אבי ריקן יתייצב בבית הדין כדי להעיד נגד ז'וסואה

עו"ד ניר רשף, תובע ההתאחדות, הודיע כי קשר הפועל באר שבע יעמוד לדין על סמך מצלמות הטלוויזיה: "פעולה מבזה ומשפילה. יריקה בפניו של אחר מהווה תקיפה על פי המשפט הפלילי". קשר מכבי ת"א זומן ואישר את הגעתו

(גודל טקסט)

לאחר שהאירוע נעלם מעיניו של השופט ועל סמך צילומי הטלוויזיה שאותם ראו באיגוד הבוקר (שלישי), תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את ז'וסואה לדין בגין התנהגות בלתי ספורטיבית בנסיבות מחמירות ופגיעה בשחקן יריב וזאת לאחר שירק על אבי ריקן. הדיון בעניינו של קשר ב"ש ייערך ביום רביעי ב-17:00 והוא צפוי לספוג הרחקה ממספר משחקים.

מה שמעניין הוא שבבית הדין צפוי להתייצב גם קשר מכבי תל אביב, אבי ריקן שהתבקש להעיד וצפוי לטעון בין השאר כי ז'וסואה לא רק ביצע תנועת יריקה כפי שהוא טוען, אלא גם פגע בפניו.

ז'וסואה יורק על אבי ריקן | צילום מסך

בכתב התביעה, אליו צורף סרטון היריקה, נכתב: "לקראת סיום המשחק, נצפה הנאשם בצילומי הטלוויזיה כשהוא מליט את פיו באמצעות מרפקו, מסתובב ומבצע תנועת יריקה כלפי אבי ריקן שעמד מאחוריו. הפגיעה נעלמה מעיניו של שופט המשחק גל לייבוביץ'. המאשימה תטען כי יריקה לעברו של שחקן יריב הינה פעולה מבזה ומשפילה, ומשכך מדובר בהתנהגות בלתי ספורטיבית בנסיבות מחמירות. המאשימה תטען בנוסף כי יריקה בפניו של אחר מהווה תקיפה על פי המשפט הפלילי ומשכך יש לראות במעשה זה גם עבירה של פגיעה בשחקן יריב".

בבאר שבע למדים הבוקר את המקרה ורוצים לבחון שוב האם בוצעה יריקה לכיוונו של ריקן. במידה והקשר יורחק ממספר משחקים או שניתן יהיה לזהות בוודאות שירק, ייתכן שיעמוד גם לדין פנימי במועדון.

ממנהלת הליגות נמסר בתגובה לאירוע: "יריקה על שחקן יריב היא אירוע חמור ומבזה בימי שגרה ועל אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה על רגישויותיה וסכנותיה. אנו מגנים את הפגיעה בכבוד השחקן, בכללי ההתנהגות בתקופת הקורונה ובתדמית הכדורגל הישראלי ונמתין להחלטת בית הדין בנושא".

העמדה לדין על סמך צילומי טלוויזיה מצריכה אישור משפטי מיוחד ולאחר שזה התקבל, כאמור, יצאה כצפי הודעה רשמית בנושא ונקבע שז'וסואה יעמוד לדין. הסיבה לכך נעוצה במקרה עבר, בו ההתאחדות לכדורגל העמידה את הבלם טל בן חיים לדין על סמך צילומי טלוויזיה. בזמנו, עו"ד מורן מאירי ערער על ההחלטה ועל סמך הערעור הזה הוחלט להכניס סעיף מיוחד בעניין הזה, שיכול "לסנדל" את ההתאחדות מהעמדה לדין בעקבות עבירה שנקלטה במצלמות הטלוויזיה.

עוד לפני ההחלטה להעמיד את ז'וסואה לדין, אמר גורם בבית הדין: "יש כאן שאלה משפטית וצריך שיהיה תוקף להעמדה לדין. ממה שהבנו, עו"ד ניר רשף החליט להעמיד אותו לדין, ברגע שנקבל אישור זה יקרה. אם אתה שואל אותי, הוא יעמוד לדין בסוף". לפני עשור, אגב, עמד בלם אשדוד יאיא פטי לדין אחרי שירק על ולדימיר דבאלישווילי והדבר נקלט בעיני המצלמות. אז הוא ספג עונש הרחקה משלושה משחקים.

צפו בתקציר המשחק

עוד באותו נושא: ז'וסואה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי