"כמו באיירן ומנצ'סטר סיטי": במכבי ת"א מרוצים מקצב הנק' של ואן לוון

ההולנדי זכה למחמאות בעקבות עלייתם של הצהובים בחזרה לפסגה: "גולדהאר הביא אותו כדי לזכות באליפות". שביעות רצון מבלטקסה ובלקמן. יונתן כהן עשוי לחזור לסגל מול מכבי חיפה בשלישי, פשיץ' צפוי לפתוח

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שוב הוכיחה כי המאבק על תואר האליפות קודם כל תלוי בה. אמש (שבת) היא אירחה את הפועל באר שבע בסגל חסר מאוד, אך השיגה 1:2 חשוב במחזור הפתיחה של הפלייאוף העלייון וחשוב מכך – שבה למקום הראשון שלושה ימים לפני "משחק העונה" נגד מכבי חיפה.

מאמן הצהובים פטריק ואן לוון שוב גרף את מירב המחמאות הודות לקצב צבירת נקודות מדהים הכולל 44 מתוך 48 אפשריות מאז החליף את גאורגיוס דוניס. גורם בסביבת השחקנים סיפר: "מיטש גולדהאר הביא את ואן לוון כדי לזכות באליפות. ההולנדי עושה את זה בדרך שלו – ממשיך עם הרוטציה בהרכב שנראית לא מובנת, אבל ממשיך לקבל תפוקה משחקניו כמו שקורה בקבוצות כמו באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי. זה אמור להביא אליפות".

למרות הניצחון, במועדון המשיכו להתעסק סביב ההתנהלות של נבחרת ישראל, כאשר איתן טיבי ודור פרץ שותפו בכל שלושת המשחקים, בעוד חאתם עבד אלחמיד ששוחרר מהנבחרת בעקבות פציעה, פתח בהרכב נגד מכבי תל אביב: "לא הייתי רוצה ששחקן יהיה פצוע ויעלה אחרי יומיים בהרכב", אמר בכעס ואן לוון.

פטריק ואן לוון | אריאל שלום

אם חוזרים לדור פרץ – הפעם בנושא המקצועי – אמש הוא סיפק עוד משחק נהדר למרות שלא מצא את הרשת. הקשר עדיין ממתין להצעה ממקנדה, כזאת שעשויה לשכנע אותו להישאר בקריית שלום בארבע השנים הבאות. באשר לטיבי, ואן לוון החליט להעניק לבלם מנוחה בעקבות העומס במשחקי הליגה והנבחרת. מתן בלטקסה שפתח על חשבונו סיפק משחק מצוין ולא מן הנמנע כי יוצב ב-11 גם במשחק העונה נגד מכבי חיפה.

עוד שחקן שלקח את ההזדמנות בשתי ידיים הוא ניק בלקמן, שמצא את הרשת עד אתמול רק פעם אחת בלבד והביא את שלוש הנקודות מול באר שבע כמעט לבדו עם צמד מרשים. החלוץ אמר לאחר המשחק: "לקראת הסיום הפכנו את המשחק לקשה. הניצחון מביא את הקבוצה במומנטום למשחק בחיפה. אני מרוכז ביכולת שלי ונמצא בפוקוס לעזור לקבוצה עד סיום העונה".

ניק בלקמן | אריאל שלום

לעומת זאת, קיימת אכזבה מאילון אלמוג, שאמנם בישל לבלקמן את השער הראשון במשחק, אך התקשה לתרום מבחינה התקפית והגנתית וירד לספסל במחצית. מעבר לכך גם דן ביטון שנכנס ברבע השעה האחרונה, התקשה לבוא לידי ביטוי נגד קבוצת נעוריו.

 יש לציין כי למרות החזרה של מכבי תל אביב לפסגה, במועדון סירבו לחגוג מתוך הנחה שהפסד למכבי חיפה, ישיב את הירוקים למקום הראשון. לצוות המקצועי יהיה רק יומיים לאושש את השחקנים ומסתמן כי יהיו מספר שינויים בהרכב. אלכסנדר פשיץ' שריצה את עונש ההרחקה, יחזור למרכז ההתקפה, כאשר יהיה ניסיון לאושש גם את יונתן כהן לאחר היעדרות בת 15 משחקים. על פי האימונים בשבוע האחרון מלך שערי הקבוצה התאושש מהפציעה בשריר הארבע ראשי וההחלטה לגביו תתקבל רק ביום המשחק. נכון לעכשיו דן גלזר אמנם חש הקלה בשרירי הבטן, אך לא יהיה כשיר למשחק העונה, כמו גם אייל גולסה.

יונתן כהן | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי