דיווח: עשויה לקום ליגה בהשתתפות הגדולות מישראל, יוון וקפריסין

טאלב טוואטחה נגד פאוק ב-2013 | MENAHEM KAHANA/AFP via Getty Images

הפתעה גדולה בדרך? ביוון פורסם בלעדית על כך שנבחנת אפשרות להקים ליגה סגורה על בסיס שנתי בהשתתפות הגדולות ממדינות הים התיכון. לחצו לכל הפרטים

(גודל טקסט)

ידיעה מרעישה פורסמה הערב (שישי) בתקשורת היוונית ולפיה הקבוצות הגדולות בישראל עשויות לבחון בקרוב אפשרות להשתתף בליגה "סופר ים תיכונית", לצד הקבוצות הגדולות מיוון ומקפריסין.

על פי הפרסום הבלעדי ביוון, היוזמות הרבות ברחבי אירופה להקים ליגות שיאפשרו הכנסות משמעותיות מזכויות שידור ומכירת כרטיסים, הובילה גם לרעיון להקים ליגה בהשתתפות קבוצות מישראל, קפריסין ויוון, כשגם האופציה הטורקית על הפרק, אולם זו בעייתית יותר בשל היחסים בין כל המדינות.

המטרה של אותה ליגה ים תיכונית תהיה להבטיח הכנות לקבוצות הגדולות במדינות אלו – שיזכו למקום מובטח מדי שנה והליגה למעשה תפעל בדומה לליגת היורוליג בכדורסל. המשמעות היא שארבע הגדולות בישראל, חמש הגדולות ביוון ושלוש קבוצות צמרת קפריסאיות יתחרו מדי שנה ויאפשרו לבעליהן הכנסה של מיליוני יורו רק מזכויות שידור.

מכאן שהליגה ככל הנראה תורכב ממכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים, פאוק סלוניקי, א.א.ק אתונה, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, אריס סלוניקי, אפואל ניקוסיה, אנורתוזיס פמגוסטה ואומוניה ניקוסיה.

הכוונה היא שהליגה תכלול 12 קבוצות בסך הכל ותתפרש כמעט על פני עונה שלמה מכיוון שייערכו שני סיבובים, משמע 22 משחקים לכל קבוצה, אולם גם קיימת אפשרות שכל שנה יצטרפו שתי קבוצות נוספות – לא בהכרח משלוש הליגות הללו. בכתבה מוזכרת גם והפועל תל אביב בתור קבוצה נוספת שעשויה להשתייך, אולם עדיין אין שום הסכמה מצד פיפ"א לקיום התחרות ועל כן עוד רחוק היום בו תיקבע רשימת המשתתפות. אחת הבעיות שיהיה עליהן לפתור היא כמובן השתתפות במקביל בליגות המקומיות ואולי גם לצד העפלות לשלב בתים באחד ממפעלי אופ"א.

"ליגה סופר ים תיכונית" | מסך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי