צפו בתקציר: מכבי תל אביב ניצחה 1:2 את הפועל באר שבע

רגע לפני משחק העונה: הצהובים ניצלו את המעידה של מכבי חיפה, נהנו מיום גדול של בלקמן שכבש צמד (42, 56) ופתחו ברגל ימין את הפלייאוף העליון. יחזקאל רק צימק (71), קבהא נפצע בשלב מוקדם

(גודל טקסט)

אחרי פגרת הנבחרות, מכבי תל אביב חזרה הערב (שבת) לליגת העל ופתחה ברגל ימין את משחקי הפלייאוף העליון עם ניצחון 1:2 על הפועל באר שבע באצטדיון בלומפילד. ניק בלקמן, שכבש עד המשחק היום שער אחד בלבד העונה בליגה, מצא את הרשת פעמיים והכריע את המשחק. שגיב יחזקאל, אקס הצהובים, רק צימק לקראת הסיום. בשלב המעידה של מכבי חיפה במקביל, האלופה שבה לפסגת הליגה, רגע לפני משחק העונה נגד הירוקים ביום שלישי.

המאמן פטריק ואן לוון נאלץ להתמודד עם לא מעט חיסורים בסגל שלו. אייל גולסה, דן גלזר, יונתן כהן ואלכנסדר פשיץ' לא עמדו לרשמות המאמן ההולנדי, שהציב בהרכב את מתן בלטקסה בהגנה, כאשר עדן קארצב קיבל את המקום במרכז המגרש ורשם דקות ראשונות מאז הפציעה שספג בינואר. מן העבר השני, רוני לוי פתח עם פארליי רוסה ואלטון אקולטסה בחלק הקדמי, חאתם עבד אלחמיד החלים מהפציעה שספג בנבחרת ישראל ועלה בהגנת הדרומיים.

מכבי ת"א שלטה בכדור בדקות הפתיחה, אך לא הצליחה לייצר איומים גדולים על השער של אוהד לויטה. מנגד, הפועל ב"ש רשמה מספר החמצות גדולות ליד השער של דניאל טננבאום ולא ניצלה את המצבים שאליהם היא הגיעה. רגע לפני הירידה להפסקה הגיע הרגע הגדול של איילון אלמוג, שבישל לבלקמן את שער היתרון של המארחת וגרם לחיוכים רבים בקרב השחקנים בצהוב-כחול.

בדקה ה-56 החלוץ כבר את השני אחרי ערבוביה גדולה ברחבת ב"ש והקפיץ את אלפי האוהדים שנכחו במגרש. יחזקאל מצדו הצליח להכניע את טננבאום מיד לאחר מכן, אחר השער שלו נפסל בצדק בעקבות עמדת נבדל. בדקה ה-71 החלוץ שהגיע לב"ש בינואר היה במקום הנכון כדי להסתער על כדור חוזר והעניק לצופים כעשרים דקות של מתח, אך לבסוף אלו היו השחקנים של מכבי ת"א שחגגו בסיום.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, לואיס הרננדס, מתן בלטקסה, אנריק סבוריט, שרן ייני (שחר פיבן, 75), עדן קארצב (אבי ריקן, 46), דור פרץ, טל בן חיים (דן ביטון, 75), איילון אלמוג (מתן חוזז, 46), ניק בלקמן (איתי שכטר, 81).

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, חאתם עבד אלחמיד, מיגל ויטור (לואי טאהא, 60), דודי טויטו, מרואן קבהא (מריאנו בריירו, 36), מרסלו מלי, תומר יוספי, פארליי רוסה (סינטיהו סלליך, 60), אלטון אקולטסה (רותם חטואל, 60), שגיב יחזקאל (איתמר שבירו, 79).

אוהדי מכבי תל אביב | אריאל שלום
שחקני מכבי תל אביב, שחקני הפועל באר שבע | אריאל שלום
דור פרץ זכה בשחקן חודש מרץ בליגת העל | אריאל שלום
המשחק נפתח במחיאות כפיים לדני לאופר, יו"ר מכבי ת"א בעבר | אריאל שלום
דני לאופר ז"ל | אריאל שלום

מהלך המשחק

דקה 5, איום ראשון במשחק: סבוריט פרץ באגף והעביר כדור רוחב, קארצב הגיע לכדור אחרי שהצטרף מהקישור ובעט לא מדויק.

דקה 15, מכבי ת"א מתקרבת: הצהובים המשיכו לשלוט בכדור ולדחוף כמה שיותר שחקנים קדימה. פרץ ניסה את מזלו מ-22 מטרים וסחט קרן מלויטה.

דקה 21, איום ראשון של ב"ש למסגרת: אקולטסה פרץ קדימה בזכות המהירות האדירה שלו, סידר לרוסה מצב מול טננבאום, אבל החלוץ בעט ישירות לידיים של השוער.

אנדראה ג'ראלדש, פארליי רוסה | אריאל שלום
דור פרץ | אריאל שלום
אור דדיה, איילון אלמוג | אריאל שלום

דקה 24, איום נוסף של פרץ: שחקן חודש מרץ בליגה העל ניסה לכבוש בכדור חופשי שטוח מ-30 מטר, אך לויטה קלט את הכדור ללא בעיות מיוחדות.

דקה 36, חילוף מוקדם במשחק: קבהא נפצע ונאלץ לסיים מוקדם את המשחק, בריירו נכנס לכר הדשא במקומו.

דקה 41, כמעט שער לב"ש! יוספי השתחרר לבעיטה ובעזרת רגל שמאל שלח כדור שטוח ועוצמתי לעבר השער ופספס בסנטימטרים את המסגרת של טננבאום.

דקה 42, 0:1 למכבי ת"א! דווקא אחרי ההחמצה של ב"ש, אלמוג פרץ נהדר על הקו והרים לעברו של בלקמן, שנותר פנוי במרכז הרחבה ונגח לרשת של לויטה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

דקה 53, איום מסוכן של ב"ש: הדרומיים יצאו קדימה עם אקולטסה, שהפציץ לעבר השער מ-20 מטרים וסחט קרן מטננבאום.

דקה 56, 0:2 למכבי ת"א! הצהובים יצאו למתפרצת קטלנית, ריקן מסר לבן חיים שסחט הצלה מלויטה, אבל בלקמן דחק את הכדור החוזר לשער.

בקלמן עם השער השני שלו במשחק | אריאל שלום
ניק בלקמן חוגג עם לואיס הרננדס | אריאל שלום

דקה 58, הצלה גדולה של לויטה: מכבי ת"א כמעט חגגה בפעם השלישית במשחק, אבל השוער של הפועל ב"ש הדף בעיטה של ריקן.

דקה 71, הפועל ב"ש צימקה ל-2:1: בריירו בעט לעבר השער וסחט הצלה מטננבאום, אבל יחזקאל הסתער על הכדור החוזר וכבש. השער אושר לאחר בדיקת VAR ארוכה.

שגיב יחזקאל | אריאל שלום
אביעד שילוח | אריאל שלום
מערכת VAR | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי