אוחנה תקף את השחקנים: "יש פה כאלה ששמו פס"

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים | דני מרון

יו"ר בית"ר ירושלים ערך שיחה נוקבת עם השחקנים: "תלמדו לקבל ביקורת, כל אחד צריך לעשות חשבון נפש. איפה אתם? כל המאמנים לא טובים?". יוסי מזרחי העביר אימון בכורה: "מי שלא יתיישר יעוף קיבינימט"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

לאחר שלושה ימי מנוחה שהגיע אחרי תקופה עמוסה, התייצבו הבוקר (רביעי) שחקני בית"ר ירושלים לאימון אותו העביר לראשונה יוסי מזרחי. המאמן, שהתבקש על ידי ההנהלה להיות בתפקיד עד סוף העונה, התייצב במתחם האימונים וערך אסיפה לשחקנים ולאנשי הצוות, ביחד עם היו"ר אלי אוחנה והבהיר את הדרך שלו. אוחנה פתח והודה גם למאמנים הקודמים, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, ושוחח עם השחקנים על החלק שלהם בכישלון המקצועי של הקבוצה העונה.

"לצערי, אנחנו בסיטואציה של חילופי מאמנים שוב", אמר אוחנה לשחקנים. "נכנסתי לחדר ההלבשה באשדוד ועשיתי משהו שלא עשיתי בכל שנותיי פה ולא רוצה לעשות. תלמדו לקבל ביקורת. גם אם היא מאוד נוקבת. כל מילת ביקורת שיש עליכם ועלינו הרווחנו ביושר. כל אחד ואחד צריך לעשות את החשבון נפש לעצמו. זה מתחיל בשפה שלכם אחד כלפי השני, וזה ממשיך בעזיבה המוקדמת של האצטדיון".

"מה שהיה עד עכשיו לא יהיה. זה כישלון מהדהד שלנו. תראו איזה שחקנים יש פה. אנחנו באים לכל משחק חשוב בשנים האחרונות ולא מנצחים. איפה הווינריות? בית"ר ירושלים שלא מגיעה לפלייאוף זה כישלון אדיר. נורא נוח להשליך על המאמנים. עברו כאן כמעט כל המאמנים הבכירים בכדורגל. הפסדנו באירופה נגד קבוצה שלא היינו צריכים להפסיד אז המאמן הלך, לא מגיעים לפלייאוף, המאמנים הולכים, איפה אתם? כל המאמנים לא טובים? כל המאמנים לא מבינים?

יוסי מזרחי. בכורה מחודשת בבית"ר | בית"ר ירושלים, רשמי

"כל מה שאני שומע וקורא בתקשורת, בעילום שם, זה שנעלבים למה מדברים עליכם ולמה אומרים ככה ואחרת. מה ציפיתם? תלמדו לקבל ביקורת, גם אם היא מאוד נוקבת. כל מילת ביקורת שיש עליכם ועלינו הרווחנו ביושר. האכזבה היא אדירה, אבל עכשיו תפסיקו כבר אתם עם הדיבורים בעילום שם בתקשורת, ותפסיקו להיעלב. הביקורת לא נעשית כדי להעניש, היא מגיעה כדי לתקן דברים. לשנות דברים, לשפר דברים. היו פה מאמנים שנתנו את הנשמה שלהם, בהשקעה, ביסודיות, בשיחות הוידאו, אישיות, קבוצתיות. יש כאלה שרצו ללמוד ולהקשיב ויש פה כאלה ששמו פס כי הם יודעים הכל ומבינים הכל".

אוחנה התייחס גם להמשך והוסיף: "יש לנו עוד ליגה. מי שלשנייה אחת חושב שזה הולך להיות טיול, שזה גמור ובואו נעביר את המשחקים, שיגיד מעכשיו, אני לא אכעס, אבל הוא לא יהיה פה. כשמגיעים לפלייאוף תחתון אפשר להסתבך בשנייה, ואם נמשיך בגישה הזאת וביכולת הזאת של המשחקים האחרונים, אנחנו נסתבך בתחתית. אתם צריכים להחזיר לאוהדים השפויים שלנו, לא את אלה שמקללים את עלי ואלירן, לאוהדים השפויים שלנו, את הגאווה. יש לנו המון כאלה. תחזירו לנו, להנהלה, לאוהדים, לסביבה הקרובה על הכל".

לאחר מכן אמר יוסי מזרחי בשיחת הפתיחה: "לא רציתי את הג'וב הזה, עשיתי מספיק בחיים שלי, אבל אנחנו נולדנו במועדון הזה, ואנחנו במשבר והתגייסתי למשימה הזאת אבל תפנימו טוב. אני ברגע שלוקח משימה אני הופך לטוטאלי לגמרי, ומי שיתיישר יהיה איתי ומי שלא יעוף קיבינימט. הייתי בכל הסיטואציות בכדורגל. הייתי באליפויות, גביעים, ירידת ליגה, הכל. אף אחד לא יכול ללמד אותנו מה זה כדורגל. עברנו את כל השחקנים בעולם".

אלי אוחנה | ניב אהרונסון

"אני מעריך ועד הודעה חדשה את הצוות שהיה פה. הייתי בקשר מצוין איתם, אנשי מקצוע מהמדרגה הראשונה. מי שיהיה ממושמע טקטית, ישחק. כל אחד מכם יקבל את הגדרות התפקיד. אני לא באתי לדבר איתכם ולטפל בכם. תעשו מה שאני אומר ונגמר הסיפור. יש מאמן למשחקים הנותרים וזהו. אני מזהיר את מי שלא יתיישר. אני יכול לספוג טעויות והחמצות משני מטר. כולנו עשינו טעויות. להפסיד כדור ולהסתכל איך החברים נלחמים עליו זה לא קיים. אתם תבואו כל משחק ותתנו את הכל. יש פה המון שחקנים שלא מבינים מה זה לשחק בביתר ירושלים".

"אומרים שהכל רע כאן ביניכם. אני יודע שלא ומעבר לזה אני ראיתי דבר אחר. אני ראיתי שחקנים כמו טל בן חיים ועידן שקופצים על ילד כמו דגו אחרי שהוא נתן גול. זה מה שאני רוצה לראות, ששחקנים יושבים בחוץ שמחים וששחקנים עצובים ולא עוזבים לפני. עברנו את הכל פה. אם מישהו יבעט או יזרוק משהו אחרי חילוף, הוא לא יהיה פה. באתי ממוקד למשימה הזאת, תלכו איתי יחד, תתאמנו ברצינות, ותחשבו חיובי. יש פה המון שחקנים טובים. שתבינו שאתם קבוצה למאמץ הקבוצתי אתם תצליחו".

בסיום האימון אמר מזרחי לאתר הרשמי: "דבר ראשון אני רוצה להודות לשי וסלובו, אנשים יקרים מאוד ומאמנים מצוינים, שלאורך כל התקופה וגם בימים קשים מאוד הם ידעו לשתף פעולה מצוין עם מחלקת הנוער והלוואי וירבו מאמנים כאלו. לגבי האימון הראשון, הייתי בסיטואציות האלה לא פעם ולא פעמיים ולא חמש ושש, זאת סיטואציה לא טובה ולא נעימה, אבל אני אתן לשחקנים להתרגל אליי ואני אליהם, ועם הרבה עבודה קשה נוכל לצאת מהמצב הזה. מי שחושב שהפלייאוף זה טיול לגליל, טועה. זאת מלחמת עולם והשחקנים פה יצטרכו להבין את זה. זה סוג כדורגל אחר בכלל, של תחתית, ואנחנו נצטרך להתאים את עצמנו למצב הזה".

יוסי מזרחי. בכורה מחודשת בבית"ר | בית"ר ירושלים, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי