סילבס: "כל עונה שהפועל חיפה לא בפלייאוף העליון – כישלון"

המאמן הגדיר את ה-2:2 מול אשדוד כ"נעים לצופה", אך הודה כי קבוצתו לא עמדה במטרות: "מחמאות לא הולכות עם תוצאות, לא מצאנו סנכרון בין הדרך לתוצאה". בן שמעון: "איבדנו את הראש. לא תהיה ירידת מתח בפלייאוף"

(גודל טקסט)

הפועל חיפה ניצלה היום (שבת) מהפסד באופן דרמטי במיוחד, כאשר חזרה מפיגור כפול והשוותה ל-2:2 נגד מ.ס אשדוד בזכות שער של איתי בוגנים בדקה ה-91. למרות זאת, התוצאה הותירה את קבוצתו של חיים סילבס מחוץ לפלייאוף העליון באופן סופי, מה שאומר כי האדומים-שחורים לא עמדו במטרה שהציבו לעצמם העונה. עבור החבורה מעיר הנמל מדובר באובדן נקודות די מיותר, אולם הם תלויים בעצמם במאבק על הכרטיס לאירופה שאותו ינסו להבטיח בפלייאוף העליון.

מאמן הפועל חיפה חיים סילבס סיכם את התיקו בסיום: "היה עוד משחק שמאוד נעים לצופה, אני חושב שהמשחק הזה זה די סימפטום של כל מה שקורה לנו השנה. סופגים בפתיחת המשחק ואז מתחילים לכפות על עצמנו את המשחק מחדש. הגענו למספיק מצבים גם כדי לנצח את המשחק, לא רק לתיקו".

מחוץ לפלייאוף, אך עם מחמאות: "מחמאות זה לא משהו שהולך עם תוצאות, היינו צריכים לנצח היום בבית את אשדוד, עלינו כדי לנצח בבית את אשדוד, נקלענו לפיגור מאוד מאוד מוקדם בהתקפות הראשונות ונלחמנו חזק כדי לצאת מהפיגור הזה ולהוציא מהמשחק ניצחון. ראיתם מה היה, היום זה מה שאנחנו רואים כל השנה, אנחנו צריכים להבקיע יותר מדי שערים כדי לנצח. כמובן שקודם כל זה אחריות שלי, משחק ההגנה לא יודע לשמור על השער נקי, אנחנו סופגים המון, אבל אנחנו משחקים כדורגל טוב וחיובי, התקפי, מגיעים להמון מצבים. אני חושב שכל מי שרואה את הפועל חיפה נהנה. לצערי הרב, אנחנו צריכים לטפס עוד מדרגה בכל הנוגע ליעילות".

על היכולת: "כדורגל מודדים דרך התוצאה. הדרך בדרך כלל מובילה אותך לתוצאות טובות, אנחנו עדיין לא הצלחנו למצוא את הסנכרון הזה בין הדרך לתוצאה. מבחינתנו זה כישלון בכל עונה שהפועל חיפה לא מגיעה לפלייאוף העליון, אבל הליגה עוד בחיים, יש לנו עוד הרבה מטרות גם ברמה הקבוצתית וגם ברמה האישית, חווינו עונה קשה ולא פשוטה. אני רואה גם באירופה קבוצות גדולות שלא מצליחות להתמודד עם השינויים בשנה הזאת, נילחם ונעשה הכל כדי להביא תוצאות טובות יותר במשחקים הבאים".

האוהדים שחזרו: "היה מרגש, לראות את הקהל הזה, אמנם בכמויות קטנות, אבל שר מעודד ודוחף את השחקנים, וגם זה השפיע. הלוואי נוכל לראות אצטדיון מלא בקרוב".

הפועל חיפה ניצלה מהפסד, אך נותרה מחוץ לפלייאוף | דני מרון

בצד השני, מאמן אשדוד רן בן שמעון אמר: "איבדנו יותר מיתרון, איבדנו את הראש שלנו. הדברים שאפיינו אותנו בתחילת המשחק, פתאום נעלמו לנו כשנהיה 0:2. שיחקנו בצורה לא חכמה, אפילו קצת פחדנית ואני שותף לזה. יש שני דרכים להסתכל על המשחק הזה – באמת השיא של העייפות, הפצועים והחוסרים, היו לנו היום רק 15 שחקנים בריאים, אבל אני יכול להגיד באמת שתיקו משקף ולא עושה לנו עוול. יכולנו להיות טיפה יותר מרוכזים במצבים נייחים, אבל זה חלק מהחיים. המשחק נגמר, הולכים לטדי למשחק גביע חשוב".

הפלייאוף העליון: "יהיה פלייאוף שבו נאתגר את כל הקבוצות, נרצה להוכיח שאנחנו רוצים את הנקודות יותר מכולן כי לכל קבוצה יש את השאיפות והמטרות שלה. ואני חושב שדבר אחד שאיתו אנחנו נכנסים לפלייאוף הוא ההבנה וההרגשה שאנחנו שאנחנו ראויים ומתאימים למקום שבו אנחנו נמצאים. צריך להוכיח את זה, לא תהיה שום ירידת מתח, כמו שהיום לא נח אף שחקן בריא כדי לעשות רוטציות, שחקנים שמשחקים על הספסל משחקים רק בגלל פציעות ולא בגלל שום דבר אחר. נרענן את הסגל, נרים אותו קצת ונתקדם הלאה".

חשיבות הגביע: "החבר'ה האלה באמת נותנים הכל תמיד, הקטע של רצון וגישה זה הדבר האחרון שמדאיג במ.ס. אשדוד. מה שאנחנו נצטרך לדעת לעשות, זה גם כשאנחנו מובילים, לשחק טיפה יותר חכם, לתת ליריבה לעשות את הטעויות. כל הדברים האלה יתוקנו ואין ספק שיש פה הרבה חבר'ה צעירים שנמצאים בתהליך למידה, אנחנו נמשיך לעשות עונה מדהימה והגביע הוא בהחלט חשוב לנו".

שוער אשדוד יואב ג'ראפי הוסיף: "את הפלייאוף העליון כבר חגגנו לפני המשחק, חבל שלא ידענו לנצח משחק כזה, אבל באנו עם סגל חסר וזו תוצאה לא רעה. כיף להיות חלק מעונה כזאת, זה מועדון שאני באמת מאוד אוהב, יצא באמת שהגעתי בדרך לא דרך אבל בסוף הדברים מסתדרים כשעובדים קשה. אני שמח שאני חלק מהעונה הזו. יציאה שלי לאירופה? אנחנו קודם כל נגיע לאירופה עם אשדוד ואז נחשוב הלאה".

אשדוד הובילה 0:2, אך "איבדה את הראש" | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי