בגיל 33, רוקאביצה שוב עומד בפני הדילמה הקשה בקריירה

ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

שנתיים אחרי ההחלטה הדרמטית להאריך חוזה במכבי חיפה, החלוץ האוסטרלי כנראה לא האמין שתהיה לו הזדמנות נוספת לעזוב את ישראל לכסף הגדול שנמצא מעבר לים, רגע לפני שהוא חוגג 34

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ניקיטה רוקאביצה עמד בפני צומת דרכים בתחילת עונת 2019/20. הסקורר האוסטרלי הפך לשחקן חופשי אחרי שסיים חוזה במכבי חיפה, ובגיל 31, התמודד עם התלבטויות רבות הנוגעות לישורת האחרונה בקריירה שלו.

מצד אחד, אשתו רצתה להישאר בישראל ולגדל בה את ילדיה. מצד שני, החלוץ ידע כי זו אולי ההזדמנות האחרונה שתהיה לו לצאת לחו"ל ולזכות בחוזה עתק כדי להבטיח את העתיד הכלכלי שלו. לאחר חודשים רבים רוקאביצה החליט להאריך את חוזהו בכרמל לשתי עונות נוספות.

ספק אם הוא, או כל אחד אחר, האמין ששנתיים לאחר ההחלטה הזו, ורגע לפני שהוא חוגג יום הולדת 34 ביוני הקרוב, ההזדמנות לצאת לחו"ל שוב תהיה על הפרק, הפעם כחלוץ המתקאמבק לסגל הנבחרת הלאומית של אוסטרליה.

ניקיטה רוקאביצה
הגרפיקה לאחר הארכת החוזה של רוקאביצה | מכבי חיפה, האתר הרשמי

בקיץ ההוא, מרקו בלבול החליט לשים את כל הז'יטונים על רוקאביצה, והיה מהמובילים במסע השכנוע, למרות קולות במועדון שקראו להעניק את המושכות ירדן שועה ומוחמד עוואד. החלוץ סיים את העונה כמלך השערים, והוא בדרך לשחזר את ההישג הזה גם העונה, וזאת למרות היעדרות של יותר מחודש ופציעות חוזרות בעונת הקורונה.

"אין ספק שרוקאביצה שווה כל שקל שהשקענו בו עד היום". הודה גורם בחיפה בשיחה לספורט1: "צריך להודות, שבתחילה היו לא מעט מחשבות האם נכון להשקיע סכומים גדולי כל כך על חלוץ בגילו. אבל בלבול צדק, וההתעקשות שלו השתלמה בענק".

שנתיים אדירות עברו מאז החתימה על החוזה הקודם, ורוקאביצה שוב עומד בפני צומת דרכים. הפעם, גם הוא יודע – החוזה הבא, יהיה ככל הנראה, החוזה המשמעותי האחרון קריירה.

"רוקאביצה הוא כמו יין טוב שמשתבח עם השנים. הוא מחקה את המנטאליות של כריסטיאנו רונאלדו, מדובר במקצוען ברמה הגבוהה ביותר ולכן העובדה שהגיע לשיא אחרי גיל 30 אינה מפתיעה כלל". אמר גורם המקורב לשחקן מאז שהגיע ארצה.

ניקיטה רוקאביצה כובש נגד רוסטוב

בינואר, אחרי הארכת חוזהו של שרי, נציגים בחיפה פנו לרוקאביצה בכדי לדון בחוזה חדש. בניגוד לשחקנים אחרים במועדון שמנהלים שיחות בכדי להבטיח את הישארותם בכרמל, נציגיו של החלוץ החליטו לדחות את השיחות לסיום העונה, אך הבהירו – רק אם תגיע הצעה כלכלית 'שלא ניתן לסרב לה', רוקאביצה יעזוב את סמי עופר.

"אין לנו ספק שאם הוא יישאר בישראל, הוא ישחק רק במכבי חיפה. טוב לו פה ולנו טוב שהוא פה. הוא מחובר למועדון ברמה האישית, ובשלב זה, רק הצעה כלכלית שלא נוכל לעמוד בה תוביל לעזיבתו".

גם בסביבתו של רוקאביצה נשמעו קולות דומים: "הוא זוכה לאהבה אינסופית מצד האוהדים וגם בתקופת הקורונה הרגיש את החום והתמיכה של הקהל". סיפר מקורב.

ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

ניר סביליה, פרשן ספורט1 בהווה וסקורר ענק בעבר, התייחס לדילמה של הירוקים ואמר: "אני חושב שאי אפשר לזלזל בחלוץ שמבקיע בממוצע את כמות השערים שהוא מבקיע. כיום הוא החלוץ הטוב בישראל. בעיניי אם מבחינה בריאותית הוא כשיר אז הוא האיש. להביא שחקן זר זה הימור ויש כבר חלוץ שעושה מספרים שלא זוכרים שעשו פה חלוצים בשנים האחרונות – חיפה צריכה לשמור עליו בכל הכוח".

חלוץ העבר של מכבי חיפה, אלון מזרחי, נשמע יותר ספקטי: "האמת שזאת דילמה לא פשוטה כי רוקאביצה כבר בן 33 ונמצא בשלהי הקריירה. הוא עבר לאחרונה פציעה וקורונה, צריך לראות כיצד הוא יתאושש מזה. לדעתי זאת פונקציה כספית וצריך לראות מה הסכומים שהוא דורש. מבחינה מקצועית אין ספק שמדובר בחלוץ מצוין שנמצא בכושר טוב מתחילת העונה שעברה, אבל מצד שני זה גם עניין כלכלי והשאלה, האם הוא בכלל יכול להמשיך בכושר הזה בשנים הבאות?"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי