אבי לוזון: "לא אמכור שחקנים למכבי חיפה ות"א גם עבור 5 מיליון יורו"

אבי לוזון | מאור אלקסלסי

יו"ר מכבי פ"ת בראיון בלי מעצורים ל-103FM: "אנחנו הקבוצה הטובה בארץ ואני לא עף על עצמי. עבדה, בר ובלוריאן שחקני הרכב בנבחרת תוך שנה". וגם: הנבחרת ("לא צריך ועדות וחארטות"), גיא, רוטשנטיינר והפלייאוף

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה, העולה החדשה להזכירכם, למרות שזה ממש לא נראה ככה על כר הדשא, עלתה אתמול (שבת) רשמית לפלייאוף העליון, זאת למרות הפסד 1:0 לבני סכנין. יו"ר המועדון ממלאבס, אבי לוזון, התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM, וכהרגלו, היה חסר מעצורים והתייחס לפלייאוף המתקרב, המאבקים על אירופה, קידום הצעירים, נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, האחיין גיא וגם כיצד לדעתו הכדורגל הישראלי יתקדם.

האזינו לראיון המלא

מדוע הקבוצה לא מצליחה לשמור על יציבות: "יש לנו 11 ניצחונות, 11 הפסדים וארבע תוצאות תיקו. זה נובע מדבר אחד פשוט – אנחנו בכל משחק עולים כדי לנצח, וכשאתה לוקח סיכונים ורוצה לנצח תמיד – מן הסתם גם מפסיד. להגיד שאני נהנה להפסיד? אני שונא להפסיד. בכל משחק שאני מפסיד זה כואב לי בבטן. שלושה ימים אחרי זה אין לי מצב רוח. אנשים אומרים לי היום מזל טוב על הפלייאוף העליון, ואני אומר להם שהייתי בפליאוף העליון כבר לפני שבוע. אנחנו בטופ 4 מהמקום הראשון, אתמול ירדנו בפעם הראשונה למקום השישי".

האם זו הצלחה להיות בפלייאוף העליון כעולה חדשה: "איזה עולה חדשה? התבלבלתם קצת. מכבי פ"ת קיימת יותר מ-100 שנה, ומתוך כל הזמן הזה היא אולי חמש שנים הייתה בליגה השנייה. בהתחלה אמרתי כל הזמן שאנחנו צריכים להגיע קודם כל ל-40 נקודות. אמרנו את זה לכאורה כדי להישאר בליגה, אבל היה ברור לי ואמרתי את זה מתחילת העונה, ברגע שיש לך 50% מהנקודות שיש בקופה בליגה הסדירה, שזה 39 נקודות, אתה בטוח בפלייאוף העליון. לכן אמרנו מההתחלה בואו נגיע ל-39 נק' בגלל זה".

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | מאור אלקסלסי

למה הוא היה כל כך בטוח שיהיו בפלייאוף העליון אם כמעט לא היו בו מאז קיום הפלייאוף: "מאז שיש פלייאוף עליון, היינו בו שלוש פעמים. אני מזכיר שלפני שהיה פלייאוף, לדוגמה בשנת 2004, 2005 ו-2006, הינו מקום שני אחרי מכבי חיפה שהייתה אלופה והיינו מקום שלישי אחרי מכבי חיפה ומכבי תל אביב. אני לא עף על עצמי, אני מחזיק ממכבי פ"ת הקבוצה הכי טובה בארץ. אני מראש ידעתי וכיוונתי שנהיה בפלייאוף העליון – נקודה. אני לא בן אדם פחדן שבא ואומר שאצהיר שאני רק רוצה להישאר בליגה ואחר כך יגידו שהגעתי לפלייאוף העליון ושזה הישג. אני עכשיו במקום השישי ואני לא רוצה להישאר במקום השישי".

"יש לי חלומות גדולים", המשיך לוזון. "לפני 15 שנה, כשעלינו לשלב הבתים של גביע אופ"א, אמרתי שצריך לחלום הכי רחוק שאפשר כי חלומות מתגשמים. אני כל בוקר קם וחולם לעשות טוב לאנשים ולעשות טוב למכבי פ"ת. להגיע לאירופה זה הישג. ההישג נובע רק מדבר אחד – כשאתה מגיע לאירופה, אתה כבר מריח ניחוח של משהו אחר. זה נכון שאם אתה נוסע ומפסיד בסיבוב הראשון כמו שקרה לצערי לבית"ר ירושלים העונה, ההישג הזה הופך להיות אכזבה טוטאלית וזה משליך אחר כך על כל העונה. מצד שני, אם אתה עולה ועוברים שניים-שלושה סיבובים, השחקנים שלך נחשפים באירופה ומקבלים ביטחון. הם מבינים לאיזה מקומות הם יכולים להגיע, במיוחד קבוצה כמונו שמורכבת משחקנים צעירים כמו אור בלוריאן, ארד בר, ליאל עבדה, תאי בריבו ועוד. בשנה הבאה תראו עוד שחקנים צעירים".

הרמה המנוכה שתהיה בקונפרנס ליג בעונה הבאה ביחס לליגה האירופית: "זה נכון, אבל עדיין, אני לא מזלזל באף קבוצה בעולם. אני אזכיר לכולם שבפעם באו נורבגים לשחק נגד בית"ר, אמרו שהם דייגים, והם נתנו חמישייה לבית"ר. הלוואי שנהיה באירופה, אבל לא נגיד על אף קבוצה שיצא לנו לשחק מולה שהם דייגים, חוטבי עצים או כל הדברים המטופשים האלה".

אור בלוריאן | אריאל שלום

קידום הצעירים והאם כבר מסמן את הכישרונות הבאים: "יש עוד כמה שחקנים מצוינים בדרך. אין אצלי סעיפי שחרור, אפילו לא ב-20 מיליון. הדבר היחידי שאני לקחתי על עצמי זה, שלמשל אם מכבי חיפה או מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים או הפועל באר שבע ישימו אפילו חמישה מיליון יורו על שחקן כזה או אחר – אני מתחייב לא למכור. שיניתי את הקונספט בראש שלי".

האמירה שלו שהקבוצה תפסיד 4:0 למכבי חיפה: "יש לנו עוד פעמיים לשחק נגד מכבי חיפה ומכבי ת"א בפלייאוף. אין לי כוונה להפסיד אף פעם לאף אחד".

חוזים חדשים: "היחידי שמסיים חוזה בקיץ זה תאי בריבו וכבר יש חוזה. אריק ינקו? הכל בסדר, עוד כמה ימים תשמעו. גם ינקו חתום, וגם בלוריאן חתום לעוד חמש נשים. ארד בר וליאל עבדה חתומים לעוד ארבע שנים.

ארד בר, ליאל עבדה | ברני ארדוב

יכולתו של ארד בר: "הוא הקשר '8' בוקס טו בוקס הטוב בישראל. הוא נפצע השנה יותר מדי ולכן עדיין לא בלט, אבל אני מעריך שתוך שנה מהיום גם הוא, גם אור בלוריאן, גם ליאל עבדה וגם מנור סולומון בהרכב של נבחרת ישראל. אלה ארבעה ילדים תוצרת מחלקת הנוער של מכבי פ"ת. הזימונים לנבחרת? הוא הזמין את בלוריאן ועבדה. היחידי שהוא לא הזמין כרגע ואני בטוח שיזמין בזימונים הבאים זה ארד בר".

האם הוא מאמין שווילי רוטנשטיינר יקדם את הנבחרת: "אני מספיק הגון להגיד שאני לא מכיר אותו. לא דיברתי איתו בחיים שלי רבע שעה רצוף. כשהוא הגיע מאוד שמחתי כי חשבתי שהוא יקדם את השחקנים הצעירים ואת כל מחלקות הנוער. לימים התברר לי שהוא נשאב לתוך הנבחרת הבוגרת. אני מיושבי הראש האלו שאומרים שהיחידי שצריך למנות את המאמן הוא יו"ר ההתאחדות לכדורגל, בלי כל הוועדות וכל החארטות. היו"ר צריך לבחור את המאמן הלאומי והוא צריך לעבוד איתו צמוד צמוד. אם אורן חסון החליט שהוא רוצה את וילי, אז אני מברך את אורן ואת וילי ומאחל להם בהצלחה".

מה דעתו על מאמן זר לנבחרת: "סתם לדוגמה, אם לוקחים את מכבי ת"א, שהיא הקבוצה המצליחה ביותר בעשור האחרון, היא מינתה כל הזמן מאמנים זרים ולא נראה שהיא מתכוונת למנות מאמן ישראלי בשנים הקרובות .זה אומר שהם כן יודעים משהו. במכבי חיפה לא כל כך הצליחו עם מאמנים זרים. אני שומע שבית"ר אולי תמנה מאמן זר, ואין לזה שום ערובה להצלחה ושום דבר. אם למאמן אין כימיה אם היו"ר – הוא לא יכול לאמן. במכבי ת"א מאמנים זרים הצליחו, בנבחרות עדיין לא. אני לא חושב לרגע אחד שנבחרת ישראל לדורותיה תעלה למונדיאל. אני אומר וחוזר, בכל פעם שנבחרת ישראל תשחק במוקדמות יורו – כל פעם שהיא לא תגיע ליורו זה כישלון, כולל היורו האחרון. בשביל זה הגדלנו את היורו ל-24 נבחרות".

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

מדוע הכדורגל הישראלי לא מתקדם: "יש לנו את המדינה הכי טובה בעולם, זו דעתי. יש כאן כסף מפה ועד אחר כך. 160 מיליארד גירעון? זה שטויות. יש 200 מיילארד דולר שאנחנו מלווים לעולם. מה שאני רוצה להגיד זה שאם מדינת ישראל הייתה מחליטה שהיא משקיעה 2 מיליארד שקל בשנה בהקמת 200 מגרשי אימונים, בהגדלת מספר הילדים שמתעסקים בכדורגל, דברים היו משתנים. היום יש 40,000 ילדים שמשחקים כדורגל. מיום שנכנסתי וניסיתי להגדיל את הכמות – היו 35 אלף והגדלנו ל-40 אלף. מאז ועד היום זה עומד על אותו מספר. בשווייץ ואוסטריה, שאלה מדינות בגודל שלנו, יש 800 אלף כאלה. ברגע שיהיו 200 מגרשי אימונים והשקעה זה ישתנה. אתם יודעים למה לא יהיה? כי אנחנו עסוקים בביטחון. יש לנו את איראן וארצות ערב על הראש. אחרי זה אנחנו רוצים להשקיע בחינוך ובבריאות. קידום הספורט לא מופיע על סדר היום, זה לא מעניין אף אחד, מעניין רק כמה עסקנים משוגעים בהתאחדות לכדורגל ובעלי קבוצות".

האם גיא לוזון ימשיך כמאמן מכבי פ"ת כל עוד הוא חפץ בכך: "זה לא נכון. הוא נבחן בזכוכית מגדלת הכי גדולה. בשנה הבאה הוא יאמן את הקבוצה, הוא עמד ביעד להביא אותנו לפליאוף העליון. אם אתה שואל אותי, אני לא מתכוון להיות קישוט בפלייאוף ולהפסיד עשרה משחקים".

גיא לוזון | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי