נופל וקם: חנן ממן יצליח להציל את העונה של הפועל חיפה?

חנן ממן חוגג | קובי אליהו

בגיל 31 וכארבעה חודשים אחרי ששב לקדנציה שלישית, חנן ממן הוא שוב המנהיג של הפועל חיפה. לפני משחק קריטי נגד סכנין (14:45 בספורט1), בכרמל יודעים שיש על מי לסמוך בקרב על הפלייאוף העליון

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

בהפועל חיפה מספרים שהשיר "נופל וקם" של להקת שב"ק ס', הוא כמו ההגדרה המושלמת למה שעובר על הקבוצה העונה. "הדרך ארוכה ומפותלת, אני נופל וקם נופל וקם נופל וקם", שרו מוקי וחבריו בשנת 2000, אז יצא השיר, אבל גם אחרי 20 שנה יש מי שמזדהה איתו.

הקבוצה של יואב כץ וחיים סילבס החלה את העונה איומה ומצאה את עצמה במקום האחרון, אבל אז הגיע הדרבי הראשון של העונה ובו ניצחה הקבוצה לראשונה העונה, 1:2 יוקרתי על המוליכה ששינה את האווירה ויצר מומנטום שבמועדון ניצלו היטב כדי לברוח מהתחתית ולאט בזהירות להתקרב לעבר המקום השישי שמוביל לפלייאוף העליון. לצערה, הסיבוב השני הביא איתו פעם נוספת ירידה תלולה וחזרה לתחתית. לאחר 21 משחקים לקבוצה שישה ניצחונות בלבד ו-25 נקודות במאזנה, אך הפער מהמקום הרביעי עומד על ארבע נקודות בלבד והכל עדיין פתוח בקרב על המקום בפלייאוף העליון.

אז נכון שהפועל חיפה סבלה העונה משתי התפרצויות של נגיף קורונה, פציעות לא פשוטות (נס זמיר רק לאחרונה גמר את העונה) וגם המהומה הגדולה בדרבי פגעה קשות ודיללה את הסגל, אבל בקבוצה לא מתרצים ומבהירים שכל תוצאה פרט להגעה לפלייאוף העליון תיחשב כאכזבה גדולה.

וכמו הפועל חיפה, השיר "נופל וקם" מתאר גם את הקריירה של הכוכב הגדול, חנן ממן. הקשר בן ה-31 חזר לפני ארבעה חודשים לקדנציה נוספת ומאז תפס מחדש את תפקיד המנהיג והברומטר של הקבוצה. זה לא סוד שעונת 2017/18 תיזכר גדולה בקריירה של ממן, אותה החל בהפועל חיפה, הוביל אותה לצמרת ואז הגיע חודש ינואר ואיתו מעבר להפועל באר שבע – לה סייע לזכות באליפות ועל הדרך גם קטף את תואר שחקן העונה על יכולתו והשינוי שיצר בשתי הקבוצות.

"נופל וקם" מתאר גם את הקריירה שלו. ממן | מאור אלקסלסי

זו גם הייתה אמורה להיות הנסיקה של הקריירה עבור ממן, אלא שבעונה לאחר מכן הגיעה נפילה בבירת הנגב והוא עבר לבית"ר ירושלים, שם התקשה להצדיק את הציפיות וכאמור בנובמבר האחרון חזר הביתה להפועל חיפה. "שיחה אחת בין חנן ממן ליואב כץ גרמה לו לחזור הביתה", אמרו השבוע במועדון על השידוך המחודש, "זה היה נראה כמו פתרון נכון לשני הצדדים. ממן רצה לקבל קבוצה בה יוכל לחזור לחייך וליהנות מכדורגל והפועל חיפה חיפשה מנהיג". גם שיחת החזרה של השחקן עם הבעלים יואב כץ הייתה מהירה ולוותה בוויתור מצד ממן על סכום כסף משמעותי כדי לחזור לקבוצה אותה הוביל לזכייה בגביע המדינה.

כמו אז, גם היום ממן ללא ספק הוא המנהיג הבלתי מעורער של הפועל חיפה. ממן כבר כבש שישה שערים ולמעשה כל ההתקפות המוצלחות עוברות דרכו. היום (שבת, החל מ-14:45 בספורט1) מצפה לקבוצה משחק משמעותי מול בני סכנין, בו יצטרך ממן להנפיק עוד רגעי קסם ומנהיגות. "הוא בכושר נפלא ויכול לשחק בכל קבוצות הצמרת וגם באירופה. אם הוא יידע לנווט את עצמו נכון, הקבוצה תצליח להגיע לפלייאוף העליון. אם לא? אז זה כישלון של כולם", הודו בכרמל.

שחקן העבר של הפועל חיפה, אורן ניסים, סיפר לספורט1 על ההשפעה של ממן על הפועל חיפה: "אמרתי לפני המשחק מול מכבי חיפה לפני שבועיים שזה יהיה צומת דרכים משמעותי לקבוצה האהובה עליי. ההפסד של הפועל חיפה יקשה עליה מאוד להגיע לפלייאוף העליון. היה חסר לה שחקן כמו ממן בתחילת העונה, היא הייתה זקוקה לשחקן כמוהו כמו אוויר לנשימה – אחד שיודע להעביר את כוח המשקל מהגנה להתקפה, וממן הוא האיש הנכון. ממן היה השדרוג הנכון כדי להגיע לפלייאוף העליון, אבל בסוף הכל נקבע לפי תוצאות במגרש. אמנם היו לממן עד עכשיו מספר משחקים בהם ממן עשה את ההבדל, הן בבישולים והן בשערים, אבל לא יזכרו לו את זה אם הקבוצה לא תגיע לפלייאוף העליון".  

יוביל את הקבוצה לפלייאוף העליון? ממן | ברני ארדוב‎

פרשן ספורט1, אורי אוזן, הוסיף: "אני מאוד אוהב את חנן ממן. עבדתי איתו בבית"ר ירושלים ומדובר בשחקן מאוד מוכשר. הוא הגיע לסוג של מנוחה בנחלה לקראת סיום הקריירה ולמעשה חזר למקום בו גדל. הוא עושה עונה טובה עד כה, כי הוא נמצא במקום בלי הרבה לחץ. הוא מאוד מרשים בחלק ההתקפי ובכלל הפועל חיפה מרשימה העונה בהתקפה ועל זה מגיע קרדיט גדול לחיים סילבס".

"ממן מזכיר לאחרונה את הימים היפים שלו בבאר שבע ואני מאוד אוהב אותו ושמח שהוא מצליח", ממשיך אוזן, "ממן יצטרך להמשיך ולהיות בשיאו עד סוף העונה ולהיות מעורב בעוד שמונה שערים לפחות כדי שקבוצתו תהיה בפלייאוף העליון. הפועל חיפה סובלת העונה ממשחק הגנה לא טוב וזה משהו שמשתנה גם במהלך כל משחק – הבעיה מבחינתה היא שזה ההבדל בין פלייאוף עליון ותחתון, משחק ההגנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי