אוהדי הפועל ת"א למנהלת: סרבו למתווה, איפה הפתרון לצעירים?

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | עדי אבישי

'אולטראס הפועל' בפוסט אחרי אישור המתווה לחזרת הקהל: "אסור לתת יד ליצירת מציאות חדשה ובה בודדים זוכים להיכנס למגרשים". מכבי ת"א מצרה על הכמות, בב"ש צפויה להיערך הגרלה בקרב בעלי המנויים

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

בעלי הקבוצות אישרו הבוקר (שני, בישיבה שנערכה בזום) את מתווה החזרה למגרשים, לפיו 1,500 אוהדים יורשו להיכנס לכל מגרש בליגות העל והלאומית החל מהמחזור הבא שייצא לדרך בסוף השבוע. יש לציין שבאצטדיונים שתכולתם פחות מ-10,000 מקומות, יוכלו להיכנס עד 750 צופים ולא עד 1,500.
|
ההחלטה שהתקבלה היום תקפה עד ה-20 במרץ בלבד, כלומר עד סיום העונה הסדירה, זאת בשל הבחירות שיתקיימו שלושה ימים מאוחר יותר. כרגע, איש לא יוכל להבטיח מה יקרה ביום שאחרי. למרות הברכות של שר התרבות והספורט חילי טרופר, הקבוצות הגדולות צריכות להתמודד עם סוגיה מורכבת למדי, ולהחליט מי האוהדים שייכנסו למגרשים.

הקבוצות הגדולות. עומדות בפני סוגיה מורכבת | ספורט1

ארגון האוהדים הראשון להגיב היה הארגון של אוהדי הפועל תל אביב, אולטראס הפועל, שפרסמו פוסט תוקפני אחרי ההודעה על אישור המתווה: "כבר לא נותר ולו צל של ספק: מצפצפים עלינו. המתווה הנוכחי הוא שחזור כושל של המתווה הכושל הקודם, וכמותו, גם הוא נטול הגיון או חיבור למציאות. איפה ההתחשבות בגודל האצטדיונים? איפה הפתרון לצעירים? כמו שלא אישרו את בדיחת 500 האוהדים, אנו מצפים מכל הגורמים ובראשם מנהלת הליגה, לא לאשר את פארסת 1,500 האוהדים. חשוב להבין: ויתור בסיבוב הנוכחי יסלול את הדרך לקיום המתווה המגוחך עד לסיום העונה, ואף מעבר לכך. אסור להשלים עם מספרים נמוכים שכאלה, אסור לתת יד ליצירת מציאות חדשה ובה בודדים הם הזוכים להיכנס למגרשים".

"אולטראס הפועל קם למען מועדון הפועל תל אביב והתשוקה בליבנו להכנס אל היציע ולעודד כבר מתפוצצת. עם זאת, לא נוכל ולא ניתן יד להפרדת הקהל. על ארגון אוהדים להכיר בכוחו ובאחריותו למען כלל האוהדים, ולא לנצל כח זה ליצירת מעמדות, שווים יותר או פחות, של אוהדים. גם אם בטווח הקצר זה יכאב, הנזק העתידי של מהלך שכזה עלול להיות גדול פי עשרות מונים".

"הקורונה יצרה מציאות מסובכת ובמהלך השנה האחרונה הכרנו בכך וחיכינו בסבלנות, אך זו תהיה נאיביות לחשוב כי אלו אשר באופן שיטתי מדכאים אותנו כציבור יגאלו אותנו כעת. זה הזמן של כולנו להזכיר לכל הפוליטיקאים והעסקנים בשביל מי הם עובדים. במציאות הנוכחית דברים רבים אינם ברורים עדיין, אבל דבר אחד נשאר בטוח – עדיף למות על הרגליים מאשר לחיות על הברכיים". נכתב בסיום.

מהפועל תל אביב נמסר לאחר הודעת האוהדים וקבלת המתווה אליו היא התנגדה: "מדובר בצעד ראשון וחשוב בחזרה לשפיות. עם זאת, עוד לפני אישור המתווה דרשנו לראות אופק, תכנית עם חזרה הדרגתית של הקהל, שתמנע מהמועדונים "בחירה" בין אוהדי הקבוצה. 1,500 אוהדים באצטדיון של 30,000 מקומות זה אבסורד במקרה הטוב, אך כולנו תקווה כי בקרוב יתקבל מתווה נוסף שיאפשר את הגדלת כמות הקהל במהרה. מועדון הכדורגל הפועל תל אביב, ההנהלה, הצוות המקצועי והשחקנים, נרגשים לקבל בברכה את אוהדינו היקרים. התגעגענו".

מכבי ת"א מצרה על הכמות

ממכבי תל אביב נמסר: "מכבי תל אביב מברכת על החלטת דירקטוריון מנהלת הליגות המקצועניות מהבוקר – לאשר את מתווה חזרת הקהל למגרשים. לאחר שנה של משחקים מול יציעים ריקים, הגיע הזמן להתחיל להחזיר את האוהדים למגרשי הכדורגל. עם זאת, אנו מצרים על כך כי המתווה שמשרד הבריאות אישר מגביל את כמות האוהדים ל-1500 בלבד. תמכנו במתווה כי אנו מקווים שמדובר רק בצעד ראשון לקראת פתיחה נרחבת יותר של היציעים. בכפוף להחלטה, המועדון נערך לחזרת הקהל עם מתווה מכירת כרטיסים למשחקי הקבוצה. כל הפרטים יפורסמו בקרוב".

הגרלה בקרב בעלי המנויים בב"ש

בהפועל באר שבע שוקלים לאמץ את המתווה של הגרלה בקרב בעלי המנויים של העונה שעברה, לאחר שבשבוע שעבר נערכה ישיבה במועדון וכבר אז נערכו לתרחיש לפיו שליש מתכולת אצטדיון טרנר יכנס פנימה – וזה היה המתווה שהוצע וצפוי להתקבל.

אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע | דני מרון

בעלי המנויים יזכו לעדיפות בהפועל חיפה

בהפועל חיפה נערכים לחזרת הקהל ובשעות הצהריים תיפגש הנהלת המועדון עם חברת האבטחה וחברת הכרטיסים על מנת לדון בנושא. לאחר מכן תתקבל ההחלטה בתיאום עם הבעלים יואב כץ, כאשר המטרה היא לפתוח כבר מחר את המכירה, כשההערכה היא כי 200 האוהדים שרכשו מנוי בקיץ יקבלו עדיפות ראשונה ורק לאחר מכן המכירה תיפתח לקהל הרחב.

בית"ר ירושלים טרם קיבלה החלטה

ביתר ירושלים תערוך בצהריים ישיבה בה יוחלט האם להכניס אוהדי חוץ וכיצד תיערך ההגרלה בין בעלי המנויים. מאוחר יותר, לאחר אישור של חוגג, יפרסם המועדון את ההחלטה לאוהדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי