ארמנדו קופר: "ניר קלינגר לא היה נעים לשיחה. עם גיא לוזון יש לי כימיה"

ארמנדו קופר | מאור אלקסלסי

קשר מכבי פ"ת, שהתחיל את העונה בהפועל ת"א, שופך אור על עזיבת האדומים והמאמן ("הכי חשוב בשבילו שתרוץ ותרוץ"). וגם: אבי לוזון ("הוא צועק וזה מצחיק ומוזר בו זמנית"), תקרית ארויו ולאן עבדה יכול להגיע?

(גודל טקסט)

קצת פחות משנתיים עברו ארמנדו קופר עזב את מכבי פתח תקוה לאחר חצי עונה בלבד בקבוצה. לאחר הירידה לליגה הלאומית, המלאבסים רצו להשאיר את הפנמי ואף הציעו שדרוג כספי, ולבסוף הושגה מעין פשרה לפיה הקשר יוכל לעזוב – אך לא לקבוצה בישראל.

ההמשך הגיע: בעונה העוקבת, הפועל תל אביב רצתה לצרפו, פ"ת דרשה פיצוי ולבסוף באיחור של שנה הוא חתם אצל האדומים. כל זאת רק כדי לחזור לבסוף בחלון ההעברות האחרון לקדנציה שנייה אצל גיא לוזון, אותו מאמן שצירף אותו אז: קדנציה שהסתיימה בפלייאוף העליון, בניגוד גמור לפרק הסיום של הקדנציה הראשונה.

"היה קצת בלבול בין האנשים שלי לבין המועדון בנוגע לחוזה בפעם הקודמת" , מספר קופר בראיון מיוחד לספורט1 לאחר השלמת המשימה ביום שבת. "היה דם רע וזה לא נגמר יפה, אבל עכשיו המאמן קרא לי ואמר לי לבוא לעזור לקבוצה להיאבק על המקום בפלייאוף העליון. הוא ידע מה אני שווה כשחקן וכמה ניסיון אני מביא. בשביל שנינו זה היה מצוין. חשבתי על זה, ובמכבי פ"ת הייתי מאוד שמח. חשבתי לעצמי: 'למה לא לחזור למקום שהרגשתי בו כל כך מאושר?'. אני בטוח שגיא דאג ודחף להגעה שלי לקבוצה".

ארמנדו קופר | מאור אלקסלסי

כמה רצית לתקן את הסיום הרע אז?
"אומרים שתמיד החוויה השנייה היא שונה מהראשונה. התרכזתי ורציתי להישאר עם היכולת שלי מהקדנציה הקודמת שלי פה ולחזור ולהוכיח שאני עדיין שחקן ברמה גבוהה".

יש בינך לבין גיא חיבור מאוד טוב.
"אני שמח שיש לי כימיה טובה איתו, והאמת שגיא הוא מאמן שתמיד דורש הרבה ממני ומכל הקבוצה. יש לו ראש טוב. הוא עושה כמאמן טעויות כמו כל בן אדם, אבל הוא אדם חיובי איתי ועם כל הקבוצה, והוא הצליח לחבר פה צוות שחקנים עם רוח קבוצתית שעולה למגרש ורוצה בכל משחק לבוא ולנצח".

בקדנצייה הקודמת זה הסתיים רע, עכשיו פתאום אתה משחק בפלייאוף העליון.
"היה לנו הרבה מזל, אבל זה אומר הרבה על המאמן והשחקנים שהגיעו. בוא נגיד שזה הרבה יותר כיף להיאבק בצמרת מאשר להיאבק על הירידה. זו קבוצה אחרת, אני חושב שאני השחקן היחיד שנשאר מאותו הסגל שירד ליגה לפני שנתיים. הקבוצה הזאת נלחמת עד הרגע האחרון בכל משחק ותמיד ננסה לתת הכל כדי להגיע למקום כמה שיותר גבוה".

גיא לוזון. "עושה טעויות כמו כל בן אדם" | דני מרון

לקבוצה צעירה כמו מכבי פ"ת זה לא דבר של מה בכך להעפיל לפלייאוף. מועדונים גדולים כמו הפועל ת"א ובית"ר ירושלים נשארו בחוץ.
"עבורי, איך שאני רואה את זה, אין בכדורגל דבר כזה. יכול להיות שחקן צעיר טוב מאוד ומנגד שחקן מבוגר מאוד שהוא גם טוב. הגדולה שלנו היא השילוב אצלנו – השחקנים עם הניסיון באים ודוחפים את הצעירים ולהפך. יש פה מנוסים שרוצים ללמד ומנגד חבר'ה צעירים שרוצים ללמוד. השילוב הזה בין שני העולמות גורם לקבוצה להיראות ככה".

מה תהיה המטרה שלכם בפלייאוף?
"המטרה היא כמובן להגיע כמה שיותר רחוק בפלייאוף ולהיאבק על המקום באירופה. אני חייב לציין שכולם שמחים ומאושרים, אבל לא כל כך מרוצים לחלוטין כי היינו צריכים לנצח גם את המשחקים האחרונים של העונה הסדירה ולהיות במקום גבוה יותר".

ספר קצת על ליאל עבדה. יש לך ניסיון באירופה, לאן הילד הזה יכול להגיע?
"הוא ילד טוב ושחקן מעולה. יש לו את כל האיכויות להגיע לאן שהוא רוצה. אני לא יודע להגיד לך איפה הוא ישחק, אבל אני כן יכול להגיד שאם הוא ימשיך לעבוד באימונים בצורה שאני רואה אותו עובד, אז מבחינת איכויות יש לו אפשרות להגיע לאן שירצה".

ארד בר, ליאל עבדה, ארמנדו קופר
עבדה וקופר. "יכול להגיע לאן שרוצה" | אודי ציטיאט

אבי לוזון?
"למרות שאני לא מבין מילה, אני לפעמים רואה אותו צועק וזה מצחיק ומוזר בו-זמנית. בדרך כלל ראשי קבוצות הם אנשים נינוחים כאלה, אבל אבי ממש חי את המשחק ובגלל זה אני מרגיש שהוא אחד משלנו".

אתה רואה את עצמך ממשיך כאן גם בעונה הבאה?
"אני באמת אוהב את ישראל וגם המשפחה שלי אוהבת את המדינה. בכדורגל אתה לא יכול לדעת מה יקרה מחר, אתה זורם עם מה שקורה. מתרגלים להחליף מקומות ובסופו של דבר זה תלוי באיפה שאתה רוצה להיות ואיפה רוצים אותך".

בחזרה לפתיחת העונה. קופר בן ה-33 חוזר כאמור על ידי הפועל ת"א במשך תקופה ארוכה, והיה לאחד משחקני הרכש המשמעותיים של האדומים וניר קלינגר בקיץ. בפועל? פתיחת העונה הלא מוצלחת של הקבוצה הייתה בעוכריו, והוא היה מהראשונים ששילמו את המחיר.

אבי לוזון
אבי לוזון. "מצחיק ומוזר בו זמנית" | אודי ציטיאט

"קשה מאוד להסביר מה קרה שם. בהתחלה הכול היה טוב, ופתאום, אני לא יודע אם עשיתי משהו או לא, אבל זה לא היה אותו הדבר עם המאמן. אני לא יודע אם הוא לא אהב את צורת המשחק שלי או של אחרים. בשבילו היה הכי חשוב שתרוץ, תרוץ ותרוץ. אני רציתי מקום אחר שיאפשר לי לשחק בצורה שאני רגיל או אוהב. אני לא יכול בגיל 33 להחליף את סגנון המשחק שלי או לכפות על עצמי משהו אחר. ראינו את הכדורגל בצורה שונה ובגלל זה הוא לא הלך איתי".

התאכזבת ממנו/מהסיטואציה?
"הייתי מאוכזב ועצוב. ידעתי מה יכולתי לתת לקבוצה, אבל זה מה שהמאמן רצה. הוא לא היה ממש נעים לשיחה. אם אני עדיין יכול להוביל פה קבוצה גדולה? אני רק מנסה לתת את ההכי טוב שלי ושהכול ייצא טוב לקבוצה ולי. שננצח וזה מה שחשוב".

מה יש לך להגיד על התקרית עם אבדיאל ארויו?
"אלו דברים שקורים כל הזמן. אנחנו לא מייחסים לזה חשיבות. אולי אנחנו רגילים שככה קוראים לנו. מבחינתנו, המשכנו הלאה".

קלינגר. "הכי חשוב שתרוץ ותרוץ ותרוץ" | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי