"זה כבר יותר מדי": בסכנין ציפו למשהו אחר לגמרי מהאסלביינק

נייג'ל האסלביינק | מאור אלקסלסי

ההחתמה הנוצצת של ניסו אביטן עם מאזן עגום של אפס שערים ובישולים ב-12 משחקים, ובמועדון כבר לא מתביישים להביע את אכזבתם: "מקבל הזדמנויות ולא מוכיח כלום". המזל ישתנה מול מכבי ת"א? (20:00, ספורט1)

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

כשנייג'ל האסלביינק חתם רשמית בבני סכנין בתחילת חודש נובמבר, התחושה הייתה שזהו השחקן הזר הגדול ביותר שהגיע לקבוצה, אולי אפילו יותר מאברהם פאס. החלוץ בן ה-30 היה אמור להיות האקס פקטור לצד בירם כיאל, כשבמועדון שאפו לא רק לא להיות חלק מאבקי ההישרדות, אלא גם להילחם על מקום בפלייאוף העליון. שלושה חודשים עברו מאז, וההולנדי-סורינאמי מוצא את עצמו עם אפס שערים ואפס בישולים ב-12 הופעות בליגה.

לפני שהגיע לראשונה לישראל, לשם עוד נגיע בהמשך, האסלביינק גדל במחלקת הנוער של אייאקס. משם, עדיין בגיל נערים, הוא עבר לפ.ס.וו איינדהובן. הוא עבר במחלקות הנוער המפוארות של שני המועדונים הגדולים ביותר בהולנד. לאחר מכן הוא נדד לסקוטלנד ויוון, חזר לאקסלסיור ההולנדית ומשם – נחת בקריית שמונה בתחילת עונת 2017/18.

הוא היה מציאה של איזי שרצקי. עוד אחד מהאקזיטים שלו. הוא הרשים מאוד בתקופתו בצפון, ולאחר עונה אחת בה כבש שישה שערי ליגה והוסיף עשרה בישולים – נמכר להפועל באר שבע תמורת כ-1.5 מיליון יורו. אחרי שנתיים בבירת הנגב, בהן כבש 13 שערים, הוא הפתיע את אנשי המועדון בחודש אפריל האחרון כאשר ביקש לעזוב מסיבות אישיות.

נייג'ל האסלביינק
האסלביינק בקריית שמונה | ערן לוף

הקבוצה של אלונה ברקת דווקא שמחה להיפרד ממנו. הוא לא עמד בציפיות, ובנוסף, הייתה זו תחילת התפרצות נגיף הקורונה בארץ וכולם חיפשו איך לחסוך כסף. בסביבתו של האסלביינק סיפרו כי הרצון להיפרד הייתה הצעה שהוא החזיק מדרום קוריאה. היה נראה שהוא בדרך למזרח הרחוק, אך הוא הפתיע עם דרישה ברגע האחרון להעלות את שכרו ב-100 אלף דולר – והמשא ומתן פוצץ.

נייג'ל הרגיש שימצא קבוצה איכותית יותר מהפועל ב"ש ואפילו ירוויח שכר גבוה יותר. המחשבה על חזרה לישראל בכלל לא עלתה בראשו. אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. הזמן חלף, ההצעות הלכו וירדו וגם השכר כבר לא היה כל כך גבוה כמו שהוא חשב. האסלביינק הבין שהעונה הזו הולכת לכיוון רע, ונמצא למצוא לעצמו קבוצה בה ינסה להישאר בכושר במשחק, להחזיר לעצמו את חדוות המשחק, ולהעביר את עונת הקורונה.

כאן נכנסה לתמונה בני סכנין. רגע לפני שחתם בקבוצה, הוא החזיק בשתי הצעות מקפריסין, אבל מסע השכנוע של המאמן ניסו אביטן והרצון של היו"ר מוחמד אבו יונס להחתימו כמה שיותר מהר – הביאו אותו לקדנציה נוספת בישראל. "הוא התקבל בברכה וכ'כוכב גדול', אבל לכולם היה ברור שהוא הגיע בלי כושר ויצטרך זמן", אמרו בסכנין. "הוא אמנם היה רגיל לתנאים בהפועל ב"ש, אבל לפני כן היה בקריית שמונה ככה שההתאקלמות הייתה טובה".

נייג'ל האסלביינק
האסלביינק בהפועל ב"ש | דני מרון

אביטן ומאמן הכושר, חואן קרלוס, בנו לו תכנית מסודרת, בה תוך שלושה שבועות החלוץ השיל אחוזי שומן, חזר למימדיו הטבעיים ונכנס להרכב. אבל להרשים באמת, היה קצת יותר קשה. לפני כחודש הוא נפצע קצת לפני המשחק מול מכבי נתניה, ולאחר מכן היה אחד מהנדבקים בקורונה בגל השני שתקף את סכנין.

בינתיים, לא מעט אנשים במועדון לא מתביישים להביע את אכזבתם מהרכש הנוצץ, שכבר לא כל כך נוצץ. "כבשנו רק 10 שערים העונה, החלק ההתקפי לא עובד וזה כולל אותו", אמרו בסכנין. "ידענו שייקח לו זמן להיכנס לכושר, אבל זה כבר יותר מדי. הוא מקבל את ההזדמנות מניסו ולא מוכיח כלום. זה חייב להגיע בקרוב כי אם ניפול איתו לגמרי זאת יכולה להיות נפילה שתקבע את גורל העונה". אולי הערב (שבת, 20:00, ישיר בספורט1), דווקא מול מכבי תל אביב, המזל שלו ישתנה.

פרשן ספורט1, אסף כהן, שנחשב למומחה לכדורגל ההולנדי, סיפר: "קצת קשה לי להבין את הציפיות של אנשי סכנין. האסלביינק לא הגיע עכשיו אחרי העונה ההיא בקריית שמונה וכמו שהגיע בעבר לבאר שבע. הוא שיחק בעבר במספר קבוצות בהולנד ובסקוטלנד וכשהגיע לק"ש הוא נתן עונה נהדרת ושיחק בקבוצה בלי לחץ. כשהוא נמכר לב"ש, זה הפתיע אפילו אנשים בהולנד והורמו גבות גם על השכר. הוא לעולם לא הרוויח כמו שהרוויח בב"ש".

"הוא הגיע לסכנין אחרי שלא שיחק הרבה זמן וגם בסוף הקדנציה בבאר שבע היה גם שחקן ספסל", המשיך כהן. "לדעתי הציפיות של סכנין מוגזמות. צריך לזכור שבאר שבע הייתה קבוצה ששלטה בכדור והגיעה להרבה מצבים, בעוד בסכנין אין הרבה הזדמנויות והוא לא השחקן שהיה לפני כמה שנים. היום הוא שבע ומתקשה למצוא את הדרייב. אני לא רואה אותו מסיים עם יותר מ-2-3 שערים".

נייג'ל האסלביינק | מאור אלקסלסי
בירם כיאל, נייג'ל האסלביינק | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי