חוגג על עסקת השייח': קיבלנו מצג שונה לחלוטין, לא ציפינו למה שקרה

חמד בן ח'ליפה עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

הבעלים של בית"ר ירושלים הודה מסיבת עיתונאים מיוחדת: "אני בדרך כלל מדבר בפתיחות, בנושא הזה אני תקוע. אני כבר פחות אופטימי. מבחינה משפטית אין דרך חזרה, הוא צריך לעמוד בהתחייבויות שלו"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

משה חוגג ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת לאחר ההתפטרות של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה והמצב המקצועי הקשה של בית"ר ירושלים, עם סיום העונה בסדירה בפלייאוף התחתון. הוא דיבר על השמועות שיעזוב, הסכומים שהשקיע, התייחס לכישלון המקצועי, סיכם את הקדנציה של צמד המאמנים וכן שופך אור על נושא התקציב ודיבר באריכות על הקהל, תפקיד המנהל המקצועי ועוד.

בהמשך נשאל ע"י אחד העיתונאים בקהל, האם הוא צריך להתנצל בפני הרוב השפוי של אוהדי בית"ר על כך שעמדו לצידו בעסקת המכירה לשייח' בין חליפה, עסקה שנפלה בסופו של דבר, כשזהותו של השייח' מוטלת בספק. על כך אמר:

"אני לא חושב שצריך להתתנצל כי לא עשינו שום דבר כדי לפגוע באף אחד. אני לא חושב שפגענו בקהל, כי הגענו כדי לעשות טוב וזה סיפור שעוד לא הסתיים, לכן אני לא יכול לדבר עליו בהרחבה. אני כן יכול לומר שיגיע יום, במסיבת עיתונאים נפרדת ואני מקווה שהיא תהיה שמחה. יש היתכנות לעסקה מסויימת, אבל לעסקה ההיא שסיכמנו עליה, כנראה שלא. אני כבר פחות אופטימי. מתחילת הדרך אני מדבר בפתיחות על הכל, אבל בנושא של השייח' אני קצת תקוע. אני יודע ובטוח שזה מעניין, אבל אני נזהר בדבריי כי מעורבים עוד גורמים שאומרים לא לעשות את זה בשלב זה. אני כן יכול לומר שאני, ואנחנו (מי שיושב איתי פה) קיבלנו שם מצג שונה לחלוטין. לא ציפינו למה שקרה, לא מהמצד הישראלי ולא מהצד שלהם. אני מקווה שבהמשך אוכל לספר יותר על הצד שלנו, כרגע, אני לא יכול לפרט".

בהמשך הוסיף: "אני עדיין לא יכול לספק תשובה מלאה. מגיע לכם תשובה מלאה. זה נכון שבהסכם שנחתם איתו מבחינה משפטית, אין אפשרות לחזור אחורה. הוא מחויב והוא צריך לעמוד בהתחייבויות שלו. יחד עם זאת, יש המון שאלות אחרות, שאלות לוקחות אותי לשאלה האם אני עדיין רוצה את העסקה. כשתהיה תשובה, אדבר איתכם על זה".

חמד בן ח'ליפה חותם על ההסכם עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

על התרבות בישראל והתחרות הכלכלית בליגת העל: "כשבא מיליארדר ולא משנה מי הוא, כמו שגם היה בעבר בבית"ר ירושלים, כולם מהללים אותו, מוחאים לו כפיים והאוהדים מרימים אותו על הכתפיים. זה מקולקל, כי אתם מעריצים אדם שעכשיו ירש, הרוויח או זכה בכסף. ככה לא מודדים אנשים, אלא במה הם באים להשאיר. בשנה שעברה שפכתי 80 מיליון שקל ותאמינו לי שאני יכול להתמודד עם 100 מיליון שקל בשנה הבאה, אבל כרגע אין לי את ההון להשקיע מאה מיליון כל שנה וגם אם תהיה לי היכולת אז אני פושע שעושה עוול למועדון. מה אתם חושבים שיקרה במכבי ת"א אם גולדהאר פתאום יחליט ללכת? מה אתם חושבים, שיש מיליארדים שעומדים בתור ומחפשים לשים כל שנה 100 מיליון שקל? אנחנו לא אנגליה. הדבר הנכון שהוא שנצמח דרך ניהול שפוי, דרך פייר-פליי פיננסי. 10 קבוצות הצביעו בעד פייר פליי פיננסי וצריך לבדוק למה זה דבר שלא יוצא לפועל. ההצלחה האמיתית היא כמו בגרמניה, שם הבינו שקבוצת כדורגל שייכת לכולם ולא רק לבעלים. אי אפשר שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, הדבר הכנון הוא ליצור תקציב מאוזן עם מישהו שייתן קצת בכל שנה".

חוגג המשיך ואמר: "לפני שנתיים אוהדי מכבי חיפה עשו קמפייין 'יענקל'ך'. מה נראה לכם, מי יבוא?! אין כמו יענקל'ה שחר. צריך לכבד את האנשים האלה, להעריך אותם, יש יותר מדי זלזול באנשים האלה כמו שאני רואה גם בבני יהודה. לכבד זה הכרחי, אבל אתם חייבים לדחוף לכך שיהיה פייר פליי פיננסי בכדורגל הישראלי. לא ייתכן שבית"ר ירושלים וברצלונה יהיו כפופות לאותם הפסדים. למה לשני המועדונים פייר פליי זהה? צריך לעשות התאמות".

משה חוגג, אלי אוחנה | ניב אהרונסון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי