מנכ"לית מכבי ת"א חשפה בראיון: מתווה חזרת הקהל לבלומפילד

שרון תמם התראיינה ב-103FM וסיפרה כיצד המועדון נערך לחזרת האוהדים בדרבי: "אם היינו יכולים היינו מכניסים גם 60 אלף ולא 1,500". וגם: ההכנסות מאירופה, ההשקעה של גולדהאר ומתי יסתיים הפייר פליי?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מעל שנה שכל אוהדי הכדורגל במדינה חיכו לחזור למגרשים, ולשמחתנו השבוע זה קרה. מאז פברואר 2020 לא היה קהל באצטדיונים, אבל החודש זה השתנה ובסוף השבוע הקרוב גם קבוצות ליגת העל יפתחו את דלות המגרשים לאוהדיהם. אמנם בין 750 ל-1,500 אוהדים בכל מגרש לפחות בשני המחזורים הקרובים ולא מעבר, אבל זו התחלה.

מי שהסכימה לדבר על כך בהרחבה וגם חשפה פרטים כיצד מתכוונת לנהוג מכבי תל אביב כחלק ממבצע החזרת האוהדים למגרשים היא שרון תמם, המנכ"לית בפועל של אלופת המדינה שהתראיינה הערב (חמישי) בתכנית הספורט ב-103FM.

האזינו לראיון של שרון תמם

"מצד אחד אני מקבלת בשמחה את החזרת האוהדים לאצטדיונים והגיע הזמן שזה יקרה, אבל כמובן שמצד שני, כמו כולם, אני חושבת ש-1,500 מתוך אצטדיון של 30 אלף זו בעיה. היו יכולים לחשוב אחרת, לכיוון מה שהמנהלת הציעה שזה 30 אחוז מקיבולת האצטדיון או היציע. אפשר היה ללכת במתווה יותר הגיוני, אבל אני רואה שהמספרים יורדים ומקווה שמאוד מהר זה ישתנה", סיפרה תמם.

כיצד תקבע מכבי תל אביב מי נכנס למשחקי הקבוצה:"יש לנו ביקוש עצום למשחק הזה (הדרבי נגד הפועל ת"א בשבוע הבא), אם היינו יכולים היינו מכניסים גם 60 אלף. כולם רוצים לבוא למשחק הזה, אבל אנחנו רוצים להתייחס לאוהדים שלנו בצורה הוגנת – יש לנו תכנית נאמנות שהתחלנו לפני ארבע שנים ומתייחסת לא רק לבן אדם שיש לו מנוי, אלא גם לעובדה שהאדם הזה הולך למשחקי חוץ. אנחנו מנקדים את משחקי החוץ גם לפי מרחק, כך שמשחק בקריית שמונה למשל מקבל שלוש נקודות ומשחק במרכז מקבל פחות. אנחנו ניתן עדיפות לאנשים שנאמנים למועדון ומגיעים לכל המשחקים ושמים דגש גם למועדון האוהדים 'פוראבר', הם יהיו האנשים שיקבלו עדיפות – בתקווה שהמתווה ישתנה. אם המתווה לא ישתנה, נשתדל שלא יהיו את אותם 1,500 אוהדים אלא שתהיה תחלופה, אבל מקווים שבקרוב מאוד נגיע ל-5,000 או 10,000 צופים".

שרון תמם | מכבי תל אביב

מרחק בין אוהדים ביציע: "נעשה את המקסימום כדי שזה יקרה ואני מאמינה שרוב האוהדים ישמרו על הסדר. הכיסאות יהיו מסומנים, הכניסות יסומנו, אני מאמינה שיהיה בסדר. אני גם רוצה להגיד שיש תו ירוק ואנחנו באוויר הפתוח וכולם מחוסנים או מחלימים, אז אני לא יודעת מה לומר. אני חושבת שבאצטדיון כמו בלומפילד יכולנו ללכת על מתווה רחב יותר. אני כן מסכימה שאולי צריכים להתרגל ולעשות דברים בהדרגה, אז אנחנו מקבלים את ההדרגה הזו ומקווים שבסוף היא תהיה הגיונית ושיגדילו את המכסה. לדעתי אפשר היה להכניס לפחות 5,000 ואנחנו נעשה את המקסימופ עם מה שיש".

תקציב הקבוצה בעונה הבאה: "אנחנו עובדים על בניית תקציב לעונה הקרובה ואני מאמינה שברגע שהמספרים יתבהרו, וברור לכם שזה לא ברור ולא פשוט, נוכל להעביר תקציב לעונה הבאה כדי שגם הצוות המקצועי יוכל להתכונן לעונה הבאה".

ההכנסות מהליגה האירופית על סך כ-50 מיליון שקל: "חוסר הוודאות הגדול ביותר הוא אם נהיה באירופה או לא ועד איזה שלב אם כן – השנה יש לנו עוד נעלמים, כי אנחנו לא יודעים כמה אוהדים יוכלו להיכנס למשחקים וההכנסות מכרטיסים ומנויים הן מאוד משמעותיות. אנחנו פועלים לפי מספר תרחישים והבעלים יצטרך בסופו של דבר להחליט על פי איזה תקציב נעבוד".

מכבי ת"א חוגגת עלייה לשלב 32 האחרונות | אודי ציטיאט

הסיוע מרשת הביטחון: "אנחנו עוד לא סיימנו את העונה ואחרי שבעונה שעברה ציפינו לפלייאוף מאוד מאוד מוצלח, אני מאמינה שזה כיסה כ-50 אחוז. השנה ההצלחה באירופה עזרה לנו מאוד, אחרת היינו נכנסים לבור מאוד משמעותי. אני גם מסתכלת על כסף שהפסדנו מהכנסות של כרטיסים ומנויים ומדובר בעשרות מיליונים".

מתי יסתיים הפייר פליי: "אנחנו עוד לא ידועים מתי ההגבלות יסתיימו, אנחנו מחכים לעדכון מאופ"א. המגבלות לא מסתיימות לעולם, אבל האם המתווה שלנו יגיע לסיומו? נדע בחודשיים הקרובים".

ההשקעה של מיץ' גולדהאר במחלקות הצעירות: "כמובן שהוא לא רוצה להכניס בכל שנה מיליוני שקלים, אלא להגיע לאיזון תקציבי כדי שהמועדון הזה יוכל להתנהל מעצמו. אנחנו במרוץ. למכבי תל אביב יש זכות גדולה שיש לה בעלים כמו מיץ' גולדהאר, אבל צריך להסתכל על כל הכדורגל הישראלי. לנו יש סדר גודל של 800 ילדים ומדובר בענף שנמצא בבעיה וצריך לעזור לו, גם מקצועית".

על כך שהיא אחת משלוש נשים בשתי הליגות הבכירות: "אני מאמינה שנשים מתקדמות בכל הענפים ורוצה לקוות שאנחנו הולכים לכיוון שיש יותר שוויון משנה לשנה. הכי נכון זה לפשוט אנשים על פי המקצועיות והיכולת שלהם ולא על פי מגדר, אז כולי תקווה שיהיו עוד נשים".

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי