"התלבטתי הרבה, אבל בבית"ר לא היו נותנים לי את המפתחות לעולם"

שלום אדרי חוגג | דני מרון

ההתלבטות בימים האחרונים אחרי ההצעה מחדרה ("אהיה שחקן מפתח, זה יתפוצץ"), ההבטחה מדראפיץ' וברדה, עסקת השייח' והתחרות על העמדה. אחרי שעזב את בית"ר, שלום אדרי מדבר על הכל בראיון מיוחד

(גודל טקסט)

במהלך השבועות האחרונים שלום אדרי יושב בבית ומתלבט. מצד אחד, ההבטחות של דראפיץ' וברדה לשלב אותו ברוטציה קסמו לו. הקהל אוהב אותו והוא הפך להיות חלק חשוב בחדר ההלבשה הירושלמי. מצד שני, הפועל חדרה לוחצת עליו כבר מספר שבועות לחתום.

עם שני דברים אדרי לא יכל להמשיך בבית"ר ירושלים: המשכורת הנמוכה שלו, שעל פי גורמים במועדון עמדה על 15 אלף שקל בלבד, לעומת הרצון לכלכל את משפחתו. החלק השני: הרצון להיות שחקן הרכב. את זה, אדרי לא קיבל לרוב בבית"ר. הוא הרגיש כי הוא יעיל מאוד כשהוא עולה מהספסל, אבל לא קיבל מעולם הזדמנות אמיתית, לאורך זמן, בהרכב.

לאחר התלבטות של הימים האחרונים בין חדרה לבני יהודה, הפור נפל. באמצעות סוכנו משה גולדנברג, שחקן עבר של מכבי נתניה (בדיוק כמו אביו של החלוץ, כוכב העבר קרלוס אדרי) החלוץ הנתנייתי עזב למקום שבשבועות האחרונים הבהיר לו שהוא מסוגל לתת לו את מה שהוא צריך: לצד שדרוג בשכר, גם מקום משמעותי יותר מבחינה מקצועית ובעיקר – בית חדש שבו יוכל להרגיש שהוא שחקן רצוי. בהפועל חדרה החליטו להחתים אותו אחרי שעידן שרון מימר, שהתלבט לגביו, הסתיים. מנחם קורצקי קיבל את הבמה והחליט שאדרי יגיע לחדרה כדי להיות משמעותי יותר ברוטציה. בראיון ראשון לספורט1, אדרי מדבר על היחס שקיבל מבית"ר ועל ההחלטה לעזוב את המועדון, כשנה וחצי אחרי שהגיע אליו.

שלום אדרי, ירדן שועה | דני מרון

"קודם כל הגעתי למקום שהוא בית, מקום שרוצה שאני אוביל את הקבוצה", אמר אדרי. "התלבטתי הרבה, לעזוב את בית"ר או לא. לא ידעתי מה לעשות. ברגע שמנחם קורצקי חתם והראה לי כמה הוא רוצה אותי, ידעתי שאחתום בחדרה".

אתה באמת נחשב לשחקן מאוד אהוב בבית"ר.
"לא יודע לומר בדיוק למה זה לא התפוצץ בבית"ר. אני כן חושב שכמעט בכל צ'אנס שקיבלתי החזרתי גם. רציתי כל כך להצליח בבית"ר אבל זה לא התפוצץ. אני מקווה לחזור לפה בעתיד. אין לי הסבר לעובדה שלא נתנו לי לשחק רצוף. אלה היו החלטות של מאמן. אף פעם לא באתי ועשיתי פרצוף. כל הזמן דרשתי דרך המגרש. זה מה שהם נתנו לי. הייתי צריך לקבל את זה. אני חושב שדראפיץ' וברדה כן נתנו לי הזדמנות. הם סמכו עליי. אבל מה קרה בשורה התחתונה? זה לא הלך".

בגלל שחקני רכש?
"יכול להיות שהיו יותר מדי שחקים על העמדה שלי. הייתה תמיד תחרות בריאה בבית"ר. כשיש תחרות, אתה מתלבט עם עצמך יותר. אני לא יודע אם השמות משחקים. בסוף קיבלתי הזדמנות בבית"ר, כן שיחקתי והראיתי מה אני יודע. לא תמיד זה הלך טוב. אני מאושר שהייתי במקום הזה".

סלובודאן דראפיץ', שי ברדה | ברני ארדוב

יכלו להילחם עליך יותר?
"כן האמינו בי, אבל לא מספיק. אני מקווה שזה יתפוצץ בהפועל חדרה". אבא שלי מחליט הכל עבורי, אני לא עושה צעד בלעדיו. העובדה שאני גר לא רחוק, לא שיחקה תפקיד. הם רצו אותי כשחקן מפתח. מה שלא עשיתי בבית"ר אעשה בחדרה. פה אהיה גם שחקן מפתח".

כמה סיפור השייח' השפיע עליכם? הרי בסוף, לפחות עד לאחרונה, לא תפקדתם על המגרש.
לא הרגשנו את מה שקרה מסביב, הסיפור עם השייח' היה בשוליים. הצוות המקצועי שמר עלינו. שחקנים צריכים להתעסק בכדורגל, ההנהלה בסיפור השייח'. מה קרה על הדשא? זה סיפור אחר. פחות התחבר לנו. הקורונה השפיעה על כולם, אבל קהל כמו של בית"ר יש רק אחד. זה קהל שווה נקודות. בלי הקהל, קשה לבית"ר להצליח. בנו זה פגע הכי הרבה. השאלה לאן היא יכולה להגיע. היא יכולה להגיע הכי גבוה שאפשר. זה אומר פלייאוף עליון ואירופה. אם זה יתחבר, הם יתפוצצו".

הייתה השחקן שהרוויח הכי פחות בבית"ר. כמה זה השפיע?
"אני לא הולך להתעשר, כן? אבל קיבלתי שדרוג. זה משמעותי בשבילי, אבל לא הלכתי בגלל הכסף, אלא בגלל שנתנו לי את המפתחות. הסיפור ביני לבין בית"ר היה הדדי. הם ראו שאני רוצה לשחק. בבית"ר לא היו נותנים לי את המפתחות לעולם. הפרידה הייתה הדדית".

לאן הקריירה יכולה ללכת מעכשיו?
אני עושה את המהלך הזה בשביל להתפוצץ. אני בא למקום שרוצה לתת לי, אם זה יקרה כמו שאני רוצה, אני בטוח שבחדרה ייהנו ממני".

שלום אדרי | בית"ר ירושלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי