עשו את המוטל עליהן: מכבי פ"ת, מכבי נתניה והפועל כפ"ס עלו לשמינית הגמר

ליאל עבדה חוגג עם שחקני מכבי פתח תקווה
ליאל עבדה חוגג עם שחקני מכבי פתח תקווה | אודי ציטיאט

נציגות ליגת העל צלחו את סיבוב ח': לוזון נקלע להארכה, אך עבדה הציל אותו עם שער בדקה ה-96 וסידר 0:1 על נס ציונה. היהלומים גברו 0:2 על בקעת הירדן מצמד של אז'ובל, אלישע לוי השיג 0:2 על כפר קאסם

(גודל טקסט)

במזג אוויר חורפי במיוחד, סיבוב ח' בגביע המדינה יצא היום (שישי) לדרך עם שבעה משחקים. במוקד, נציגות ליגת העל עשו את המוטל עליהן: מכבי נתניה והפועל כפר סבא העפילו לשמינית הגמר אחרי 0:2 על הפועל בקעת הירדן ומ.ס כפר קאסם בהתאמה. לעומתן, מכבי פתח תקווה נקלעה להארכה אחרי 0:0 בתום 90 דקות, אך מי אם לא ליאל עבדה היה שם עבורה וסידר 0:1 יקר בדקה ה-96.

במשחקים נוספים: בית"ר נורדיה מתחתית ליגה א' העפילה על חשבון מ.ס טירה לאחר 0:0 בתום 120 ו-9:10 בסיומו של דו קרב פנדלים ארוך במיוחד, שבמהלכו נבעטו לא פחות מ-24 בעיטות. בדו קרב פנדלים נוסף, אחרי 1:1 ב-120 דקות, הפועל עפולה הדיחה את הפועל נוף הגליל עם 3:4. הפועל ירושלים עלתה אחרי 0:1 על הפועל ראשון לציון בתום הארכה והפועל רמת גן העפילה העפילה גם היא אחרי 1:1 בתום 90 דקות מול בני לוד ו-1:4 ענק בהארכה.

מכבי נתניה – הפועל בקעת ירדן 0:2

המאמן ריימונד אטוולד התייחס למשחק בשיא הרצינות והיהלומים פתחו עם הרכב חזק שכלל שמות כמו דני עמוס, שיר צדק, גני קניקובסקי ואבובקר דומבייה. בדקה ה-25 נפרץ הסכר, כשבן אז'ובל התרומם גבוה מעל כולם ונגח פנימה לאחר עבודת הכנה של קניקובסקי. יתרון מוצדק למארחת, שהכפילה בדקה ה-75 משער נוסף של אזו'בל שהעניק 0:2 חלק בדרך לשלב הבא.

שחקני מכבי נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה חוגגים | ברני ארדוב

מ.ס כפר קאסם – הפועל כפר סבא 2:0

אלישע לוי אמנם זכה בשתי אליפויות במהלך הקריירה העשירה שלו, אך גביע עדיין לו. היום הוא עשה צעד קטן בדרך לשם, כשקבוצתו הדיחה את היריבה מהלאומית בזכות פנדל מוצלח של החלוץ אמדו סוקונה (40) ושער בכורה של עומר לקאו (62) לאחר טעות קשה של שוער כפר קאסם. כעת, כפ"ס תתחיל להתכונן למשחק התחתית מול הפועל חדרה בליגה.

נס ציונה – מכבי פ"ת 1:0 (0:0)

ארד בר, אור אינברום וליאל עבדה פתחו בהרכב של גיא לוזון, שכזכור נעצר אשתקד רק בגמר על ידי הפועל באר שבע, אך הקבוצה מצמרת ליגת העל לא הצליחה למצוא את הרשת בתום 90 דקות חלשות מול היריבה מהליגה הלאומית והמשחק נכנס להארכה, שם הסכר נפרץ על ידי מי אם לא ליאל עבדה (96) שבעט כדור שחמק בין ידיו של אוסטין אג'ידה וחדר לרשת. אבי לוזון יכול לנשום לרווחה.

ליאל עבדה
ליאל עבדה | אודי ציטיאט
ליאל עבדה חוגג
ליאל עבדה חוגג | אודי ציטיאט

המשחק בין הפועל כפר שלם לאדומים אשדוד נדחה וזאת לאחר ששופט המשחק הגיע למסקנה שלאור תנאי המשטח הגרועים לא ניתן יהיה לקיים את ההתמודדות. המשחק יתקיים ביום ראשון בשעה 19:35.

תוצאות נוספות

בית"ר נורדיה – מ.ס טירה 0:0 ב-120 דקות (9:10 בפנדלים)
הפועל ירושלים – הפועל ראשל"צ 0:1
הפועל ר"ג – בני לוד 1:4
הפועל עפולה – הפועל נוף הגליל 1:1 בתום 120 דקות (3:4 בפנדלים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי