המסר של חוגג לדראפיץ' והתגרה שנמנעה: בית"ר אוספת את השברים

אחרי התבוסה 4:1 למכבי ת"א, הבעלים לחש באוזנו של המאמן כי הוא נותן לו גב והשניים סיכמו שמשנים גישה, אך מעמדו אינו מובטח. בינתיים, השחקנים מבקרים ומספרים כיצד נמנע עימות בין עטר ליאנקוביץ'. ומה עם שכטר?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

השבוע האחרון לא היה קל עבור הצוות המקצועי של בית"ר ירושלים. הם נאלצו להתעסק בבעיות אגו בין שחקני החלק ההתקפי ולתמרן בחלק האחורי, כשסלובודאן דראפיץ' הבהיר לשחקנים שהוא לא מוכן ש"גן הילדים" יימשך. אבל זאת לא הייתה הסיבה לתבוסה 4:1 למכבי תל אביב אמש (שני) בבלומפילד.

גם בבית"ר מבינים שהסגל הנוכחי אינו מספיק כדי לייצר יותר ממאבק על המקום השישי. גם זה, מסתבר, עומד לחמוק למשה חוגג מבין הידיים. "אין לנו הגנה, עשו טעות שוויתרו על שני בלמים וצריך להודות על האמת – גם לוותר על חנן ממן ודן איינבינדר זה היה צעד שגוי", אמר אחד השחקנים אחרי ההפסד. דראפיץ' טען בסיום כי חדר ההלבשה שלו לא מפורק, גם השחקנים הסכימו איתו. אף אחד בבית"ר לא חושב שהמאמנים איבדו את חדר ההלבשה, אבל הם מזהים סדקים ראשונים ואת השבר הבא המאמנים רוצים למנוע.

כך, למשל, מלבד עימות בין שי קונסטנטין לטל בן חיים, שנדחק לשוליים, נמנע עימות גדול יותר. מרקו יאנקוביץ' ואלירן עטר התעמתו אחרי ההפסד לבני סכנין ורק בהתערבות שחקנים הדבר לא גלש לאלימות פיזית. "מצאת לך עם מי לריב", אמרו שחקנים בבית"ר ליאנקוביץ'. "אתה יכול להעיר למי שתרצה, אבל רק הגעת וכבר אתה ניגש לעטר?".

מרקו יאנקוביץ', איתמר ניצן | אריאל שלום

על הדשא, בית"ר לא הציגה אתמול משהו חדש, לפחות מבחינת התוצאה. בשורה התחתונה, למרות דקות טובות בחלקים מסוימים במחצית הראשונה, הקבוצה הפסידה והתרחקה צעד נוסף מהפלייאוף העליון. מה שהפך לחלום של חוגג בהווה, היה הסיוט שלו בקיץ, כאשר ציפה שהקבוצה תגיע לאירופה. לפחות מבחינת השחקנים, ישנה מגננה על המאמנים. הם היו רוצים לראות את דראפיץ' ושי ברדה ממשיכים עונה נוספת ומקבלים אפשרות להרכיב את הסגל מחדש, לפי ראות עיניהם.

גם בבית"ר טוענים כי בשלב זה מעמד המאמנים לא על הפרק. אלא שחוגג עצמו, כפי שכבר פרסמנו, שוקל להיפרד לפחות מדראפיץ' אם הקבוצה לא תגיע לפלייאוף העליון. "כדי לעשות פלייאוף, אנחנו צריכים תשע מתשע. זה כמעט בלתי אפשרי, בטח לא בצורה שבה אנחנו משחקים. אם לא ננצח בחמישי את בני יהודה, זה נגמר", אמר אתמול שחקן בכיר בקבוצה. "אנחנו קרובים לפלייאוף כמו שאנחנו קרובים לקו האדום. לא באמת נרד ליגה, אבל בשלב הזה הסיכוי נראה קלוש".

אגב, בסיום ניגשו שחקנים ממכבי תל אביב לחדר ההלבשה של בית"ר. "אחרי ה-3:1 חששנו שהמגמה מתהפכת", אמרו, שכן הצהובים-שחורים החלו להפעיל לחץ, אך בסופו של דבר זה לא מנע מאבי ריקן להיות האקס השני שכובש במשחק ולהגדיל את התוצאה.

סלובודאן דראפיץ' | אריאל שלום

השורה התחתונה הגיעה בראיון בסיום המשחק אמש. דראפיץ' ביקש מברדה את רשות הדיבור וזו אולי נקודה לזכותו, כשהתייצב מול המצלמות אחרי תבוסה. "זה לא נראה טוב בינתיים, צריך להסתכל גם למטה, לא רק למעלה", הבהיר המאמן והבהיר שחוגג רוצה לראות אותו לטווח הארוך על הקווים. כך סיכם המאמן גם עם חוגג בסיום: משחקים ממשחק למשחק, חושבים איך להתרחק מהקו האדום. חוגג, כך טוענים בבית"ר, הוסיף באוזנו של אחד המאמנים כי הוא ימשיך איתו עד סוף העונה. אולי בדרך הזו, סבורים בבית"ר, אפשר לצבור נקודות. יחד עם זאת, אם בית"ר תמשיך ככה, חוגג יעצור את עבודתו של דראפיץ', גם אם הבטיח אחרת.

לחץ גדול היה לקראת המשחק אמש. כפי שפורסם כאן שלשום, טל בן חיים נפגע בעינו לאחר תיקול עם חלאופילו פלייטר האסלביינק, שהתנצל, ובסופו של דבר הבלם הוותיק החליט לעלות למשחק למרות שחש ברע. "הוא לא יכל לפתוח את העין עד הסוף, אבל זה טל – מקצוען, אחראי. היה אכפת לו מהקבוצה שלו. גם אם גרם לפנדל, סלובו ושי העריכו את זה מאוד", אמרו בקבוצה.

בתוך כך, במועדון ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות בגזרת איתי שכטר. החלוץ, שכבש מול האקסית אתמול, לא חגג, אבל לא ברור האם יישאר במכבי תל אביב בעונה הבאה. אם יעזוב, העדיפות של שכטר בתום העונה תהיה מעבר לבית"ר ירושלים.

אלי אוחנה, משה חוגג | אריאל שלום

צפו בתגובות אחרי ה-1:4 של מכבי ת"א על בית"ר ירושלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי