מעדיף חו"ל על פני מכבי ת"א: נחמיאס פורח בעונתו האחרונה בק"ש

עידן נחמיאס
עידן נחמיאס | מאור אלקסלסי

הבלם יפגוש את הצהובים ב-19:50 (ספורט1), מהם הוא סוחב התעניינות בשנתיים האחרונות, אך צפוי לצאת לאירופה בסיום העונה. סילבס שהעלה אותו לבוגרים מנתח, הדרי ממליץ לו להישאר בישראל ואוזן מדבר על המבחן הגדול

(גודל טקסט)

"המנייה הבטוחה שלנו", כך הגדירו השבוע בקריית שמונה את הבלם והקפטן, עידן נחמיאס. השחקן, שיחגוג ביום רביעי את יום הולדתו ה-24, הפך בשנים האחרונות למנהיג הקבוצה והוא צפוי להיות השחקן הבא שמתקדם מהמועדון הצפוני קדימה, אחרי שבשנים האחרונות עשו זאת עדן שמיר, ליוואי גרסיה, נייג'ל האסלביינק ועוד.

השדרוג של נחמיאס היה הדרגתי והגיע לשיאו בתחילת העונה הנוכחית, כאשר ערך בחודש אוקטובר הופעת בכורה במדי הנבחרת הבוגרת, ב-2:3 הגדול על סלובקיה. בניגוד לשאר השחקנים שחתמו בק"ש על חוזה ארוך טווח ונמכרו בסכומים מרשימים, הבלם שגדל בעין זיוון מסיים את חוזהו בסוף העונה ויהפוך לשחקן חופשי.

בשנתיים האחרונות נחמיאס היה מועמד להצטרף למכבי תל אביב, אותה הוא יפגוש הערב (שבת, החל מ-19:50, שידור ישיר בספורט1). בעונה שעברה החלו גם שיחות בין הצדדים, עד שאיזי שרצקי החליט שהוא לא מוכן לוותר על הנכס שלה בזמן שקריית שמונה נלחמת על חייה בליגת העל.

עידן נחמיאס | ברני ארדוב

גם העונה הצהובים ממשיכים לעקוב אחרי השחקן, אך הבלם מכוון ליציאה לחו"ל, וזו האופציה המועדפת עליו. לכן הוא שכר את שירותיו של הסוכן דודו דהאן. במידה שנחמיאס שיישאר בישראל, קבוצתו החדשה תצטרך לשלם לק"ש דמי השבחה של למעלה ממיליון ש"ח.

"הוא העוגן במשחק ההגנה", אמרו השבוע בק"ש. "יש לו את כל הכלים כדי להפוך לבלם הכי טוב בישראל. הוא גבוה, חכם ומאוד אינטילגנטי במשחק שלו". בנוסף, במועדון הצפוני יש גם כאלה שמשווים אותו לשיר צדק: "כבר בגיל נוער ראו על שניהם שמדובר במנהיגים. צדק סיים באליפות עם הפועל באר שבע, ונחמיאס יכול להגיע רחוק אפילו יותר".

הראשון שנתן לנחמיאס הזדמנות היה חיים סילבס, מאמן הפועל חיפה בהווה, שאמר לספורט1: "ראשית, לנחמיאס יש את כל הסט בשביל להיות בלם מצליח. יש לו מנהיגות, קריאת משחק טוב ומשחק ראש מצוין. אחד הדברים שנתנו לי אז ביטחון לכניסה החלקה שלו היא העובדה שלצדו היה בלם נהדר כמו קרלוס קוויאר, שחנך אותו. הוא עזר לו, ונחמיאס עצמו האמין ולא התרגש יותר מדי".

חיים סילבס | מאור אלקסלסי

"עידן אולי נראה רגוע מחוץ למגרש, אבל הכל במידה הנכונה, הוא לא פראייר", המשיך סילבס. "הוא גדל עם ערכים ובצניעות. עקבתי אחריו מקרוב עם מאמן הנוער שהיה אז, אלון זיו, שנתן לי את הנתונים עליו. נחמיאס הרבה יותר בוגר לגילו גם במשחק וגם בהתנהלות. ההתקדמות שלו לא מפתיעה אותי ורק שימשיך ויצליח".

מי שעוד אימן את נחמיאס בעבר, הן מחלקת הנוער והן בקבוצה הבוגרת, הוא שמעון הדרי, שנזכר השבוע: "מדובר בכישרון שעוד ניתן היה להבחין בו בגילאים הצעירים. כבר בנערים א' ראו את המנהיגות שלו, אז הקבוצה הייתה במאבקי ההישרדות והוא בלט במנהיגות שלו במגרש ומחוצה לו. יש לו שיפור משמעותי ביכולת שרואים אותה מעונה לעונה וזה עובר דרך הנבחרות השונות של ישראל. הוא הפך לאחד הברגים החשובים בקריית שמונה וסטטיסטית רואים שיש בעיה גדולה בקבוצה אם הוא לא משחק. הוא מאוד מסודר במגרש, יודע להנהיג למרות גילו הצעיר וגם זוכה להערכה רבה בחדר ההלבשה. אני בטוח שק"ש היא לא התחנה האחרונה שלו בקריירה ואם אני צריך לייעץ לו אז הייתי אומר לו לעבור לקבוצה גדולה בישראל ולהמתין עם היציאה לאירופה. אני חושב שזה לא נכון לדלג ישר לאירופה, בטח בתקופה הקורונה, אבל הגיע הזמן גם מבחינתו וגם מבחינת ק"ש להיפרד".

פרשן ספורט1, אורי אוזן, מעריך את השדרוג של הבלם ומנתח: "הוא מהבלמים הצעירים הטובים בישראל וקפטן שעשה התקדמות יוצאת מן הכלל. לצערי אין היום הרבה בלמים שגדלים בישראל והוא ללא ספק מהטובים שיש. שעושה התקדמות בשנים האחרונות ועונות יפות בצפון. הוא מאוד יציב והגיע הזמן שיתקדם מקריית שמונה למועדון גדול יותר. יש לו יתרון שהוא מפגין התנהלות יפה במגרש, ממוקם היטב ועם משחק ראש נהדר. מצד שני, אני חושב שהוא צריך לשפר את הזריזות שלו וחשוב שייראו כיצד יידע לעמוד בלחץ, כי קבוצה גדולה בישראל בדרך כלל מחזיקה יותר בכדור וזה יהיה המבחן שלו. אין ספק שהוא פוטנציאל ויהיה אחד המלפפונים החמים בקיץ הקרוב".

עידן נחמיאס | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי