"ביבי ראש ממשלה ענק, אבל לצערי הרב הוא לא ימשיך בתפקידו"

נתניהו
בנימין נתניהו | AMIR COHEN / Contributor

מה לא עובד בבית"ר ("כל הכוכבים שאתם מדברים עליהם עוד לא הוכיחו את עצמם ככוכבים"), מאמני ההווה ("מדכאים את השחקנים היצירתיים") וגאדימק ("ניסה לקבוע לי מי ישחק"). יוסי מזרחי בראיון מיוחד

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

מה עובר על בית"ר ירושלים, חוסר האיזון בסגל הנוכחי, מחלקת הנוער, מעורבותם של בעלי הבית בעבודתם של המאמנים ומי לדעתו יהיה ראש הממשלה הבא. יוסי מזרחי, מנהל מחלקת הנוער של הקבוצה מהבירה ואחד מאנשי המקצוע המוערכים ביותר בכדורגל הישראלי, עלה היום (חמישי) לשידור ב"קרנבל פורים" של 103FM עם גיא פלג וניסים משעלי והעניק ראיון נרחב.

מה עובר על בית"ר ירושלים: "כדורגל זה עניין של מחזוריות ושל מומנטום ושל הרבה הרבה דברים. בית"ר ירושלים, לצערי הרב, בשנים האחרונות היא רחוקה מאוד מלהיות מועמדת לאליפות, אבל הדברים האלה יבואו בהמשך. דבר ראשון, יש יותר מידי שינויים בבעלות של הקבוצה ובמצבת השחקנים. קבוצת כדורגל צריכה המשכיות, יציבות ולדעת מה המטרות שלה. זה לא היה פה בשנים האחרונות".

על ריבוי הכישרון בסגל הנוכחי של בית"ר ירושלים: "כשאתה בונה קבוצה, היא צריכה להיות מאוזנת. לטעמי יש בבית"ר ירושלים יותר מידי שחקנים שדומים אחד לשני ולא כאלה שמשלימים אחד את השני. כל הכוכבים שאתם מדברים עליהם עוד לא הוכיחו את עצמם ככוכבים. לאורך ההיסטוריה, לבית"ר ירושלים תמיד היו שחקני הכרעה ברמה הכי גבוהה שיש".

על כך ששחקני התקפה בכדורגל הישראלי הולכים לאיבוד: "כל המאמנים היום דוגלים במשחק טקטי ומדכאים את השחקנים הכישרוניים. אני לא זוכר כמה כדורים אייל ברקוביץ' חילץ בחיים שלו, אני זוכר כמה כדורים הוא נתן לגולים וכמה גולים הוא הבקיע. הרבה מאוד מאמנים מדכאים את השחקנים היצירתיים עם משמעת טקטית וזה מוביל לכדורגל אפור מאוד".

ירדן שועה, עידן ורד | דני מרון

על מחלקת הנוער של בית"ר ירושלים: "אם אתה מסתכל על סגל הקבוצה הבוגרת, אז יש לפחות חמישה או שישה יוצאי מחלקת הנוער. אביאל זרגרי משחק בהרכב ויש עוד כמה שיכולים להשתלב בהמשך. לפחות ארבעה שחקני נוער שלנו מתאמנים באופן קבוע בבית"ר, אבל זה לא מספיק. בית"ר איבדה את ההגמוניה גם בירושלים, הרבה מאוד שחקנים הולכים דווקא לקטמון ולנורדיה ולא באים לבית"ר. החובה שלי היא להחזיר את בית"ר לשלוט בעיר מבחינת הנכונות של שחקנים לבוא אליה. אני מקווה מאוד שאצליח בזה".

על כך שבעלי בית מתערבים בעבודת המאמנים: "יש הבדל גדול מאוד בין לעבוד במועדון שיש לו מדיניות מוגדרת מתחילת העונה, כך לדוגמא את אשדוד: אימנתי שם יותר מעשר שנים לסירוגין ותמיד הייתה מדיניות שהיא לשלב כמה שיותר שחקנים צעירים, להשביח ואחרי זה למכור אותם. זה הבדל עצום בין זה לבין שיקבעו לך מי ישחק. לי לא קבעו אף פעם מי ישחק, כולל ארקדי גאידמק שניסה לקבוע שאני אשאיר שחקן ופיטר אותי ביום שלקחתי אליפות. מאמן שהולך לקבוצה צריך לדעת מה המדיניות שלה. אם הוא מסכים לה, הוא צריך לדעת להתפשר בדברים האלה גם על חשבון ההצלחה שלו".

יוסי מזרחי | מאור אלקסלסי

האם יש געגוע לבמה המרכזית ולאימון בליגת העל: "אני אחד ש-25 שנה היה על הדשא מבחינת אימון בוגרים. ברגע שהתחילה מעורבות של בעלים שרוצים להיות מאמנים, החלטתי שאני אלך לקטגוריה של לגדל צעירים ולהשביח אותם. חבל שלא משקיעים יותר במחלקות הנוער, צריכים להשקיע הרבה יותר, גם במתקנים וגם באנשי מקצוע, בזה אנחנו רחוקים מאוד מאירופה".

על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לצערי הרב אני חושב שהוא לא ימשיך. אני יותר מידי שומע פוליטיקה וקורא אנשים ואני לא רואה מצב שזה יקרה, אלא אם ליכודניקים שעברו לגדעון סער יעשו את המעבר לביבי, אבל אני לא רואה את זה קורה. הרבה פעמים לא הצבעתי לביבי, הפעם אני אצביע לו. אני חושב שהוא ראש ממשלה ענק, שעושה עבודה שאף אחד לא עשה. אני ליכודניק מהבית. לפני שבאתי לשחק בבית"ר, הייתי בתנועת בית"ר וידעתי לשיר גם את ההמנון. אני מבית בית"רי. היו לאורך השנים מקרים שהייתי מאוכזב מהליכוד ובחרתי פעם בכחלון ופעם במופז. מי כן יהיה ראש הממשלה? מי שיהיה לפי כל יחסי הכוחות זה יאיר לפיד. אני לא רואה שמישהו עם 12 מנדטים ירכיב ממשלה, לא היה דבר כזה".

משה חוגג, בנימין נתניהו, ניר ברקת
משה חוגג, בנימין נתניהו, ניר ברקת | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי