טרופר: "אפשר להתבכיין או להוכיח בשבת שצריך להגדיל את כמות הקהל"

אוהדי קבוצות ליגת העל | ספורט1

שר התרבות והספורט לרדיו 103FM וניסה להסביר מדוע רק 1,500 יוכלו להיכנס למגרשים: "מבין את כאב האוהדים אך עליהם להוכיח שהם יודעים לקחת אחריות. אני חושב שאפשר להחזיר כמות גדולה יותר"

(גודל טקסט)

ביום שבת, כשהפועל תל אביב תארח את בני סכנין, זה אמור להיות יום חג מסוים לאוהדי הכדורגל בליגת העל כאשר לאחר שנה ללא אוהדים במגרשים – תותר כניסה של 1,500. אלא שרוב הקבוצות מאוכזבות מהמתווה הנוכחי. אוהדי מכבי תל אביב, לדוגמא, מסרבים לפתרון הזמני הזה. חילי טרופר, שר הספורט, שלפני שבועיים אמר שלא יהיו עשרות אלפים במגרשים בקרוב, ניסה להסביר מדוע כמות הקהל תהיה כל כך מועטה.

טרופר אמר בפתח דבריו: "אני מבין את הכאב של האוהדים, אני גם אוהד. הדרך היחידה להגדיל את מספר האוהדים שייכנסו הוא להוכיח למשרד הבריאות שהאוהדים יודעים לקחת אחריות ואם יהיו הפגנות מחוץ למגרש גם אם הן כואבות וצודקות – זה לא יביא לשום דבר. אני רוצה להחזיר קהל וצריכים להוכיח את עצמנו לקראת הפעימה הבאה. אם ימשיכו לשבת על הגדר ולמה לא הביאו לנו – לא יחזור קהל. בניגוד לתחומים אחרים במשק אין שום קבוצת ספורט שקרסה. קבוצות קיבלו מאיתנו רשת ביטחון.

אין אמון מצד שחקנים, אוהדים, בעלים, המערכת "לא עושה כלום" כדי להציל את הספורט: "זה ממש לא נכון ש"עשינו אפס". הלכו להתחסן קודם כל כי זה מציל חיים ואחר כך כדי שנחזור לספורט. צריך לעשות הכל בהדרגה ובזהירות. אנחנו לא יודעים אם המחוסנים מדביקים אחד את השני".

חילי טרופר, רובי ריבלין | דני מרון

על כך שהפרויקטור אמר שאי אפשר לחסן יותר מ-70% מהאוכלוסייה: "זה בסדר שממשלת ישראל ומשרד הבריאות עושים את זה בהדרגה. אני לא אומר את זה כי אני שבועיים לפני בחירות. מי שהביא מתווים וזה שנלחם אלה אנחנו כל הזמן. כל מי שרוצה להתגייס למאבק הזה ולעזור – בשמחה, אבל זה צריך להיות באחריות, בלי אלפים מתגודדים מחוץ לקופות ולכניסות. יש פה שנה שהייתה קשה לכולם ואם נסתכל על התמונה – עולם הספורט אמנם עם צלקות וקשיים – שרד את זה. הספורט הוא אחד התחומים הכי חזקים ששרדו, טיפלנו בכולם תקציבים". על התור למסעדות: "האמת שלא ראיתי.

עוד אמר: "אני חושב שאפשר להחזיר כמות הרבה יותר גדולה וצריך להחזיר יותר קהל אבל לא עשרות-אלפים. אפשר להתבכיין או להוכיח בשבת הקרובה שהכל עובד כמו שצריך וזו המטרה. יש הרבה קבוצות שכן מאמינות בנו והקהל יגיע. הכדורסל כבר כולו חזר גם בפעימה של 300 ו-500. אני אומר לכולם תחזרו – מי שרוצה להיות צודק שימשיך ככה אבל תוצאות הוא לא יראה. אני ביום שישי במשחק של 1,500 איש בטדי, אני מתעסק בספורט, בכדורגל ובקהל ולא בהפגנות".

ההבטחה של ראש הממשלה שקהל יחזור במהרה בימינו: "ראש ממשלה שנה לא אמר מילה על הספורט. זה לא הצד החזק שלו, עכשיו הוא התעורר. במהרה בימינו זה לא תאריך מוגדר. אני מקפיד על ההנחיות וקורא לכולם לעבוד קשה כדי שבפעימה הבאה יהיו יותר אוהדים במגרשים, כל היתר זה רק רעש".

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי ת"א. הצטרפו למחאה | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי