ארבעה שחקנים נאבקים על שתי עמדות בהרכב מכבי חיפה

הירוקים מוכנים למכבי פ"ת בפתיחת הפלייאוף העליון בשבת (19:45), רגע לפני משחק העונה בשלישי. גרשון תורגל כבלם אך גם חבשי בתמונה, בכר מתלבט בין מנחם למאיר באגף שמאל. רוקאביצה: "לא קל לחזור כל כך מהר"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

דריכות שיא במכבי חיפה לקראת פתיחת הפלייאוף העליון מחר (שבת, 19:45, שידור ישיר בספורט1). הירוקים יארחו באצטדיון סמי עופר את מכבי פתח תקווה, רגע לפני משחק העונה מול מכבי תל אביב, אשר ייערך ביום שלישי. לאחר שאתמול אזלו כל הכרטיסים למפגש עם הצהובים, הבוקר נמכרו גם 5,000 הכרטיסים למשחק נגד המלאבסים.

בכרמל זוכרים היטב מה קרה בעונה שעברה בפלייאוף העליון. הקבוצה סיימה בצורה טובה את העונה הסדירה, אבל פתחה את משחקי הפלייאוף עם הפסד ביתי להפועל תל אביב ולאחר מכן הפסד נוסף למכבי ת"א – מה שבעצם חתם את מאבק האליפות, ובמועדון לא רוצים שתסריט דומה יחזור גם העונה.

במשך השבוע הצוות המקצועי ציין לא פעם בפני השחקנים כי עיקר תשומת הלב צריכה להיות מופנית למשחק מחר מול מכבי פ"ת, ורק לאחריו יהיה אפשר לחשוב על הקרב מול מכבי ת"א. "אנחנו חייבים לבוא למשחק מול מכבי ת"א עם ניצחון", אמרו במכבי חיפה, בה זוכרים שהקבוצה של גיא לוזון ניצחה במפגש האחרון בין הקבוצות במסגרת בליגה.

צ'רון שרי ודולב חזיזה מול מכבי פ"ת | מאור אלקסלסי

שחקני נבחרת ישראל, מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה, נטע לביא, סאן מנחם ועופרי ארד, שבו היום לאימוני הקבוצה. גם לאחר האימון המסכם, ברק בכר שומר את הקלפים קרוב לחזה ונראה כי ההתלבטות העיקרית שלו היא בחלק האחורי, שם הירוקים יחסרו את בוגדן פלאניץ' המוצהב וארבעה שחקנים נאבקים על שתי עמדות: רמי גרשון או עאיד חבשי יפתחו במרכז ההגנה, כאשר גרשון תורגל ברוב האימון, בעוד אגף שמאל יאויש על ידי רז מאיר או סאן מנחם. אם האחרון יפתח כרגיל כמגן, קרוב לוודאי שיוחלף במהלך המשחק וזאת בשל העומס שנוצר עליו כתוצאה מהצבתו בהרכב נבחרת ישראל בכל אחד משלושת המשחקים בפגרה הבינלאומית.

נטע לביא וחוסה רודריגס ישחקו במרכז השדה. מוחמד אבו פאני ועומר אצילי צפויים לפתוח בקישור, כשצ'רון שרי יישמר למשחק העונה ביום שלישי. מקומם של דולב חזיזה וניקיטה רוקאביצה בחלק הקדמי מובטח. במועדון מצפים לרוטציה רחבה במהלך מהחשק ולחלוקת דקות בכדי להגיע ברעננות האפשרית לקרב מול מכבי ת"א בשלישי.

הרכב משוער: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, רמי גרשון (עאיד חבשי), סאן מנחם (רז מאיר), חוסה רודריגס, מוחמד אבו פאני, נטע לביא, עומר אצילי, דולב חזיזה, ניקיטה רוקאביצה.

איהאב אבו אלשיך, מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

ברק בכר דיבר לקראת ההתמודדות ונשאל האם היעדרות שחקני נבחרת ישראל עד היום פגעה את בהכנות: "אנחנו שמחים שיש לנו שחקנים בנבחרת, שגם שיחקו והיו משמעותיים שם. זה מחמם את הלב. יש לנו רק היום לרשותנו את כל השחקנים בפעם הראשונה. אין לנו הרבה זמן, אבל נעשה את ההכנות הכי טובות. לשמחחתי יש לנו סגל מלא למעט טאלב טוואטחה, שפצוע ויחזור בקרוב. זה דבר טוב וחשוב להמשך".

פתיחת הפלייאוף העליון: "אנחנו רוצים להתחיל את הפלייאוף ברגל ימין נגד קבוצה שהפסדנו לה ממש לא מזמן בסמי עופר. כמו שאמרתי, אנחנו בסגל מלא, עם אנרגיות טובות ונעשה הכל כדי לנצח".

מלך שערי הליגה, ניקיטה רוקאביצה, דיבר גם הוא וסיפר על חזרתו לעניינים אחרי הפציעה והקורונה: "זה לא קל לחזור כל כך מהר. בהתחלה נפצעתי, ובאמצע הפציעה נדבקתי בקורונה. זה קשה. הרגשתי כאבים בשרירים, אני מרגיש טוב יותר עכשיו ומקווה להמשיך ככה".

לקראת מכבי פ"ת: "אף משחק הוא לא קל, כל משחק הוא כמו גמר. יהיה משחק קשה נוסף, אבל אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו, להיות מרוכזים ולתת את הכי טוב שלנו. אני מקווה שנשיג ניצחון".

ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי