Sport1 Banner

בג"צ דחה את העתירה של כדורגל הנשים אך חייב את המדינה בהוצאות המשפט

שחקניות אס"א תל אביב | מושיק אשרי, אס"א תל אביב.

הקבוצות עתרו נגד משרד התרבות והספורט שלא מכיר בליגה השלישית ועל כן לא מתקצב כראוי, אולם עו"ד כהנא המייצג את העותרות משוכנע: "חל שינוי היסטורי ביחס לספורט הנשים - האפליה נגדן תתקבל באפס סובלנות"

(גודל טקסט)

קבוצות כדורגל הנשים מתוסכלות מחוסר השוויון. דרישת הקבוצות ממשרד התרבות והספורט להכיר בקיומה של הליגה השלישית לכדורגל נשים ולהקצוץ תקציבים באופן מתאים – לא נענתה ("הערנו כי בניגוד לגישת העותרים, העמדה שהביא סגן ראש מנהל הספורט בפגישה הייתה המלצה בלבד"), אך ישנה נחמה. לפי פסיקת בית המשפט העליון, משרד התרבות והספורט כן ישלם לקבוצות הנשים את הוצאות המשפט.

היום (שני) פרסם בית המשפט העליון – הנשיאה אסתר חיות, השופטת יעל וילנר והשופט אלכס שטיין את פסק הדין בנוגע לעתירת הקבוצות נגד משרד התרבות והספורט והורה למשרד התרבות והספורט לשלם כ-30 אלף שקלים הוצאות משפט לקבוצות ולארגון השחקניות על אף שהעתירה ביחס להכרה בליגה השלישית לנשים בכדורגל נמחקה.

כזכור, בעקבות העתירה, שינה משרד התרבות והספורט את אופן חלוקת הכספים כשמאות אלפי שקלים אשר חולקו באופן מפלה בשנים האחרונות – חולקו מחדש תוך השוואת תקציבי קבוצות הנשים בענפי הספורט השונים לתקציבי קבוצות הגברים.

עו"ד אורי כהנא המייצג את העותרות, התייחס לפסק הדין: "על אף שבית המשפט לא קיבל את עמדתנו ואת עמדת משרד התרבות והספורט, ביחס להכרה בליגה השלישית לנשים בכדורגל, העתירה הביאה לשינוי היסטורי בתקציבי ספורט הנשים, ובית המשפט אף חייב באופן חריג את המדינה בהוצאות משפט גבוהות, עמדה המבטאת את גישתו של בית המשפט העליון לפיה האפליה כלפי נשים בספורט תתקבל באפס סובלנות".

שחקניות אס"א תל אביב | מושיק אשרי, אס"א תל אביב
עוד באותו נושא: כדורגל נשים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי