מכה אנושה לבאר שבע: ז'וסואה הורחק מארבעה משחקים בפועל

ז'וסואה , אבי ריקן | אריאל שלום

עונש חמור מאוד לפורטוגלי שירק על אבי ריקן וייעדר גם ממשחק הגביע מול מכבי ת"א. הדיין נשען על המקרה של תוראם ממנשנגלדבאך. המועדון לא יוכל לערער, גורם: "החלטה שערורייתית ומעוררת מחלוקת"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

מכה אנושה להפועל באר שבע: בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הרחיק היום (חמישי) את ז'וסואה מארבעה משחקים בפועל בעקבות היריקה על אבי ריקן במהלך המשחק מול למכבי תל אביב. לפיכך, הפורטוגלי לא יעמוד לרשות המועדון בשלושת משחקי הליגה הקרובים (כפר סבא, מ.ס אשדוד והפועל חיפה) שיהיו קריטיים במאבק על הפלייאוף העליון וכן בגביע נגד האלופה.

אגב, הפועל באר שבע לא תוכל לערער על ההחלטה משום שרק לתקופה העולה על ארבעה משחקים ניתן לערער. כלומר, אם הדיין היה פוסק הרחקה מחמישה משחקים, המועדון יכול היה לערער. גורם בב"ש אמר לספורט1: "יש כעס רב, זו החלטה שערורייתית ומעוררת מחלוקת". יש לציין כי בסוף השבוע נפגשה הבעלים אלונה ברקת עם ז'וסואה והציעה לו חוזה לשנתיים. פגישה נוספת נקבעה לאחרי הדיון וכעת נותר לראות האם הבעלים עדיין מחזיקה בדעתה להשאירו.

הצביעו בסקר

עוד הוסיף אותו גורם: "היה ברור שאו שלא יתנו עונש או שירחיקו אותו לארבעה משחקים. זהו עונש כבד, כבד מדי. אף אחד לא ראה יריקה, לא ברור על מה עמד לדין בכלל". על השאלה האם יחתום בקבוצה אמרו במועדון: "אלונה תיפגש איתו שוב. זה נכון שהצענו לו חוזה לעונה הבאה".

"לאחר שצפיתי וניתחתי את סרטון הוידאו כאמור לעיל, הגעתי לכדי מסקנה כי יש להרשיע את הנאשם בעבירות בגינן עמד לדין. עם כל הכבוד הראוי לטיעוני ב"כ הנאשם, הרי שבסופו של יום, ובכפוף לנסיבות המתוארות לעיל, אין לי צל צילו של ספק כי הנאשם אכן ירק לכיוונו של אבי ריקן", כתב נעם ליובין בגזר הדין.

צפו ביריקה

"עת הוכרע כי הנאשם ביצע את אשר ביצע, הרי נותר לדון בהיקף העונש", הוסיף ליובין. "רק בסוף חודש דצמבר הועמד האחרון לדין משמעתי חלוץ קבוצת בורוסיה מנשנגלדבאך מרקוס תוראם כאשר תועד יורק בפניו של שחקן הופנהיים? על תוראם נגזר עונש כבד של הרחקה בפועל מ-6 משחקים ו-40 אלף יורו קנס. זאת מעבר לקנס אותו השת המועדון שלו עצמו בגין מעכשיו בסך 150 אלף יורו".

"מדובר במעשה מבזה ומשפיל, אשר נעשה תרתי משמע מאחורי גבו של שחקן מכבי תל אביב בכוונה לפגוע בו, תוך כדי ניסיון להסוות את המעשה, כמתואר לעיל. הוסף על כך את העובדה כי נמצאים אנו בעידן הקורונה, בו יריקה אינה מהווה רק אירוע משפיל ופוגע, אלא עלולה לגרום לסיכון בריאותי ממשי.

"אשר על כן החלטתי כי בשקלול העובדות המתוארות לעיל, לצד היות העמדתו לדין של הנאשם, הראשונה מאז הגיע אל מחוזות ליגת העל, ייגזר על הנאשם עונש של הרחקה בפועל מארבעה משחקים. אדגיש כי אילו לא הייתה זו העמדתו לדין הראשונה, היה עונשו כבד הרבה יותר", סיכם הדיין.

אבי ריקן | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי