תקוע בסקוטלנד: שלוש קבוצות מחכות לחאתם אלחמיד

חאתם עבד אלחמיד | מאור אלקסלסי

שחקן ההגנה של נבחרת ישראל, שמבוקש במכבי חיפה, הפועל ב"ש ומכבי ת"א, רוצה לעזוב את סלטיק שדורשת 1.8 מיליון יורו - הסכום ששילמה עבורו. הירוקים והדרומיים מקווים לשחרור בחינם. תמונת מצב

(גודל טקסט)

שחקן ההגנה של נבחרת ישראל, חאתם עבד אלחמיד, הפך לאחד הישראלים המבוקשים בחלון ההעברות הנוכחי ושלוש קבוצות גדולות בליגת העל הביעו בו עניין: מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע. הבלם/מגן בן ה-29 לא הסתיר את רצונו לעזוב את סלטיק ולשוב לכדורגל הישראלי, בעיקר בשל הקשיים עמם מתמודדת משפחתו בסקוטלנד, אולם בשלב זה קבוצתו הנוכחית אינה מתכוונת לאפשר את המהלך.

מאמן מכבי חיפה ברק בכר מעריך מאוד את אלחמיד, אשר שיחק תחתיו בהפועל באר שבע לפני שיצא לחו"ל, אולם המכשול העיקרי הוא סעיף השחרור שלו העומד על 1.8 מיליון יורו, סכום זהה לזה שסלטיק שילמה עבורו, כאשר אלופת סקוטלנד מוכנה לוותר על השחקן רק בתנאי שעזיבתו תחזיר את ההשקעה שנעשתה בו.

בכרמל הבהירו לאחרונה את רצונם להתחזק במגן ימני ובהתחלה בחנו אפשרות להחתים זר בעמדה זו, אלא שהדבר לא הסתייע בשל סגירת נתב"ג, בין השאר, ולכן אופציית אלחמיד עלתה מחדש על הפרק. אנשי מכבי חיפה העבירו מסר לנציגיו של השחקן כי המעבר יקרה רק בתנאי שסלטיק תשאיל אותו בחינם, בנוסף להסכמה של אלחמיד להפחית בשכרו.

חאתם עבד אלחמיד
אלחמיד. חיפה וב"ש עוקבות במתח | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

גם הפועל באר שבע, כאמור, הייתה רוצה לראות את את שחקן ההגנה חוזר אליה. הבעלים אלונה ברקת הציבה לעצמה מטרה לצרף ישראלי בכיר ותוכל להציע לאלחמיד שכר גבוה יותר מזה שיציעו הירוקים, זאת בנוסף לחוזה ארוך טווח, אך גם במקרה של באר שבע התנאי לכך הוא שאלחמיד ישוחרר ללא תמורה.

בינתיים, בסלטיק ממשיכים להצהיר כי מבחינתם אלחמיד נשאר בקבוצה ומעמדו אף צפוי להשתדרג לאחר שג'רמי פרימפונג, אשר ישב על העמדה של הישראלי, עזב לבאייר לברקוזן. בסביבתו של שחקן סלטיק ציינו כי הוא היה נחוש לעזוב והיה שמח לחזור ארצה, אך הוא נמצא תחת חוזה ומתכוון לכבד את ההסכם לפחות עד תום העונה, אז יבקש לקבל את השחרור. "חאתם אכן רצה וביקש לעזוב, אבל נתקל בסירוב וכרגע הוא מבין שהוא יצטרך להשלים את העונה בסקוטלנד", אמרו מקורביו של אלחמיד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי