גרוטו: "אפשר למלא לפחות 50% מתפוסת האצטדיונים"

אוהדים בבלומפילד | אריאל שלום

הפרופסור, שהיה עד לא מזמן המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בראיון ל-103FM: "הייתי בעצמי במשחק והכל עובד מצוין. אין סיבה להשאיר אנשים בחוץ. הלוואי ושאר הענפים ינהגו כמו בספורט. לא צריך מרחק של 2 כיסאות בקהל"

(גודל טקסט)

אוהדי הכדורגל בישראל חזרו לאחרונה ליציעים, זאת במסגרת המתווה הנוכחי המאפשר רק ל-1,500 צופים בלבד להיכנס למגרשים. הפרופסור איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התראיין היום (שלישי) ל-103FM ושיתף את עמדתו לגבי החלטה זו.

האזינו לראיון המלא

"העמדה שלי היא שאפשר להכניס יותר צופים למגרש" אמר גרוטו בתחילת דבריו. "אפשר למלא אפילו 50% מהאצטדיונים. הייתי ביום ראשון האחרון במשחק בית מכבי פתח תקווה להפועל באר שבע. אמנם לא קהל גדול, אבל היו 1,500 במגרש. ראיתי שזה עובד מצוין כל הנושא של התו הירוק ולא היו בעיות. הקהל שמר יפה על ההנחיות ושמחתי על כך. הכרוז גם הודיע כל הזמן לשים מסכות. אני לא רואה סיבה להשאיר אנשים בחוץ כרגע, אבל זו רק דעתי".

עמדת משרד הבריאות: "אני מניח שכל העניין של התקהלות, זה מה שמטריד את משרד הבריאות. כל הנושא של ההתקהלות לפני המשחק, אבל צריך לזכור שהאנשים מחוסנים וזו גם התקהלות בחוץ. אנשים יודעים לשמור על הסדר. אמרתי את זה כבר כמה פעמים, הלוואי וכל הענפים במדינה היו מתנהגים כמו שבספורט התנהגו. ספורט זה תחום שיש בו משמעת וסדר".

איתמר גרוטו
הפרופ' גרוטו. "לא רואה סיבה להשאיר אנשים בחוץ" | אבשלום ששוני

"אני חושב שאפשר גם לעבור 50% מהתפוסה. כיסא כן וכיסא לא. לא חייבים מרחק של שני כיסאות מכל אדם. אנשים עם מסכות והם מחוסנים. אני מקווה שישמעו את השיחה שלנו ודברים ישתנו. זו התקווה שלי".

עטיית מסכות: "גם בעניין המסכות יש לי מה לומר, ואמרתי את זה כבר בטלוויזיה. נשארו מצבים מעטים שצריך להיות בהם עם מסכה. במקומות פתוחים, אני לא חושב שצריך מסכות. רק במקומות שיש בהם התעסקות עם אנשים שלא התחסנו כמו בתי ספר ותחבורה ציבורית. צריך ללכת פרה-פרה, קודם כל שיגדילו את הכמות של הקהל".

האם יהיה חיסון שלישי: "אישית אני חושב, אם לא יהיה שינוי בווירוס, כנראה שלא יהיה חסיון שלישי. אבל בהחלט יכול להיות שיהיה בו וריאנט שיעשה שינוי ויתגבר על החיסון. אז כמו שפעת, נצטרך להתחסן פעם בשנה. אפשר לעמוד בזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי