אקס בני יהודה בראיון בניגריה: "ערן זהבי היריב הכי קשה שהיה לי"

איינוגבה. איחר והכעיס
איינוגבה | צילום: אלוני מור

דלה איינוגבה, שעמד בשער הכתומים בין 07/08 עד ל-15/16, החמיא לכוכב נבחרת ישראל במולדתו וסיפר: "וינסנט אניימה ואני כמו אחים". וגם: כריסטיאנו רונאלדו או ליאו מסי?

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

זוכרים את דלה איינוגבה? השוער הניגרי כבר בן 37, ועדיין משחק. כידוע, הוא הגיע לבני יהודה ב-2007/08 אחרי עזיבת וינסנט אניימה להפועל תל, ועמד בשער הקבוצה משכונת התקווה עד לסיום עונת 2015/16. בסך הכל, יש לו 287 הופעות במדי הכתומים. לאחר מכן הוא המשיך להפועל אשקלון, הפועל איכסל והפועל עפולה, עד שעזב את ישראל בסך הכל לפני קצת יותר משנה – בינואר 2020.

כיום הוא עומד בשערה של קווארה יונייטד, שנמצאת במקום הראשון בפרמיירליג הניגרית, ונחשב עדיין לאחד השוערים הטובים בליגה. בראיון שהעניק איינוגבה בניגריה הוא נזכר בתקופה בישראל, חושף כיצד סבל מערן זהבי, דיבר על יחסיו על אניימה ולבסוף התבקש לבחור מי הטוב ביותר בעיניו – כריסטיאנו רונאלדו או ליאו מסי. הוא בחר בכוכב של יובנטוס.

תחילה, איינגובה דיבר על החברות המיוחדת עם אניימה, לו הוא שימש שוער מחליף באנימבה הניגרית, ירש אותו כשוער ראשון לפני שאניימה הגיע לישראל ולאחר מכן החליף כאמור את אניימה עצמו בבני יהודה. כמו כן, לאורך שנים היה השוער המחליף שלו בנבחרת.

דלה איינוגבה, וינסנט אניימה | Steve Haag/Getty Images

"אני ואניימה בנינו מערכת יחסים חזקה", מספר איינוגבה. "אנחנו כמו אחים, עד היום. אני רוצה להודות לו על כל האהבה שיש לו אליי". לאחר מכן, השוער בן ה-37 בחר את השחקן מולו היה לו הכי קשה להתמודד: "במהלך שנותיי באירופה, אני יכול להגיד שערן זהבי הוא היריב הכי קשה שהיה לי. באמת היו תקופות מאוד קשות מולו".

ערן זהבי | DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי