ההסכם עם אל עין, אצילי וחזרת הקהל: מנכ"ל מכבי חיפה בראיון מיוחד

אסף בן דוב
אסף בן דב | ערן לוף

אסף בן דב דיבר ב-103FM על שיתוף הפעולה: "מרגש". צירופו של הכוכב: "היה ספקות ודילמות לפני. לא היה טעם לפגם בהתנצלות שלו". השתלבות בכר: "מהטובות שראיתי". חזרת האוהדים: "פניתי למנהלת לגבי פיילוט"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לאחר חתימת הסכם שיתוף הפעולה של מכבי חיפה עם אל עין מאבו דאבי, מנכ"ל הירוקים אסף בן דב התראיין הערב (רביעי) בתכנית הספורט של 103FM וסיפר על מטרות ההסכם, כמו גם התחושות שלו מהעונה הנוכחית וצירופו של עומר אצילי בחודש ינואר האחרון.

האזינו לראיון המלא

ההסכם שנחתם: "הסכם מרגש. מדובר על חתימה על מזכר הבנות שנחתם היום במעמד שני הצדדים. זה פותח הרבה מאוד דלתות לשיתופי פעולה אפשריים ומכאן צריך למלא תוכן. אל עין זו הקבוצה הכי בכירה באמירויות מבחינת המעמד שלה. זו קבוצה ששיחקה נגד ריאל מדריד בגמר גביע העולם למועדונים ב-2018 ומשחקת בליגת האלופות של אסיה. היא נמצאת באבו דאבי והיא הבכירה שם. היא בהחלט במעמד של מכבי חיפה ומכבי חיפה במעמד של אל עין".

מטרת שיתוף הפעולה: "הרעיון הוא לבסס שיתוף פעולה עמוק מאוד בין המועדונים באמון ופעילות. בתחום התרבותי, אם לא היה קורונה, היינו אמורים לשחק ב-26 בינואר את המשחק הראשון בינינו שם. פעם ראשונה שמועדון ישראלי ישחק במדינה ערבית ונאלצנו לדחות את זה. שיתופים נוספים יכולים להיות בהיבט הרפואי, ספורטיבי מקצועי, שחקנים וחלון העברות. אנחנו מדברים על הרבה דברים כרגע".

בן דב במעמד החתימה עם יעקב שחר. "הרעיון הוא לבסס שיתוף פעולה עמוק מאוד בין המועדונים" | האתר הרשמי של מכבי חיפה

תחושות אחרי ההפסד נגד מכבי תל אביב: "התחושות מההפסד למכבי ת"א הן כמו כל הפסד אחר ואני אומר את זה באמיתות גדולה. זה מאכזב מאוד. אם לא הטעות בדקה ה-94 ופנדל לא היינו מדברים בשיחה הזו. אז צריכים לשים את הדברים במקום שלהם. אנחנו עם הפנים קדימה עכשיו, מה שהיה אחורה כבר לא מעניין".

ההשתלבות של ברק בכר והצוות: "מהטובות שראיתי. האנשים שהגיעו והבינו היטב לאן הם הגיעו ואיזה סוג של מועדון זה. לפעמים היו כאלה שהגיעו ורמת ההתאמה שלהם לא הייתה גבוהה. במועדון ובמערכת יש שביעות רצון גדולה מברק ומהצוות".

חיזוק הקבוצה בהמשך מועד העברות: "חלון העברות של ינואר הוא מראש קשה. שוק העברות באירופה השנה היה מאופיין בעיקר בקורונה. השאלות ועסקאות במחירים נמוכים. בלי שום קשר, את השחקנים שרצינו להביא הצלחנו להביא. אני לא חושב שנעשה בחלון הזה שינויים נוספים מעבר למה שהיה עד עכשיו".

בכר. "במועדון ובמערכת יש שביעות רצון גדולה מברק ומהצוות" | מאור אלקסלסי

סוגיית החתמתו של אצילי: "לא רואה בהחתמה של אצילי סוגיה, אלא החלטה. ברגע שהייתה את האפשרות לצרף אותו למכבי חיפה, הנושא נבחן לעומק ומכל כיוון אפשרי וכל אספקט אפשרי. ההחלטה להחתים אותו הייתה בידיעה לטווח הארוך של המועדון ולא לעונה הקרובה. המחשבה היא שעומר בהחלט יכול להתאים ל-DNA של מכבי חיפה ויכול להוביל את הקבוצה בשנים הקרובות".

האם היו דילמות בהחתמה: "בהחלט שהיו לנו. היו שאלות שהיינו צריכים לענות עליהם גם מול עומר וגם מול עצמנו. במקרה שלו, שאלנו את עצמנו והבנו שהיא תואמת את המציאות. אנחנו מרוצים מההשתלבות שלו בקבוצה ומתרגשים מזה שהוא חלק מהסגל שלנו. מכבי חיפה מתנהלת רק כלפי המועדון עצמו ולא כלפי שום גורם אחר".

"אני לא יודע לפי מה מכבי ת"א קיבלה את ההחלטה שלו וזה לא העניין של המועדון שלנו. מבחינת הערכים של מכבי חיפה, אני בטוח שעומר יתאים את עצמו אליהם ויהיה חלק מהם. גם אם צריך לעשות דברים בשביל לא רק להגיד אלא גם להוכיח ולהראות, יכול להיות שנעשה את זה ביחד".

אצילי. "בטוח שעומר יתאים את עצמו אליהם ויהיה חלק מהם" | מאור אלקסלסי

האם היה בהתנצלות של אצילי טעם לפגם: "אני לא מסכים שבהתנצלות של עומר אצילי היה טעם לפגם. הדברים שנאמרו היו באמת הפנימית שלו ושל עומר. צריך לבחון את זה עד סוף העונה הוא מעבר, לא עכשיו. אני מבין שכל העניין סביב אצילי מאוד מעניין, אבל האחריות היא כרגע ברמה של הטמעת ההחתמה במערכת. מההיכרות שלי עם עומר ומשפחתו והמבנה של המועדון תהיה נכונה למכבי חיפה ולשחקן. אני לא מתעלם מהדילמות שהיו על השולחן. בחנו את כל הנושא וקיבלנו את ההחלטה".

פיילוט לגבי חזרת הקהל למגרשים: "אני יכול לעדכן שאני בקשר עם המנהלת בנושא הזה ולאחר פנייה שלהם, אמרתי שמכבי חיפה מוכנה להרים את הכפפה ולכל סוג של פיילוט של כמות קהל. ברור שיהיו לזה השלכות אבל אני בעד תמיד לשים את הרגל בדלת ולהתחיל לגלגל משהו לגבי כניסת קהל למגרש".

"אני לא יודע לגבי שאר הקבוצות, אני יכול להגיד על המועדון שלנו ואני דיברתי עם המנהלת שאני מוכל לשאת בכל העלויות של מה שצריך. ספורט בלי קהל, בטח לאורך זמן, הוא כבר לא רלוונטי. אי אפשר להתעלם מהנושא הזה, בטח במועדון כמו מכבי חיפה".

סמי עופר
"ספורט בלי קהל, בטח לאורך זמן, הוא כבר לא רלוונטי" | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי