ואן לוון: "יכולנו להבקיע עוד", שכטר: "שמענו את הקהל בחימום"

מאמן מכבי ת"א לאחר ה-1:4 על בית"ר: "המטרה היא לשחק ככה בכל שבוע ולהשתפר. רק עבודה קשה תביא אותנו להצלחה בסוף העונה". החלוץ הוסיף על האוהדים: "נתנו לנו כוח. חיכיתי לשער שכבשתי. אליפות? בעזרת השם"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לראשונה העונה, מכבי תל אביב כבשה הערב (שני) את פסגת ליגת העל, זאת לאחר 1:4 אדיר על בית"ר ירושלים בבלומפילד. כעת, המאזן של הצהובים עומד על 12 ניצחונות ותיקו בודד מאז שהחליפו את המאמן גאורגיוס דוניס בפטריק ואן לוון.

"זה ערב נחמד מאוד עבור המועדון ועבור השחקנים שהגיעו רחוק בליגה", סיכם ואן לוון בסיום. "הופעה טובה, שערים יפים, ניצחון צודק. ניסינו לשחק את המשחק שלנו והצלחנו בחלק מהדברים, כפי שרצינו. גם ליריבה יש קשיים והיא צריכה להתמודד איתם, אבל זה לא עניין שלי. צריך לשאול את המאמן היריב".

ההולנדי הוסיף: "עשינו עבודה טובה ביצירת מצבים ובכיבוש שערים, יכולנו להבקיע עוד שער או שניים לדעתי. המטרה שלנו היא לשחק ככה כל שבוע ואפילו להשתפר עוד ועוד. על זה נעבוד. האם זה תלוי בנו עד הסיום. ההצלחה תגיע מהעבודה הקשה והניסיון להשתפר".

ואן לוון עם ייני. "העבודה הקשה תביא לנו הצלחה" | אריאל שלום

על השימוש בסגל שלו: "לא שיפרתי את השחקנים. זו האיכות שיש לנו בסגל. אנחנו משתמשים בכולם ברגע הנכון. זה מראה שכל הקבוצה מחוברת מבחינה חברתית וזו תצוגה טובה של הקבוצה. השחקנים משחקים טוב על המגרש ומי שנמצא על הספסל, מעודד את החברים שלו. אני לא עוצר וחושב שאני משוגע בכל מה שקורה, אני פשוט נהנה. אני נהנה גם באימונים ובדברים שאנחנו מנסים לשפר נהנה לראות את השחקנים ונהנה מהעבודה עם הקבוצה".

לאחר המאמן, גם החלוץ איתי שכטר, שכבש שער ראשון מאז המחזור השני בליגה, סיכם את הניצחון: אין ספק שעשינו ניצחון חשוב. חיכיתי לשער הזה. אני עובד מאוד קשה באימונים וכמו שאתם ידועים היו תקופות ששיחקתי פחות וזה לא פשוט אבל כשאתה במכבי ת"א. אתה צריך לדעת שיש רוטציה, יש זרים ברמה ושחקנים איכותיים ואתה צריך להיות שם כשקוראים לך -60 דקות, רבע שעה או עשר דקות".

הקושי בפתיחת העונה: "שיחקתי מעט מעט מעט, כמעט וגם זה לא. אני שמח שמאז שהגיע פטריק הרוטציה של הקבוצה נהייתה רחבה ועמוקה יותר. אנחנו כשחקנים צריכים לעשות את העבודה". האם שמע את הקהל מחוץ למגרש: "שמענו אותם בחימום וזה נתן לנו כוח, הודנו להם בהתחלה ואם נסתכל על המשחק עצמו נהיה אמיתיים – מחצית ראשונה לא היינו מספיק טובים ובית"ר הביכו אותנו בהתקפות מעבר אבל במחצית השנייה השתחררנו".

שכטר. "חיכיתי לשער הזה" | אריאל שלום

"מכבי ת"א זה מועדון שצריך לדעת להתמודד עם לחץ וגם כשהיינו בפיגור 8 נקודות ידענו שאם נמעד בכל משחק אנחנו בבעיה. האם האמנו? כשאתה נמצא כאן, המועדון שואף להישגים הכי גבוהים. ידענו שלא יהיה פשוט ועלינו להיות שם מהמשחק נגד ק"ש ואם נמעד זו תהיה בעיה כי מכבי חיפה הייתה בקצב צבירת נקודות מדהים. אין ספק שהיה לנו קצת מזל במשחקים של דקות 90 שכבשנו אבל המזל הולך עם הטובים".

איזו קבוצה טובה יותר כרגע?: "אני לא מסתכל על מכבי חיפה אלא רק עלינו. אני לא אוהב לדבר בתקופות כאלה של העונה על מי טובה יותר ועלינו להמשיך בצניעות שלנו. אמרתי שמי שתיקח באליפות תהיה טובה יותר. היו תקופות בהם היינו פחות טובים. אנחנו במומנטום ועדיין לא מספיק, יש רגעים במשחק שעלינו להגביר ולהיראות יותר טוב. הדרך עוד ארוכה".

בדרך לאליפות הכי גדולה?: "חד משמעי, במיוחד בתקופה שלי, זה יהיה מדהים אבל כמו שאמרתי – הדרך ארוכה נצטרך להיות חזקים ויציבים. זה נשמע קלישאתי אבל צריך להגיע לאימונים ולעבוד קשה. הצניעות בכדורגל היא החשובה ביותר. צריך לדעת לכבד את היריבה מההתחלה ועד הסוף, הנה הרגשנו בנוח והגיע ה-1:3. בעזרת השם ניקח אליפות".

שחקני מכבי תל אביב, פטריק ואן לוון | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי