בניון על מאבק האליפות: "מכבי ת"א יותר עוצמתית, היא רגילה לתארים"

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

כוכב העבר בראיון ל-103FM: "כשמכבי חיפה לא טובה, היא לא לוקחת נקודות". התקופה בבית"ר: "הייתה לי יד חופשית בשנה הראשונה, אבל אחר כך זה סטה מהמסלול". אי צירוף אצילי: "הייתי חוזר על כך אלף פעמים"

(גודל טקסט)

מאז חודש אוגוסט האחרון, יוסי בניון בבית. המנהל המקצועי לשעבר של בית"ר ירושלים פתח את העונה בתפקיד, אך לאחר ההדחה מאירופה של הקבוצה ופיטורי רוני לוי, גם בניון בחר לעזוב את הבירה. הערב (רביעי) התראיין כוכב העבר לתכנית הספורט של 103FM והתייחס לסיום דרכו בבית"ר, השמועות על נבחרת ישראל ומאבק האליפות.

האזינו לראיון המלא

התקופה בבית"ר: "ידעתי ששחקנים כמו עטר, שועה, אוחנה וורד יכולים לתת איכות, את השער ואת הבישול הגדול שאתה צריך. כשבתקשורת מפרסמים 'כישלון, כישלון, כישלון', בסוף זה נתפס לאנשים ככישלון. באתי לקבוצה שכמעט ירדה ליגה, שאני הייתי חלק ממנה בחודשים האחרונים. להחליף 12-13 שחקנים, ועם תקציב רביעי-חמישי, ולסיים מקום שלישי, לזכות בגביע טוטו, אף אחד לא יכול להגיד שזה כישלון".

"אני מאמין שאם הייתי ממשיך עם הצוות והשינויים שכבר רצינו לעשות, היינו במקום אחר. כל השנה הראשונה הייתה לי יד חופשית בתקציב מסוים. לא התערבו לי, אני בחרתי את הצוות, לא אמרו לי איזה שחקן להביא, אני בחרתי את השחקנים, וכך זה היה במשך עונה שלמה. ברגע שהעונה השנייה התחילה דברים סטו מהמסלול והרגשתי שהם עלולים ללכת לכיוונים שרגילים לראות בקבוצות אחרות, כשהבעלים כן מתערבים ומקבלים החלטות".

יוסי בניון, רוני לוי
יוסי בניון, רוני לוי | דני מרון

"החלטתי לעצור את זה לפני שניגרר לשם כי בית"ר כיבדה אותי ונתנה לי לפרוש בצורה הכי יפה. משה חוגג כיבד אותי ונתן לי הכל. לא רציתי שהיחסים יהיו לא טובים, ועצרתי באותה שנייה ואמרתי תודה רבה. סיימנו בצורה יפה".

הבחירה לא לצרף את עומר אצילי לבית"ר: "בכל החלטה שאני לוקח אני חושב על התמונה הכללית לטובת המועדון והאנשים, והחלטתי שזה הדבר הכי נכון לטובת בית"ר. זה מועדון שאין שקט מסביב, כל הזמן יש רעש מתוך ומחוץ למועדון ואני באתי בדרך מסוימת ומניסיון שלי כשחקן בחו"ל, ראיתי איך מועדונים מתנהלים וזה מה שניסיתי להביא לבית"ר".

"אני חושב שזו הייתה השנה הכי שקטה של בית"ר מבחינת חדר הלבשה, לא היו בעיות עם שחקנים, לא היו כותרות, שמרנו על שקט. באותה נקודת זמן חשבתי שזה לא הדבר הנכון להביא את עומר. נכון שזו החלטת פרלקיטות ואף אחד לא יודע שום דבר, אבל אני עומד מאחורי הדברים האלה והייתי חוזר על כך עוד אלף פעמים. אני תמיד הולך עם האמת שלי".

עומר אצילי | מאור אלקסלסי

מאבק האליפות: "אני חושב ומקווה שיהיה סוף סוף מאבק אמיתי עד הסוף. אני חושב שהסגל של מכבי ת"א יותר רחב, וכשיוצאים שחקנים לא מרגישים את החיסרון. במכבי חיפה אם רוקאביצה, שרי או חזיזה יוצאים, זה מרגיש כאילו חצי קבוצה לא נמצאת על המגרש. בכישרון אין הבדלים בין הקבוצות. אבל העוצמה של מכבי תל אביב יותר גדולה. שחקנים יותר עוצמתיים. שחקנים שלקחו אליפויות ורגילים להיות במאבקים כאלה"

האם מכבי חיפה יותר יצירתית?: "כשמכבי חיפה משחקת טוב, רואים יותר יצירתיות, אבל העניין זה היציבות. מכבי ת"א שומרת על יכולת, גם כשהיא פחות טובה היא מנצחת. למכבי חיפה יש חמישה הפסדים לעומת שניים של מכבי תל אביב. זה אומר הכל, בהמון משחקים מתחילת השנה מכבי ת"א לא הייתה טובה, אבל התייצבה וידעה לנצח משחקים. כשמכבי חיפה לא הייתה טובה, היא לא לקחה נקודה".

התנהלות המועדונים: "הם מאוד דומים. גם שחר וגם גולדהאר נתנו הכל למועדון, את כל התנאים, ההתנהלות האירופית, אז גם אם יש הבדלים הם מאוד קטנים אני מקווה שעוד מועדונים יצמצמו את הפערים. אלה שני מועדונים שעובדים יפה מלמעלה למטה ורואים את התוצאות, גם במחלקות הנוער."

יעקב שחר , מיץ' גולדהאר
שחר וגולדהאר. "מאוד דומים" | מאור אלקסלסי

השמועות על נבחרת ישראל: "תמיד היה כבוד גדול להיות בנבחרת. אחרי בית"ר רציתי כמה חודשים את השקט שלי, הייתה תקופה לא פשוטה. היו דיבורים, שיחות, ורצון של שני הצדדים. לא יכול לפרט ממש לעומק מה היה, בסוף ראינו שאנחנו לא באותו קו מחשבה ולא יכולים לצאת למהלך הזה ביחד".

האם אי מינויו קשור לרוטנשטיינר: "ממש לא. אני ביחסים מצוינים עם ווילי. הוא מעביר לי את הקורס מאמנים והיחסים שלנו מצוינים. אני יודע בוודאות, גם ממנו, שהוא רצה אותי בנבחרת. ישבנו כמה פעמים. אחרי פגישה או שתיים חשבתי שזה יקרה והכל הלך להיסגר. זה הלך לכיוון שהייתי בטוח שאהיה בהתאחדות, אבל השתנו דברים בפגישה-שתיים האחרונות שהחלטתי שזה כרגע לא מתאים לי, והתקדמנו האלה".

השתלבות של כוכבי עבר בתפקידים מקצועיים: "כל מקרה לגופו. יום אחרי שפרשתי מוניתי למנהל מקצועי, אבל ההחלטה לעזוב הייתה שלי. לגבי שחקנים אחרים, לא יודע אם חיים רביבו רצה להיות בכדורגל. נכון שעל פניו שחקני עבר שתרמו לכדורגל פחות מקבלים הזדמנות. בחו"ל זה בדיוק ההפך. בצ'לסי ובליברפול בכל המחלקה ראיתי שחקני עבר, מהילדים עד הבוגרים. כנראה שבחו"ל מאמין בשחקני עבר ורוצים יותר את אלה שתרמו לכדורגל, ובישראל פחות".

יוסי בניון, אלי אוחנה
יוסי בניון, אלי אוחנה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי