מכבי חיפה צריכה לדאוג: דירוג הישראלים הצעירים היקרים בשוק

ירדן שועה , ליאל עבדה | דני מרון

שני נציגים להפועל תל אביב בעשיריית הראשונה של השחקנים כחול-לבן עד גיל 21 בעלי שווי השוק הגבוה ביותר לפי אתר Transfermarkt. מנור סולומון מוביל בפער, ואיפה מדורגים ירדן שועה ועילאי אלמקייס?

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אתר Transfermarkt היוקרתי בוחן ומדרג את שווי השוק של כלל כדורגלני העולם. החלטנו לבדוק, מי האם הישראלים הצעירים עד גיל 21 בעלי השווי הגבוה ביותר, והגענו למספר מסקנות. הפועל תל אביב יכולה להיות מעודדת עם כמות הנציגים הגבוהה ביותר ברשימה, מכבי חיפה צריכה לדאוג כי לה אין אפילו אחד כזה וליאל עבדה מקבל הערכה גם בחו"ל.

1. מנור סולומון

כמובן ששחקן שחטאר דונייצק וכוכב נבחרת ישראל נמצא במקום הראשון, עם שווי שוק עצום של 15 מיליון יורו, וכידוע, אלופת אוקראינה מתכוונת למכור אותו בהמשך בסכום הרבה יותר גבוה. הוא מוביל לא רק את רשימת הישראלים הצעירים היקרים, אלא גם את רשימת כלל כדורגלני ישראל.

מנור סולומון
מנור סולומון | ברני ארדוב

2. ליאל עבדה

הכוכב הצעיר של מכבי פתח תקווה מוערך ב-1.6 מיליון יורו, וזה בהחלט מרשים בהתחשב לגילו (19) וביחס לשאר הכדורגלנים הישראלים בכלל (מקום 11). כישרון נוסף תוצרת מחלקת הנוער של המלאבסים, שגם עליו אבי לוזון צפוי לעשות קופה מרשימה בעתיד הקרוב.

ליאל עבדה חוגג | ברני ארדוב

3. ירדן שועה

בגיל 21 בלבד, חלוץ בית"ר ירושלים מוערך ב-750 אלף יורו וגרם כבר לשתי קבוצות שונות לשפוך עליו לא מעט כסף – לקבוצה מהבירה וכמובן למכבי חיפה, ממנה נמכר לצהובים-שחורים אחרי פרק מלא אכזבות בירוק.

ירדן שועה חוגג | דני מרון

4. עדן קארצב

כמו שועה, גם קשר מכבי תל אביב מוערך ב-750 אלף יורו. השחקן, שערך בהתכנסות האחרונה של הנבחרת את הופעתו הראשונה במדים הלאומיים, נראה טוב בכל פעם שהוא נמצא על הדשא, אך שיחק רק שבעה משחקים העונה, כשבחודשיים האחרונים הוא סובל מפציעה.

עדן קארצב | מאור אלקסלסי

5. עילאי אלמקייס

הכישרון של הופנהיים, שמוערך ב-525 אלף יורו, פרץ לחיינו עם זימון מוקדם מאוד לנבחרת הבוגרת, בה ערך כבר חמש הופעות והספיק לכבוש שער בכורה. לצערו, הוא חווה עונת השאלה מסויטת בדן האג ההולנדית, בה אמור היה לפרוץ, אך בפועל שיחק רק בתחילת העונה תשעה מחזורים בלבד ונחשב למנודה כבר מספר חודשים.

עילאי אלמקייס | Laurens Lindhout/Soccrates/Getty Images

6. יונס מלדה

קצת יותר ממיליון וחצי יורו שפכה גנט בחלון ההעברות האחרון בכדי לרכוש את החלוץ בן ה-21 ממכבי נתניה, ושוויו הנוכחי מוערך ב-500 אלף יורו. מעניין לראות כיצד הקריירה שלו תתפתח בענקית הבלגית, בה ערך שלוש הופעות כמחליף ולאחר מכן נפצע – ועדיין לא כשיר.

יונס מלדה | JASPER JACOBS/BELGA MAG/AFP via Getty Images

7. אורי דהן

בלם קריית שמונה מוערך ב-500 אלף יורו וכבר עונה שנייה שהוא משמש כשחקן הרכב בקבוצה. בגיל 21, הוא מסומן כאחד מבלמי העתיד של נבחרת ישראל ומעורר עניין בקבוצות גדולות בליגה.

אורי דהן | מאור אלקסלסי

8. דורון ליידנר

בסך הכל בן 18 המגן השמאלי של הפועל תל אביב, שמוערך ב-500 אלף יורו ורשם העונה 15 הופעות ליגה, רובן כמחליף. הוא פרץ בסערה בעונה הקודמת בהופעת הבכורה שלו בבוגרים בליגה, במסגרת המחזור הראשון של הפלייאוף העליון, בו קבוצתו ניצחה את מכבי חיפה כשהוא הציג יכולת מרהיבה שהציתה את הדמיון. העונה יש ירידה, אבל הוא עדיין צעיר מאוד ואם יעשה צעדים נכונים יתפתח להיות שחקן מאוד מעניין.

דורון ליידנר | אריאל שלום

9-11. מוחמד כנעאן, רז שלמה, שי אייזן

שלושת השחקנים האחרונים ברשימה מוערכים בשווי זהה – 400 אלף יורו. מצד אחד הקשר המוכשר של מ.ס אשדוד, שמציג יכולת אישית גבוהה מאוד, אך צריך לשפר לא מעט דברים במשחק שלו. מן העבר השני, שני שחקני הפועל ת"א, שנמצאים בירידה גדולה העונה.

רז שלמה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי