שער של ב"ש נפסל בדקה ה-97, 0:1 להפועל ת"א. אלחמיד ומלי הורחקו

דרמה בסיום: אלחמיד השווה בתוספת, אך השער בוטל בהחלטה מעוררת מחלוקת. רוני לוי עדיין ללא ניצחון, קבוצתו הסתבכה במאבק על הפלייאוף העליון. האורחים ניצחו לראשונה בטרנר ופתחו פער של שלוש נק' מהקו האדום

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע, את צריכה להתעורר. מקומה של הקבוצה מבירת הנגב בפלייאוף העליון בסכנה רצינית אחרי שהערב (ראשון) היא רשמה הפסד ביתי ומאכזב 1:0 להפועל תל אביב, ממנו היא גם יצאה עם שני כרטיסים אדומים. ב"ש לא ניצחה בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה, ומן הסתם גם המאמן החדש רוני לוי עדיין ללא ניצחון. פלייאוף תחתון יהיה סיוט עבור המועדון, בטח אחרי שאלונה ברקת חזרה חזק מאוד לעניינים בחודשים האחרונים, ועכשיו נותרו להם שני מחזורים עד לסיום העונה הסדירה בהם הם חייבים לנצח.

כרגע המצב הוא כזה: ב"ש שישית בטבלה עם 33 נקודות כאשר נותרה לה שני משחקים עד לסיום העונה הסדירה. קריית שמונה במקום השביעי עם משחק אחד פחות מב"ש ו-32 נק' במאזנה, כך שהיא תוכל לעקוף את הקבוצה של רוני לוי. לבית"ר ירושלים התשיעית בטבלה שני משחקים פחות ביחס לב"ש ו-28 נק' במאזנה. הפועל חיפה במקום השמיני עם מספר משחקים זהה לזה של ב"ש ו-29 נק' במאזנה.

שתי היריבות שנותרו לב"ש עד לחלוקת הליגה לפלייאוף העליון והתחתון הן מכבי פתח תקווה ובני יהודה עם האקס, יוסי אבוקסיס. זה אומר דבר אחד ברור – לקבוצה אסור לפשל במשחקים שנותרו. הקבוצה תחסר שני שחקנים משמעותיים שהורחקו היום בתום המשחק הדרמטי שקיבלנו באצטדיון טוטו טרנר – מרסלו מלי וחאתם עבד אלחמיד, שקיבל אדום אחרי שריקת הסיום, שכן הוא רתח בעקבות שער שהשופט דניאל בר נתן פסל לו בתוספת הזמן. התקווה היא שז'וסואה יוכל לקחת חלק במשחקים, והמועדון נמצא במשא ומתן לסגירת עסקת טיעון בעניינו. שחקן נוסף שאולי צריך להדאיג את הקבוצה הוא לואי טאהא, שנפצע ונאלץ להתחלף בדקה ה-76. פארליי רוסה ערך בכורה, אלטון אקולטסה וסינטיהו סלליך חזרו לשחק.

חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | דני מרון
רוני לוי | דני מרון

ואם עוזבים את הצרות של ב"ש – הייתה גם מנצחת הערב באצטדיון טוטו טרנר. וזה לא היה סתם ניצחון, כי זה היה הניצחון הראשון אי פעם של הפועל ת"א באצטדיון טרנר וניצחון החוץ הראשון של הקבוצה של ב"ש מאז פברואר 2013. הפועל תל אביב 'החדשה', זו שנבנתה בחלון ההעברות של אמצע העונה, כבר הוכיחה לכולם שזו לא אותה קבוצה של המחזורים הראשונים.

במחזור הקודם, כזכור, היא נכנעה 2:1 למכבי חיפה ונעצרה אחרי שבעה משחקים רצופים ללא הפסד, אך הקבוצה של ניר קלינגר הציגה יכולת נפלאה מול מוליכת הטבלה. היום היא לא הבריקה, אך השינוי ניכר לכל עין – לקבוצה יש ביטחון והקבוצה יודעת ויכולה לשחק כדורגל טוב. ועכשיו, היא גם סוף סוף קיבלה קצת אוויר, כשהגדילה את הפער מהקו האדום לשלוש נקודות. נכון, זה לא הפרש מבטיח יותר מדי, אך הפועל ת"א של השבועות האחרונים מראה שהיא ממש לא קבוצה שאמורה להסתבך במאבקי תחתית. ואם היא תנצח במחזור הבא את בני סכנין, היא כבר באמת תוכל לברוח.

ומה קרה על כר הדשא? הפועל ב"ש פתחה טוב יותר את המשחק, הגיעה למספר מצבים טובים, כאשר הבולט שבהם היה שייך לרותם חטואל, אשר ביצע מבצע אישי מופלא והציג יכולת דריבל מרשימה – אך החמיץ מול השוער. בדקה ה-43 הפועל ת"א עלתה ל-0:1 כאשר רז שטיין הגביה כדור חופשי מצוין אל הרחבה, אליו הגיע איאד אבו עביד, שהיה חופשי לחלוטין, סיפק נגיחה מעולה אל הרשת והוריד את רוני לוי לחוץ להפסקה.

בחצי השני לא נרשמו יותר מדי מצבים, ורק לקראת הסיום נרשמה התעוררות. מיגל ויטור כמעט השווה בדקה ה-61, אך נגח מקרוב למשקוף. אבל הדרמה האמיתית התחילה בתוספת הזמן. בדקה ה-90+3 מרסלו מלי הורחק לאחר עבירה על אופק ביטון, עליה תחילה השופט לא שרק, אך נקרא על ידי ה-VAR ובחר לשלוף אדום לארגנטינאי. לאחר שלוש דקות, חאתם עבד אלחמיד השווה וסיפק סיום משוגע, אך השער נפסל בעקבות עמדת נבדל של אנתוני וארן, שעמד על קו השער של הפועל ת"א וספק הפריע. לאחר שריקת הסיום, כאמור, אלחמיד אמר כמה מילים מיותרות וקיבל אדום אף הוא, דבר שבוודאי לא יועיל לב"ש בקרוב.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים | דני מרון
ניר קלינגר | דני מרון

הרכבים

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, חאתם עבד אלחמיד, לואי טאהא (עמית ביטון, 76), מיגל ויטור, דודי טויטו, דוד קלטינס (סינטיהו סלליך 56), מרסלו מלי, תומר יוספי, רותם חטואל (אנתוני וארן, 76), שגיב יחזקאל (פארליי רוסה, 85), איתמר שבירו (אלטון אקולטסה, 56).

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, איאד אבו עביד, סיאנדה קולו, דני גרופר, דן איינבינדר, שי אליאס (עמנואל בואטנג, 69), עומרי אלטמן, אושר דוידה (דורון ליידנר, 82), לידור כהן (אופק ביטון, 70), שלומי אזולאי (רז שטיין, 14).

אלונה ברקת, בן ביטון | דני מרון
שחקני הפועל תל אביב | דני מרון

מהלך המשחק

המשחק נפתח בקצב לא רע ושתי הקבוצות יצאו למספר התקפות. בדקה התשיעית הפועל ב"ש הגיעה להזדמנות המשמעותית הראשונה, כאשר תומר יוספי קיבל כדור מרותם חטואל ושלח בעיטה מצוינת מחוץ לרחבה לעבר השער, אך פספס במעט את המסגרת של ארנסטס שטקוס. לצערה של הפועל ת"א בדקה ה-14 היא נאלצה לבצע חילוף בעקבות פציעה של שלומי אזולאי. רז שטיין נכנס על חשבונו.

שלומי אזולאי | דני מרון

בדקה ה-15 הפועל ב"ש הייתה קרובה לעלות ליתרון. רותם חטואל ביצע סלאלום מופלא עם יכולת כדרור סופר מרשימה, כאשר הצליח להעביר את הכדור בין הרגליים של דן איינבינדר, חלף על פני איאד אבו עביד ובן ביטון וממצב של אחד על אחד מול השוער בתוך הרחבה בעט לא מספיק טוב ונעצר. וואו, זה היה מהלך גדול.

רותם חטואל | דני מרון

שתי דקות עברו וחטואל שוב הגיע להזדמנות לא רעה, כאשר החליף מסירות עם תומר יוספי ובעט מהצד הימני של הרחבה כדור עוצמתי, שלא הצליח לפגוש את מסגרת של ארנסטס שטקוס.

אושר דוידה, תומר יוספי | דני מרון

בדקה ה-28 הפועל ת"א ייצרה בעיטה משמעותית ראשונה לעבר השער. דן איינבינדר שלח כדור עומק ארוך ויפה לעבר עומרי אלטמן, שבעט בנגיעה אחת מזווית קשה, אך הכדור שלו לא הקשה על אוהד לויטה, שקלט ומהיר להוציא מתפרצת באר-שבעית.

תומר יוספי, דן איינבינדר | דני מרון

המשחק נרגע בהמשך, לא נרשמו יותר מדי מצבים, אך הסכר נפרץ בדקה ה-43 והפועל ת"א עלתה ל-0:1. רז שטיין הגביה כדור חופשי באומנות לרחבה ומצא את איאד אבו עביד חופשי לחלוטין. הבלם סיפק נגיחה מצוינת אל הרשת של אוהד לויטה, העניק יתרון לניר קלינגר רגע לפני ההפסקה והוריד את רוני לוי עצבני למחצית.

איאד אבו עביד, סיאנדה קולו | דני מרון
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | דני מרון
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | דני מרון

פתיחת המחצית השנייה התאפיינה בעיקר באיבודים של שתי הקבוצות. לא נרשמו יותר מדי מצבים, והראשון שבהם הגיע בדקה ה-61, והוא היה של הפועל ת"א. עומרי אלטמן מסר עם העקב לבן ביטון, שהיה על סף רחבת הפועל ב"ש, התקדם ובעט חזק, אך אוהד לויטה הדף.

מרסלו מלי, לידור כהן | דני מרון

בדקה ה-61 הפועל ב"ש הייתה כל כך קרובה לשוויון. כדור חופשי שהוגבה על ידי תומר יוספי מצא את ראשו של מיגל ויטור, שלצערו נעצר רק במשקוף. שלוש דקות לאחר מכן שוב יוספי הגביה כדור חופשי, הפעם לואי טאהא הגיע וניסה להעביר כדור רוחב לוויטור שהיה במרחק של שני מטרים מקו השער של שטקוס, אך עומרי אלטמן הצליח להקדים את הבלם הפורטוגלי ומנע שער.

שגיב יחזקאל, בן ביטון | דני מרון

פארליי רוסה נכנס להופעת בכורה כמחליף בדקה ה-85 על חשבונו של שגיב יחזקאל. בדקה ה-88 הברזילאי ניסה לראשונה את כוחו עם בעיטה מצוינת מ-24 מטרים, אשר חלפה בסמוך לקורת השער של ארנסטס שטקוס ויצאה החוצה.

תומר יוספי, איאד אבו עביד | דני מרון

בתחילת תוספת הזמן לסיום המשחק מערכת ה-VAR הפנתה את תשומת ליבו של השופט הראשי דניאל בר נתן לעבירה של מרסלו מלי על אופק ביטון. נבדקה האופציה לשלוף לקשר הארגנטינאי כרטיס אדום, ואחרי שבר נתן בחן את הנושא החליט להרחיק את מלי בדקה ה-90+3. הפועל ב"ש נותרה בעשרה שחקנים.

רוני לוי ושחקני הפועל באר שבע, דניאל בר נתן | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | דני מרון

בדקה ה-90+5 נרשמה דרמת ענק. ב"ש כמעט השוותה כאשר אנתוני וארן נגח למשקוף אחרי הגבהה של סינטיהו סלליך, ומהריבאונד הכדור הגיע לחאתם עבד אלחמיד, שהמשיך ממרכז הרחבה לרשת. וארן עצמו עמד על קו השער, אולי אפילו בתוך השער עצמו, והשופט דניאל בר נתן לא אישר את הכיבוש מכיוון שווארן עמד בעמדת נבדל. גם אחרי צפייה במערכת ה-VAR, הוא לא שינה את החלטתו, שנראית מעט מעוררת מחלוקת, שכן ספק אם וארן הפריע למהלך. לאחר מכן, אלחמיד היה עצבני מאוד וקיבל כרטיס אדום לאחר שריקת הסיום בעקבות מילים מיותרות.

חאתם עבד אלחמיד זועם על דניאל בר נתן | דני מרון
חאתם עבד אלחמיד מקבל כרטיס אדום | דני מרון
חאתם עבד אלחמיד זועם על דניאל בר נתן | דני מרון
מיגל ויטור, חאתם עבד אלחמיד, דודי טויטו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי