דור פרץ התייחס לעתידו: "מכבי, מכבי, מכבי"

קפטן מכבי ת"א שהצטיין ב-0:2 על הפועל חיפה: "תמיד ארצה להישאר כאן". על המאבק: "גם להיות במקום הראשון זה לא פשוט וגם לרדוף זה לא קל". ואן לוון מבסוט: "הוכחנו מהי רוח של קבוצה". סילבס: "שיעור ביעילות"

(גודל טקסט)

למרות לא מעט שינויים שביצע פטריק ואן לוון בהרכב, מכבי תל אביב שידרה עסקים כרגיל כשניצחה 0:2 את הפועל חיפה. ניק בלקמן שפתח בהרכב, ניצל את הקרדיט וכבש בדקה ה-49 את השער הראשון אחרי בישול של שחקן רוטצייה אחר – אילון אלמוג. בסיום המשחק החמיא המאמן ואן לוון לשחקניו בעוד המאמן המפסיד חיים סילבס טוען שקבוצתו קיבלה "שיעור ביעילות".

דור פרץ שכבש את השער השני והמשיך את העונה המצוינת שלו, נשאל על עתידו, האם יאריך את חוזהו בקבוצה: "הדבר היחיד שאני יכול לומר ? כרגע זה מכבי-מכבי-מכבי. אני תמיד רוצה להישאר במכבי. נראה בהמשך. כרגע הראש שלי במכבי ת"א".

על הספרינט בדקה האחרונה והאם הוא לא מתעייף: "גם אני בן אדם אבל בדקות האלה אני רואה את ההזדמנות לתת עוד גול ואולי לסיים את המשחק בצמד. לצערי זה לא יצא אבל השגנו ניצחון מאוד חשוב". הקשר הרחיב על הניצחון: "זה מסוג המשחקים שקשים מאוד ועם הנסיבות זה הפך לעוד יותר מסובך, הלחץ באמת היה עלינו. עצם זה שאנחנו מרוכזים בעצמנו – נותן לנו יותר שקט ואנחנו שמחים מאוד על התוצאה, האופי והיכולת".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום | מאור אלקסלסי

הפעם מכבי היא הרודפת, האם זה יותר קשה: "אני חושב שגם להיות במקום הראשון ולא להוריד את הרגל מהגז וגם להיות במקום השני זה לא פשוט אבל אנחנו קבוצה עם מנטליות מאוד-מאוד גבוהה ורוצים להשתפר כל הזמן".

המשחק נגד בית"ר ירושלים בשני: "מתכוננים כמו לכל משחק שהתכוננו עד עכשיו במלוא הרצינות, נתאושש מחר ונגיע כדי לעשות את שלנו ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר".

ואן לוון שהשיג 34 נקודות מתוך 36, אמר: "כן, אין משחקים משעממים. התחלנו את המשחק טוב היינו הטובים יותר. לא כבשנו. נלחמנו מאוד בעשרה שחקנים. נלחמנו מהדקה הראשונה ועד האחרונה ולא משנה מתי כבשנו. הייתה לנו רוח טובה. זה לא משנה מי על המגרש, הראינו רוח קבוצתית. השער הגיע קצת מאוחר מבחינתי ואחרי שספגנו את האדום ראינו מהי קבוצה. הרוטציה? זה לא משנה מי משחק.

פטריק ואן לוון, ניק בלקמן | מאור אלקסלסי

המשחק הבא נגד בית"ר ירושלים: "מחר ננוח ונירגע ולאחר מכן נתכונן למשחק הזה במשך יומיים. יש לנו פה את כולם, יהיה משחק טוב". עוד נשאל המאמן האם עדיף להוביל או לרדוף: "מה שחשוב זה מה שיקרה בסוף, אנחנו רוצים לנצח בכל משחק".

חיים סילבס: "אני לא יודע להשוות בין ההפסדים העונה למכבי ת"א. בטח שאני מאוכזב מאוד עם איך שהתפתח המשחק. יעילות זה שם המשחק. אנחנו משחקים, היה שקול עם רגעים טובים לכל קבוצה, הם כבשו מהר מאוד בפתיחת המחצית השנייה, הגבנו אבל פה VAR, הכל ליד והכל כמעט. יש ימים כאלה שזה צריך ללכת כנראה עם הקבוצה השנייה".

על השיפוט: "זה מאוד קשה מפה, כשאתה מפסיד אתה תמיד מרגיש מקופח. אני בטוח שהגיע לנו פנדל (נגיעת יד של דור פרץ), הורגש לי שהגיע לנו יותר במשחק הזה, בהחלטות או בכלל. הכרטיס האדום המחיש את זה ויצרנו יתרון. הגול השני גמר את המשחק וכמעט הכנסנו את זה לעצמנו".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1035725

כמה ההפסד הזה יפריע לפלייאוף העליון: "כל שבת שעוברת בה אנחנו לא מנצחים זה פוגע אבל אנחנו באים בכל משחק כדי לנצח, באים לשחק הכי טוב שאפשר. השנה הדברים הולכים קשה וחסר לנו הגרם של המזל שידחוף אותנו קדימה עם רצף של תוצאות. זה היה משחק שהגיע לנו בו תיקו לפחות. עם התחושות האלה יצאנו בהרבה משחקים השנה".

"אנחנו משחקים טוב לדעתי, זה העיקר, אבל היום קיבלנו שיעור ביעילות. מכבי ידעה גם בפרקים הפחות טובים להיות יעילה. עלינו להשתפר בעניין הזה עוד קצת כנראה. שנה שעברה היינו משחקים פחות טוב אבל היינו יעילים יותר. אנחנו נמשיך ונילחם ויש עוד שלושה משחקים ואני לא חושב ששום דבר גמור. כשננצח הדברים יסתדרו לנו".

עידו שחר שבלט הערב, נשאל האם הקבוצה למדה בשיעור בתכליתיות: "כן אני מסכים עם המאמן שלי. אני חושב שמכבי ת"א ניצלה בדיוק את ההזדמנויות שהגיעה אליהן. הם היו במקום הנכון ובזמן הנכון כדי להרוג את המשחק. מה שמאפיין אותנו כל העונה – אנחנו קצת נאיביים ומחלקים יותר מדי מתנות ולא רק במשחק הזה. אנחנו מאבדים הרבה נקודות בגללנו, נקודות שאסור לאבד ואנחנו לא מצליחים לשים לזה סוף".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1035795

על העונה הנוכחית שלו שהחלה במכבי ת"א והאם הייתה לו מוטיבציית יתר: "תראה, אני ספורטאי ובכל משחק עולה בשביל לנצח, גם אם זה מכבי ת"א וגם אם זו הפועל כפר סבא או הפועל חדרה. כמובן שנגד מכבי זה מיוחד יותר בשבילי כי עשיתי שם את כל ההתפחות שלי, אבל אני לא חושב על זה במשחק".

על פסילת השער שלו: "התאכזבתי מאוד כי גם בסיבוב הקודם גם כן פסלו לי גול נגד מכבי ת"א ואני חושב שאם השער היה מקבל אישור היינו מנצחים את המשחק ויכולים לקפוץ קדימה".

על הסיכוי להגיע לפלייאוף העליון: "חד משמעית אנחנו יכולים להיות שם, אנחנו צריכים תשע נקודות, יש לנו את אחד הסגלים הטובים בארץ ולא נפלנו ממכבי ברוב שלבי המשחק ב-11 נגד 11. אנחנו יכולים לעשות את זה ולהיות שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי