטדיון טרנר, ולא, לא מדובר על ה-0:2 במחזור הסיום בעונת 2019/20 באצטדיון הי"א, אלא על משחק העונה הראשון בעונת 2017/18 – אז הפועל באר שבע שהייתה בדרך לאליפות שלישית ברציפות השיגה 1:2 משערים של טוני וואקמה ובן שהר, בעוד עומר אצילי הגיב עם שער מצמק מאוחר.

צפו בתקציר המשחק

הפועל באר שבע

שוער: דודו גורש

קבוצה נוכחית: פרש

השוער הוותיק שאת רוב העונה העביר על הספסל, קיבל הזדמנות במשחק העונה ולמען האמת לא ממש התאמץ. גורש עזב בתום העונה לבית"ר ירושלים ושימש כשוער משנה לאיתמר ניצן לפני שתלה את הכפפות ב-2019.

מגן ימני: בן ביטון

קבוצה נוכחית: הפועל תל אביב

בקיץ האחרון סיים ביטון תקופה בת שבע שנים בבאר שבע ועבר בהשאלה למכבי תל אביב, כאשר סייע לה בעיקר בשלבי המוקדמות באירופה. בחלון הנוכחי חצה את הכביש ושב לקבוצת נעוריו, כדי לעזור לה להישאר בליגה.

דודו גורש | דני מרון

בלם: לואי טאהא

קבוצה נוכחית: הפועל באר שבע

השריד היחיד בסגל של באר שבע ששותף באותו ערב. עד כה ערך טאהא 242 הופעות רשמיות במדים האדומים, נגד מכבי תל אביב אגב קיבל כרטיס צהוב.

בלם: חאתם עבד אלחמיד

קבוצה נוכחית: סלטיק (סקוטלנד)

היום הוא שחקן בכיר בנבחרת, אבל אז היה לו המון מה להוכיח כאשר נרכש בחמישה וחצי מיליון שקלים מאשדוד ובמבחן הראשון כשל. כבר בדקה ה-21 הורחק בצהוב שני ולמזלו באר שבע של אותם ימים הייתה עדיפה גם בעשרה שחקנים. את ההמשך כולם מכירים, אך השאלה הגדולה היא האם ישוב לישראל כבר בחלון הנוכחי ומי תהיה הקבוצה שתזכה בשירותיו.

חאתם עבד אלחמיד עם מהראן ראדי משכנעים את זיו אדלר
חאתם עבד אלחמיד עם מהראן ראדי משכנעים את זיו אדלר | דני מרון

בלם: וובה בראון

קבוצה נוכחית: סקציה נס ציונה

כיאה למשחקי עונה באותם ימים, בכר היה מסיט את אחד הקשרים לקו ההגנה והפעם המאמן נידב את בראון למשימה. הקשר שאף פעם לא היה שחקן הרכב בבאר שבע, חזר לקריית שמונה בקיץ 2018 ואת השנתיים האחרונות מעביר בליגה הלאומית.

מגן שמאלי: מיהאי קורהוט

קבוצה נוכחית: דברצן (הונגריה)

ההונגרי החביב שזכה בשתי אליפויות עם באר שבע והיה שותף עמה לשני קמפיינים אירופיים, הצטרף בינואר 2019 לאריס סלוניקי היוונית ולאחר כשנה וחצי שב למולדתו.

מיהאי קורהוט, עומר אצילי | דני מרון

קשר: מהראן ראדי

קבוצה נוכחית: כפר קאסם

בסיום אותה עונה הפך לשחקן היחיד אי פעם שזכה בשש אליפויות רצופות בליגת העל. מיד לאחר מכן ירד ללאומית עם בני סכנין ומאז כף רגלו לא דרכה בליגה הראשונה.

קשר: דן איינבינדר

קבוצה נוכחית: הפועל תל אביב

עונה אחת העביר בבאר שבע ומשם שב לקדנציה שלישית בבית"ר ירושלים, שנגמרה בטונים צורמים ושחרור חד צדדי. המעבר הטרי להפועל תל אביב הוא ניסיון אחרון של הקשר להוכיח שמקומו עדיין ברמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי.

דן איינבינדר, תומאש פקהארט | דני מרון

שחקן כנף: מאור מליקסון

קבוצה נוכחית: פרש

אחד השחקנים האהובים בבירת הנגב, תלה את נעליו קצת לפני פיטוריו של בכר והצטרף לצוות האימון של באר שבע. הערב יזכה לחלק משמעותי בניהול המשחק נגד מכבי תל אביב.

שחקן כנף: טוני וואקמה

קבוצה נוכחית: טרבזונספור (טורקיה)

וואקמה שרשם פתיחת עונה מאכזבת, כבש את שערו הראשון באותה עונה נגד מכבי תל אביב. הניגרי הנפלא התחיל גם את העונה הרביעית בבאר שבע ועזב אותה רק לאחר ההדחה מול אפואל ניקוסיה במוקדמות הליגה האירופית. בטורקיה וואקמה ממשיך להציג יכולת גבוהה ואם לא היה נושק לגיל 32, כבר מזמן היה עובר לאחת הליגות הגדולות באירופה.

טוני וואקמה | דני מרון

חלוץ: תומאש פקהארט

קבוצה נוכחית: לגיה ורשה

בעונתו היחידה בישראל כבש 10 שערי ליגה, אך זה לא היה מספיק עבור הצוות המקצועי. הצ'כי נדד בהמשך ללאס פאלמס מליגת המשנה בספרד וכעת הוא עושה חיל בליגה הפולנית, שם הוא מוביל את טבלת הכיבושים עם 13 שערים ב-14 הופעות.

מאמן: ברק בכר

קבוצה נוכחית: מכבי חיפה

העונה הזאת אמנם הסתיימה באליפות, אך הנסיגה המתמשכת ביכולת הובילה להתרסקות בליגה ובאירופה מיד לאחר מכן. את תפקידו סיים בינואר 2020 וכיום יש לו משחקי עונה חדשים משלו.

ברק בכר | דני מרון

מחליפים

בן שהר (כבש) – אפואל ניקוסיה (קפריסין)

דור אלו – קריית שמונה

מיכאל אוחנה – בית"ר ירושלים

בן שהר
בן שהר | דני מרון

מכבי תל אביב

שוער: פרדראג ראיקוביץ'

קבוצה: ריימס (צרפת)

הגיע על תקן "השוער הטוב בגילו" ולמרות שהשתפר באופן ניכר בכל עונה, אף פעם לא היה קונצנזוס בכדורגל הישראלי. לאחר שעזב את הצהובים, השתיק לא מעט מבקרים כשנבחר לשוער העונה בצרפת.

מגן ימני: יובל שפונגין

קבוצה נוכחית: כפר שלם

המגן ששב לקדנציה שנייה במכבי תל אביב כבר ב-2014 קיבל רק בעונה הזאת דקות משחק משמעותיות. בהמשך נדד לקריית שמונה, אשדוד ואפילו שיחק עם הפועל מרמורק בליגה א'. כיום משחק עם אחיו יאיר בכפר שלם.

פרדראג ראיקוביץ' | דני מרון

בלם: טל בן חיים

קבוצה נוכחית: בית"ר ירושלים

את רוב העונה הסדירה העביר על הספסל, בגלל המעבר של ג'ורדי קרויף למערך של שלושה בלמים ושב להרכב רק בפלייאוף. בשלוש העונות האחרונות משחק בבית"ר ירושלים ולמרות שמעמדו רק הופך ופוחת, הוא מסרב לפרוש.

בלם: ז'אן סילבן באבין

קבוצה נוכחית: ספורטינג חיחון (ספרד)

הצרפתי הגיע למכבי תל אביב בהשאלה לאחר שחיחון ירדה לליגה השנייה בספרד ולמעשה משחק בה עד היום, אחרי שהצהובים בחרו שלא לרכוש את כרטיסו.

ז'אן סילבן באבין, טל בן חיים | דני מרון

מגן שמאלי: אופיר דוידזאדה

קבוצה נוכחית: מכבי תל אביב

לאחר עונה מאכזבת בגנט, הגיע דוידזאדה לצהובים בהשאלה והיה לא רע בכלל, בעיקר בקמפיין האירופי. אמנם בסוף העונה נשלח בחזרה לבלגיה אך נרכש באופן קבוע כעבור מספר חודשים וזכה לחוזה עד 2022 – רק שהפעם הגיע כשחקן גיבוי לאנריק סבוריט.

קשר: שרן ייני

קבוצה נוכחית: מכבי תל אביב

הקפטן הנצחי לא מתכוון ללכת לשום מקום, והעונה אפילו חזר להרכב לאחר שהתמודד מפציעה ארוכה. ייתכן שנראה אותו ממשיך במועדון גם לאחר שיפרוש.

אופיר דוידזאדה, אבי ריקן | דני מרון

קשר: אבי ריקן

קבוצה נוכחית: מכבי תל אביב

באותה עונה ריקן הפך לשחקן משמועתי במכבי תל אביב ומוצב במקום שבו הוא כל כך אוהב לשחק, בחוליית הקישור. הוא גמל לג'ורדי עם שישה שערים ושלושה בישולים ותחת ולדימיר איביץ' המספרים שלו עלו אפילו יותר.

קשר: כריסטיאן באטוקיו

קבוצה נוכחית: ברסט (צרפת)

קשר נבחרת איטליה הצעירה לשעבר, בעל עבר בווטפורד ואודינזה היה אחד השחקנים עם ההיסטוריה הכי מרשימה שהגיעו לכאן בשנים האחרונות, אולם לא הייתה לכך עדות על כר הדשא. כיום הוא בעיקר מחמם את הספסל של ברסט מהליגה הראשונה בצרפת.

כריסטיאן באטוקיו | דני מרון

שחקן כנף: עומר אצילי

קבוצה נוכחית: מכבי חיפה

כובש השער המצמק באותו ערב, יעדיף לשים מאחוריו את מה שעבר בחצי השנה האחרונה ולסיים את העונה הנוכחית עם צלחת אליפות שלישית בקריירה.

שחקן כנף: ניק בלקמן

קבוצה נוכחית: מכבי תל אביב

בעונת הבכורה בצהוב כבש 10 שערים ותרם עוד חמישה בישולים, אבל גם אז הופנו נגדו לא מעט ביקורות על סגנון המשחק. החלוץ עבר לחיחון ולאחר עונה איומה חתם לשנתיים במכבי תל אביב כשהוא עדיין מחפש את שערו הראשון בליגה בקדנציה השנייה.

וידאר קיארטנסון, עומר אצילי, אלירן עטר | דני מרון

חלוץ: וידאר קיארטנסון

קבוצה נוכחית: ואלרנגה (נורבגיה)

32 שערים כבש החלוץ האיסלנדי בשתי עונותיו בליגת העל לפני שנמכר ב-2.5 מיליון יורו לרוסטוב. ברוסיה נחל כישלון אדיר, גם בקאזאן ובחודש ספטמבר האחרון חזר לקבוצה הנורבגית בה פרץ לתודעה ובעיקר שוב נהנה מכדורגל אחרי הרבה זמן.

מאמן: ג'ורדי קרויף

קבוצה נוכחית: שנזן (סין)

כשירד לקווים מעמדת המנהל הספורטיבי, היה ברור לכולם שזו תהיה עונתו האחרונה של ג'ורדי במכבי תל אביב. הוא עדיין חולם על תפקיד מקצועי בברצלונה, אך בינתיים אימן רק בסין והספיק להיות שותף לפארסה ענקית כאשר מונה והתפטר מנבחרת אקוודור מבלי לערוך אימון אחד.

ג'ורדי קרויף | דני מרון

מחליפים

טינו-סוון סושיץ' – אפ.קיי. סרייבו (בוסניה)

אלירן עטר – בית"ר ירושלים

מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי