יש עסקה: קפילוטו הורחק משלושה משחקים, אראל ותורג'מן משניים

שחקני מכבי חיפה והפועל חיפה בקטטה | מאור אלקסלסי

בדומה ליריבה העירונית, גם הפועל חיפה סיכמה על עסקת טיעון. מלול ובן בסט הורחקו ממשחק אחד ורק לאחר ריצוי העונש ייכנסו לתוקף ההרחקות הנוספות, הקבוצה נקנסה ב-15 אלף שקל, הדרישה לניצחון טכני נדחתה

(גודל טקסט)

דקות ספורות לפני תחילת הדיון בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, ראשי הפועל חיפה ותובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החלו בשיחות לסגירת עסקת טיעון. לאחר שמכבי חיפה עשתה זאת ויצאה עם עונש מספק מבחינתה, גם עו"ד עידן גולדברג, שמייצג את הפועל חיפה, פעל לעסקת טיעון וקיבל את אישור הדיין עו"ד ישראל שמעוני.

הפועל חיפה ועו"ד רשף סיכמו על העונשים הבאים: ניסו קפילוטו הורחק משלושה משחקים בפועל ושלושה על תנאי, גל אראל הורחק משני משחקים בפועל, אלון תורג'מן הורחק גם כן משני משחקים בפועל (וירצה אותם בהסדר של משחק כן משחק לא) בנוסף לשניים על תנאי, דור מלול ספג משחק אחד בפועל ואחד על תנאי ועדן בן בסט הורחק ממשחק אחד בפועל ושניים על תנאי.

הפועל חיפה ביקשה לפצל את ריצוי העונש בעקבות התפרצות נגיף קורונה בקבוצה והעובדה שגם כך הקבוצה מתקשה להתאמן בנסיבות הקיימות וכן בשל העובדה שלה שישה שחקנים פצועים. לבקשת הפועל חיפה, הוסכם כי דור מלול, עדן בן בסט וניסו קפילוטו יחלו בריצוי העונש החל ממשחק הגביע הקרוב ואילו גל אראל ואלון תורג'מן יחלו בריצוי העונש רק עם סיום ריצוי העונש על ידי מלול ובן בסט.

לאור החלוקה, ריצוי העונשים יתבצע כך: דור מלול ועדן בן בסט ייעדרו מהמשחק הקרוב נגד בני יהודה בגביע, גל אראל ואלון תורג'מן יעדרו מהמשחקים נגד בני סכנין ומכבי תל אביב וקפילוטו יחמיץ את משחק הגביע נגד בני יהודה, בני סכנין ומכבי תל אביב.

ניסו קפילוטו, היום בבית הדין. הרחקה מ-3 משחקים בפועל | יותם רונן
דור מלול. יחמיץ את משחק הגביע | יותם רונן

גם דני ביבס, מאמן הכושר של הפועל חיפה, הורחק מ-3 משחקים בפועל וישלם קנס על סך 1000 שקל. הפועל חיפה גם נקנסה בסכום גבוה בסך 15,000 שקלים וכאשר הדיין שמעוני שאל מדוע הפועל חיפה ספגה קנס בגובה מחצית הסכום ממכבי חיפה (30 אלף שקל), הסביר התובע שההבדל הוא שמכבי חיפה אחראית לכך שמעסה הקבוצה התעמת עם שחקנים על כר הדשא וזאת על אף שלא היה רשום בטופס המשחק ולא היה רשאי להיות באזור.

אגב, הדיין שמעוני גם שלל אפשרות של הענקת ניצחון טכני לקבוצה, כפי שטענו בהפועל חיפה שהם ראויים לו: "לא נתקלתי בתקדים שמשחק הסתיים ואין בעיה של שיתוף שלא כחוק", אמר ולא השאיר פתח לדון בכך.

בפסק הדין כתב שמעוני בנוגע לדרישה לניצחון טכני: "בקשה זו באה חרף העובדה שהמשחק הסתיים במועדו החוקי, ואין טענות לנסיבות אשר יש בהן הטייה של תוצאות המשחק, כגון שיתוף שחקן שלא כדין. הפועל חיפה נוטעת את דרישתה בעובדה כי בין מורשעי מכבי חיפה מצוי מנכ"ל הקבוצה. איני מקבל דרישה חריגה זו. העיקרון שמתווים בתי הדין הוא העדפה ברורה של הכרעת תוצאות ההתמודדות הספורטיבית במגרש ולא באולמות בתי הדין, כאשר שינוי תוצאה הינה המקרה היוצא מן הכלל. איני יכול גם לקבל את העיקרון לפיו תוצאת המשחק צריכה לשמש כלי להרתעת יחידים (דוגמת מנכ"ל מכבי חיפה) על התנהגותם. מנכ"ל מכבי חיפה עמד לדין, הורשע ועונשו נגזר, ואם כך מדוע יש לזכות את הפועל חיפה בניצחון טכני? קל וחומר כאשר גם קבוצה זו, שחקניה וממלאי תפקידים בה מורשעים בדין בגין אותם אירועים. סוף דבר, הבקשה נדחית".

אגב, כחלק מעסקת הטיעון, הסכים תובע ההתאחדות להפחית את חומרת העבירה של אלון תורג'מן, כך שהאישום נגדו אינו בנסיבות מחמירות. יואב כץ, בעלי הפועל חיפה שכמובן נמצא בארצות הברית, עודכן על המתרחש ואישר את עסקת הטיעון לפני שזו הוגשה לדיין שמעוני.

הקטטה בין שחקני הפועל ומכבי חיפה

עו"ד גולדנברג, שייצג את הפועל חיפה טען בפני הדיין: "הגענו להסדר הטיעון הזה בלב לא קל. מדובר במשחק של מכבי חיפה, היא המארחת והיא הייתה אחראית לשלומם של השחקנים. ראינו בסיום המשחק מחזות לא נעימים לעין והן תוצאה של התגרות מכוונת שאליה הצטרפו עשרות אנשים שהיו באצטדיון ורובם ככולם או בעלי תפקידים או ממלאי תפקידים במכבי חיפה. התוצאה הייתה התנפלות רבתי על שחקני הפועל חיפה".

באשר לשחקני הפועל חיפה שנמצאו מתקוטטים על הדשא, אמר: "העבירות של עדן בן בסט ודור מלול היו קלות ופחותות ערך. גל אראל הותקף באגרופים לפנים על ידי אנשי צוות של מכבי חיפה ולא תקף אלא הותקף. אלון תורג'מן ניסה לסייע לו והרחיק את מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב, זה הסתיים בנפילה של המנכ"ל אבל לא באשמתו של תורג'מן. לגבי ניסו קפילוטו, אין שום תיעוד לטענות נגדו, רק דוח השופט שלטעמי, עם כל הכבוד, במקרה הזה לא יכול לשמש כראיה מכרעת לתוכנו, אבל אנחנו מכבדים את השופט והמערכת ולכן ויתרנו על החקירה והסכמנו להודות גם במעשה הזה".

עוד אמר גולדנברג: "הפעולות שננקטו על ידי הנאשמים היו במסגרת הגנה עצמית והגנה אחד על השני. גם זה לא היה צריך לקרות ואנחנו מצרים על הסיטואציה אבל אם אנשי האבטחה היו עושים את תפקידם ואם השופטים היו מצליחים למנוע זאת אני רוצה להאמין שלא היינו נמצאים כאן היום. אני ער להחלטה שלך מהיום בעניין העונשים שניתנו למכבי חיפה ומי מטעמם ואני רוצה להתייחס לנאשמים שכאן".

אלון תורג'מן. לא הורע בנסיבות מחמירות | יותם רונן
בן בסט מגיע לדיון | יותם רונן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי