האירוע בין יאנקוביץ' לשועה והשיחה הדרמטית שהובילה להתפטרות

סלובודאן דראפיץ', שי ברדה סלובודאן דראפיץ', שי ברדה | דני מרון
אלי אוחנה, שי ברדה אלי אוחנה, שי ברדה | לירון מולדובן
שחקני בית שחקני בית"ר ירושלים | לירון מולדובן‎
שחקני בית שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים | לירון מולדובן

ברדה דיבר על העתיד, אך שוחח עם דראפיץ' וההחלטה התקבלה, מבלי שחוגג ניסה לשכנע. אוחנה, עטר ושועה נטשו את האצטדיון ועשויים להיקנס, כאב בחדר ההלבשה: "אי אפשר להוציא את כל הרפש עלינו". מאחורי הקלעים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

עוד לפני שניגע בזעזוע שנוסף שעובר על בית"ר ירושלים, מקרה אחד שהתרחש סביב הדקה ה-17 של ההפסד 2:0 אתמול (שבת) מול מ.ס אשדוד, ממחיש כנראה את התקופה האחרונה ואולי את העונה כולה. זה התחיל עם הגבהה של עלי מוחמד לירדן שועה, שעמד מול שער כמעט חשוף, אבל מרקו יאנקוביץ' הוציא לו את הכדור מהרגל כדי לנסות ולבשל למיכאל אוחנה, שהחמיץ ממטר.

דקה אחר כך, שועה התקרב עם הכדור למרכז הרחבה, יאנקוביץ' סימן לו למסור מעמדה נוחה, אבל שועה בעט חלש ויואב ג'רפי הדף. יאנקוביץ' כעס, שועה שאל אותו מה הוא רוצה ממנו והאירוע הסתיים עם תנועות ידיים של סלובודאן דראפיץ', שתהה אם האירוע הזה הוא חלק מהתחשבנות אישית בין שחקני ההתקפה. ואם בכך לא מסתיימות הצרות, בבית"ר טענו כי ירדן שועה, אלירן עטר ומיכאל אוחנה עזבו את האיצטדיון יחד מיד לאחר המשחק ולא הגיעו לחדר הלבשה. השלושה יוזמנו לבירור ועשויים להיקנס. גורם בבית"ר אמר הלילה: "שחקנים צריכים להגיע לחדר ההלבשה ולא ללכת הביתה, בטח לא אחרי הפסד כזה. נברר איתם מה קרה, גם ככה המצב לא פשוט עכשיו".

בסיום המשחק דראפיץ', בדיוק כמו שי ברדה, נראה מדוכדך. הוא יודע שאיבד את השליטה על שחקני המפתח. בבית"ר סיפרו שלמשה חוגג לא הייתה כוונה לפטר את הצמד עכשיו, אבל הוא רצה להיפרד מהם בסיום העונה. ברדה הלך למצלמות ודיבר על ההמשך ועל מאבקי התחתית. משם, הוא נכנס לחדר שבו שהה באותה עת דראפיץ'. האחרון הסתכל על ברדה ושאל מה הוא חושב שצריך לעשות. השניים בחנו את האפשרויות, הבינו שלא ימשיכו בכל מקרה בעונה הבאה והחליטו להתפטר.

ירדן שועה | לירון מולדובן

דראפיץ' אמר לברדה כי "זאת האפשרות הכי טובה שיש כרגע. בשביל עוד חודש וקצת, עדיף לסיים את זה עכשיו". השניים סיימו את השיחה והודיעו לחוגג על ההחלטה. "אנחנו מרגישים שיהיה קשה להוציא את הקבוצה מהמקום הזה. נכשלנו ואנחנו לוקחים אחריות", היו הדברים בשיחה. חוגג לא היסס אפילו לרגע. למעשה, הוא אפילו לא ניסה לשכנע אותם להישאר וכפי שפורסם אתמול בספורט1, חוגג ביקש מיוסי מזרחי לשמש כמאמן זמני (על האופציות לעונה הבאה ראו ידיעה נפרדת).

מה שקורה בתוך חדר ההלבשה מצריך בדיקה מחודשת. לאחרונה בדקו במועדון האם נכונה השמועה על מערכת יחסים רעועה בין שלושה שחקנים ישראלים בכירים ותיקים ומה עובר על יאנקוביץ', כאשר שמספר שחקנים לא אוהבים את הניסיון שלו לקחת על עצמו את דמות המנהיג עוד לפני שהוכיח שהוא מסוגל להוביל את בית"ר מבחינה מקצועית. 

עידן ורד, שמנהיג את הקבוצה גם מחוץ לדשא, נכנס בסיום לחדר ההלבשה לאחר שישב ביציע ואמר לשחקנים: "לא נורא, עכשיו אתם צריכים להרים את הראש". אלי אוחנה גער בשחקנים במחצית, אבל בבית"ר היה מי שאמר שגם הוא יודע שחלק נכבד מהאחריות הוא כישלון ניהולי ומדיניות לא נכונה שהובילה לקריסה. אחד השחקנים אמר אתמול: "כולם אשמים, מהראש ועד אחרון השחקנים. אי אפשר להוציא את כל הרפש רק עלינו. במשך שנה עושים פה טעויות עם זרים ולא מרימים את הרמה של הקבוצה. זה לא רק אנחנו. שי וסלובו שילמו מחיר כבד".

אלי אוחנה, משה חוגג | אריאל שלום

על המגרש, בית"ר הבינה עוד לפני המשחק באשדוד שהעונה הזו היא כישלון. השיחה בין דראפיץ' וברדה בסיום יכולה לספר את סיפור מעמד המאמן: רגע אחד יציב ורגע אחר בבית. דראפיץ' אמר למקורביו לאחר המשחק: "כשהגעתי הייתי בטוח שבית"ר תיראה אחרת לגמרי. היו דברים שלא אהבתי בהתנהלות, אבל זה לא תירוץ. נכשלנו ולקחנו אחריות".

בסיום, קיללו האוהדים את השחקנים, כשעלי מוחמד היה בעיקר זה שחטף. בשל האכזבה מהם, סנטיאגו אוקמפוס וחלאופילו פלייטר צפויים לעזוב בקיץ, מה שמהווה מעין הודאה בכישלון של המדיניות החדשה של החתמת זרים.

צפו בהפסד של בית"ר ירושלים לאשדוד

צפו בראיון האחרון של שי ברדה בבית"ר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי