החזרת שליש מהקהל וכניסת בני נוער: יו"ר מנהלת הליגה חושף את דרישותיו לפני הישיבה הדרמטית

אצטדיון בלומפילד | אודי ציטיאט

יממה לפני הפגישה עם נציגי משרד הבריאות, ארז כלפון מספר על הדרישות בראיון לספורט1: "500 אוהדים זה לא רציני, למה להכניס מקורבים ולא אוהדים שרופים?". משרד הספורט: "תומכים בפתיחה רחבה ככל האפשר"

(גודל טקסט)

אחרי שדחה את מתווה חזרת הקהל בפעימה הראשונה שכוללת 500 אוהדים בלבד, ארז כלפון מכוון לחזרת הקהל כבר ב-7 במרץ, אבל במתכונת אחרת. כזכור ע"פ המתווה המקורי, אותו הממשלה פרסמה בגאווה ב-15 בפברואר, כמות האוהדים שייכנסו לאצטדיון כדורגל תהיה שווה לכמות הצופים שייכנסו לתיאטרון או אירועי תרבות, ונדחה על ידי המנהלת בשל מגוון של סיבות. בין היתר בשל החשש מהתגודדות האוהדים, הבעיה ב'סלקציה' וההשלכות הכלכליות. מחר (רביעי) תיערך פגישה דרמטית בין נציגי משרד הבריאות לכלפון, בה הוא מתכוון לבקש ששליש מהקהל ייכנס לאיצטדיון. בראיון לספורט1 הוא חושף את דרישותיו.

"אני רוצה ששליש מהיציעים יהיו מאוכלסים", אמר כלפון. "אני שואל ברצינות, האם הקהל ביציע המזרחי יכול להדביק את הקהל ביציע המערבי? זה בדיוק מה שאני מסביר למשרד הבריאות. טדי, בלומפילד, לא משנה באיזה איצטדיון – כל יציע הוא אירוע בפני עצמו. אני דורש להכניס שליש מכמות המושבים לכל יציע, כאילו לא מדובר באותו מגרש. נבטיח שנעמוד בכל ההנחיות, בכל התקנות. אבל אני חייב לקבל שליש מכמות הקהל כדי למנוע התגודדויות ולמנוע עימותים עם המשטרה, שאגב, מסכימה עם המתווה שלי".

למה נדחה המתווה הקודם? "450 אוהדים, שזה 500 פחות חברי הנהלה, זה לא רציני. איך מצפים שהקבוצות יידעו את מי להכניס? אלפי אוהדים רוצים להיכנס, אז למה להכניס מקורבים ולא אוהדים שרופים? ברור שגם שליש מהכמות לא תספק מענה לכולם, אבל אין שום בעיה להכניס אנשים מחוסנים".

איך תתבצע כניסת האוהדים לפי המתווה שלך? "בתוך היציע, מטר מרחק בין אוהד לאוהד, מסיכות, ללא אוכל. אוהד יגיע עם כרטיס ותעודת זהות. הבדיקה תיקח הרבה זמן ולכן נבקש להקדים את הכניסות וגם כדי למנוע עומסים בכניסת קהל. אבל קודם כל, המטרה היא שיאשרו כמות יותר גדולה".

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

יש עוד דרישות? מה בנוגע לדור הצעיר שעדיין לא התחסן? "כן, אנחנו רוצים להוריד את התקנה שהקהל לא יוכל לעמוד במגרש, כי זה בלתי אפשרי. אנחנו מקווים גם שבשלב הבא יאשרו את הבדיקות המהירות. דבר נוסף, אנחנו רוצים ורואים חשיבות רבה בהכנסת הדור הצעיר למגרשים. חשוב לנו שהילדים יחזרו למגרשים ונוכל להכניס ילדים מתחת לגיל 16. בנוסף, החשיבות של הבדיקות המהירות היא גבוהה. חשוב שכולם יבינו, כדורגל ללא אוהדים פוגע בקבוצות, בשחקנים ובחווית המשחק. אני מקווה שמשרד הבריאות יעמוד באמירתו שאוהד מתחסן יוכל להיכנס למגרשים תחת הקפדה על כל הכללים".

כלפון לא לבד בדיונים מול משרד הבריאות, חילי טרופר, שר התרבות והספורט הוא זה שיזם את המפגש והביע תמיכה בפתיחה רחבה של המגרשים ככל האפשר, אך כמובן בהתאם למעקבים אחרי התחלואה. ממשרדו נאמר לנו: "כרגע נבחנים מספר מתווים ואנחנו עושים הכל כדי שתתאפשר כניסת אוהדים רחבה תוך שמירה על בריאותם. כמות האוהדים שייכנסו והמספרים עדיין לא ברורים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי