רשמית: ארבעה שחקני מכבי חיפה יעמדו לדין, חמישה מהפועל חיפה

שחקני מכבי חיפה והפועל חיפה בקטטה | מאור אלקסלסי

כתב אישום חמור הוגש נגד סאן מנחם, עאיד חבשי, דולב חזיזה ובוגדאן פלאניץ' מהצד הירוק, גל אראל, עדן בן בסט, אלון תורג'מן, דור מלול וניסו קפילוטו יעמדו לדין מנגד. גם בן דב וביבס ייענשו, אבו פאני לא

(גודל טקסט)

במכבי חיפה ובהפועל חיפה המתינו במתח להחלטת תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף. המהומה הגדולה שפרצה מיד עם סיום הדרבי החיפני הובילה למראות לא פשוטים וחריגים בנוף, גם אם מדובר בדרבי סוער. הבוקר (שני) יצאה ההודעה הרשמית ופורסמה רשימת השחקנים שיתייצבו בבית הדין ביום רביעי.

סאן מנחם, מגן מכבי חיפה שלמעשה התחיל את המהומה בכך שרץ לעבר ספסל היריבה העירונית וצעק לעברם "הביתה, אתם חבורה של סמרטוטים", כך לפי כתב האישום, יגיע לבית הדין יחד עם הבלם עאיד חבשי, הקשר דולב חזיזה וכן הבלם בוגדאן פלאניץ'. לעומתם, מוחמד אבו פאני לא בין הנאשמים ולא ייענש וזאת חרף העובדה שנרשם בדו"ח של השופט לירן ליאני.

מנגד, שחקני הפועל חיפה שיועמדו לדין הם גל אראל, עדן בן בסט, אלון תורג'מן, דור מלול וניסו קפילוטו. בנוסף, גם המנכ"ל הירוק אסף בן דב שניצב בעין הסערה צפוי לעונש בבית הדין ומהפועל חיפה זומן לבית הדין גם מאמן הכושר דני ביבס. יש לציין שגם המועדונים עצמם ייעמדו לדין בגין אחריות שילוחית, כשמכבי חיפה צפויה לעונש חמור על כך שמעסה הקבוצה לא היה רשום בטופס המשחק, אולם לקח חלק פעיל ביותר בקטטה שפרצה.

צפו במהומה הגדולה בסיום הדרבי

לפי כתב האישום של עו"ד רשף, "המהומה המשיכה אל תוך מנהרת השחקנים, כשבקטטה במנהרה נצפה דולב חזיזה כשהוא מכה שחקן יריב, בוגדאן פלאניץ' השתולל והתפרע וניסו קפילוטו נראה חונק וחובט באגרופיו".

כמו חזיזה וקפילוטו ואולי גם חבשי שמואשם בתקיפה בנסיבות מחמירות וחלק רב בקטטה, גם אלון תורג'מן צפוי לקבל עונש חמור בטענה כי חנק והכה באגרופים במנהרת השחקנים. עדן בן בסט עלול לספוג עונש חמור וזאת מפני שהוא מואשם כמי שמיהר לרוץ לעברו של מנחם ונצמד אליו, אך בעלי תפקידים הפרידו ביניהם. לדין יעמוד כאמור גם דור מלול, מכיוון שרץ לעברו של מנחם מיד לאחר ההתגרות ואז למעשה החלה קטטה המונית שיצאה משליטה.

מנכ"ל מכבי חיפה, אסף בן דב, יתייצב בבית הדין באשמה שירד אל כר הדשא על אף שעליו אסור להימצא בשדה המשחק ובעיקר כי הוא נצפה דוחף את גל אראל. אלון תורג'מן, כאמור הכל לפי עו"ד רשף, הגיח בריצה כאשר בן דב דחף את אראל, משך את בן דב והפיל אותו לקרקע. דני ביבס, מאמן הכושר של הפועל חיפה, יתייצב בבית הדין באשמה ש"דחף וניסה לתקוף באגרופיו אחרים". גם מעסה מכבי חיפה צפוי לעונש חמור לאחר שהואשם בתקיפתו של אראל.

צפו בתקציר הדרבי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי