פלקושצ'נקו לספורט1: "יש לי מקום במכבי חיפה"

המעבר לחדרה ("מרגיש שגדלתי כאן"), המספרים ("הייתי יכול לתת הרבה יותר"), השינוי תחת קורצקי ("עושים תוצאות של קבוצת טופ 4") ועתידו ("מאמין שאני יכול לשחק בליגה הספרדית"). הקשר בראיון

(גודל טקסט)

אחרי פציעה לא פשוטה, מקסים פלקושצ'נקו חזר לעצמו במחזורים האחרונים. תחת הדרכתו של המאמן החדש מנחם קורצקי, הפועל חדרה נראית נהדר, פתחה פער של תשע נקודות מהקו האדום והקשר החל להציג את היכולת שציפו ממנו כשהגיע בקיץ בהשאלה ממכבי חיפה, שהעדיפה את מוחמד אבו פאני עליו. "הייתי יכול לתת הרבה יותר העונה", הוא מודה בראיון מיוחד שהעניק לספורט1 לרגל סיום העונה הסדירה.

כשהגעת לחדרה ציפו שתוביל. כרגע אתה עם שלושה שערים ושלושה בישולים ב-17 הופעות.
"אם לא הפציעה, אני בטוח שהייה נותן יותר. אני חושב שאם הייתי משחק יותר והיינו מחוברים כמו שאנחנו כיום, הפועל חדרה הייתה בפלייאוף העליון. אני חושב שמאז שחזרתי המספרים שלי יפים ואני מקווה שנמשיך כך בפלייאוף התחתון ושנסיים במקום הכי גבוה שאפשר. אני חושב שהמחזורים הראשונים של הפלייאוף יהיו משמעותיים, אנחנו צריכים ניצחון או שניים בהקדם כדי להבטיח הישארות ולהירגע".

אתם נראים נהדר לאחרונה.
"פתחנו את העונה בצורה לא טובה, אבל בפגרה האחרונה עבדנו קשה מאוד ורואים את השיפור. צריך לציין שסבלנו מלא מעט פציעות. לאחרונה הסגל התחבר והתגבש מאז הגעת קורצקי ואנחנו עושים תוצאות שלא היו מביישות קבוצות מהרביעייה הראשונה. סוד ההצלחה? הגיעו בינואר שחקנים כמו מקס גרצ'קין, לירן רוטמן ושלום אדרי. קורצקי הביא איתו אנרגיות חדשות והכל התחבר מצוין. אני מקווה שזה לא ייעצר".

מקסים פלקושצ'נקו | שלומי גבאי

אתה יכול לשים את האצבע על ההבדל בין קורצקי לקודמו, שרון מימר?
"שנים מאמנים מצוינים, כל אחד בדרכו. שרון מאמן נהדר, אבל פחות הלך לו. מנחם הגיע עם אנרגיות ועלינו איתו על הגל. אני לא חושב שיש הבדל מקצועי משמעותי ביניהם. גם תחת שרון שיחקנו כדורגל התקפי, הגענו דרוכים לכל משחק, עבדנו קשה, אבל זה פשוט לא התחבר".

במחזור האחרון הצטיינת מול הפועל חיפה, האקסית, זה עדיין מרגש?
"כל משחק מרגש אותי מחדש. כמובן שזה כיף לשחק מול הקבוצה שבה גדלתי, אבל בשבילי כל משחק הוא אותו דבר – אני מגיע ונותן את הכל עבור המועדון שבו אני משחק כיום".

סוף סוף שיחקתם לעיני הקהל הביתי.
"זה היה כיף גדול. קשה לתת מעצמך בלי אוהדים, אני טוען שאתה מאבד 20% מהיכולת כשהאצטדיון ריק ואני מקווה שמעכשיו יגיעו כמה שיותר אוהדים".

אוהדי הפועל חדרה | שלומי גבאי

לקחת החלטה נכונה כשהגעת לחדרה?
"אני חושב שכן. באתי בלב שלם, כי חיפשתי מועדון שיעניק לי במה להראות את היכולות שלי. לצערי, כאמור, התחלתי את העונה עם פציעה, אבל מאז שחזרתי אני נראה טוב והקבוצה מצליחה. חדרה זה מקום חם ואני מרגיש כאילו גדלתי כאן, כולם במועדון תומכים ועוזרים וכמובן שזה נותן תחושה טובה".

בקיץ אתה חוזר אוטומטית למכבי חיפה.
"בשלב זה אני עסוק בהפועל חדרה ורוצה לסיים את העונה בצורה הטובה ביותר מבחינה אישית וקבוצתית. כשהעונה תסתיים, אקבל החלטה לגבי העונה הבאה. מאבק האליפות של מכבי חיפה? אני פחות עוקב, כי אני מרוכז בהפועל חדרה ובעצמי וקבוצות אחרות פחות מעניינות אותי".

יש לך מקום במכבי חיפה הנוכחית?
"אני חושב שכן, אבל בקיץ הם פחות רצו אותי והסבירו שעדיף שאצא להשאלה. לגבי העונה הבאה, אלוהים גדול".

יונתן כהן, מקסים פלקושצ'נקו | מאור אלקסלסי

איפה תשחק בעוד שלוש שנים?
"בעזרת השם באירופה. החלום שלי זה לשחק באחת הליגות הטובות בעולם, כמו למשל הספרדית".

אולי תלך בדרכו של שון וייסמן.
"לא ספרו אותו במשך לא מעט שנים, כך שמגיע לו שאפו על ההתקדמות שלו והיום הוא אחד השחקנים הישראלים הטובים ביותר. אני מאמין בעצמי וביכולות שלי וחושב שאני מסוגל לשחק ברמות האלה".

שון וייסמן | Octavio Passos/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי