הליגה תיפתח ב-28 באוגוסט: מועדי תחילת המשחקים בעונה הבאה

ניקיטה רוקאביצה, איתן טיבי | טל לוי

המנהלת פרסמה את תאריכי פתיחת המשחקים לעונת 2021/22: אלוף האלופים ב-24 ביולי, גביע הטוטו שבוע לאחר מכן. וגם: הטכנולוגיה שתקבע נבדל תוך כמה שניות. כלפון: "טעויות שיפוט יהיו גם בהמשך"

(גודל טקסט)

מנהלת הליגות בכדורסל פרסמה היום (רביעי) את מועדי פתיחת המשחקים לעונת 2021/22, אשר אושרו בישבת הדירקטוריון. המחזור הראשון בליגת העל ייערך ב-28 באוגוסט, כאשר הליגה הלאומית תצא לדרך יומיים לפני כן. כמובן שהקבוצות יחזרו לכר הדשא עוד הרבה לפני וגם למפעלי "תקופת ההכנה" נקבעו תאריכים: משחק "אלוף האלופים" יתקיים ב-24 ביולי, כשהאלופה היא זו שתארח את מחזיקת גביע המדינה. גביע הטוטו של ליגת העל ייפתח שבוע לאחר מכן, כאשר בלאומית הטורניר יחל ב-5 באוגוסט.

בנוסף, המשחק בין "מתמודדות אופ"א", כלומר הקבוצות שתסיימנה במקום השני והשלישי בליגת העל העונה, יתקיים ב-15 ביולי כשהמנצחת תעפיל ישירות לחצי גמר גביע הטוטו.

בנושא אחר, דירקטוריון המנהלת אישר את השימוש בתוספת יישום קו נבדל בתלת מימד למערכות שיפוט הווידאו החל מעונת המשחקים הבאה. מדובר במערכת שעושה שימוש בטכנולוגיית עיבוד תמונה מהפכנית, כדי להעלות קו נבדל וירטואלי הקשור למגרש, ללא חיישנים הנדרשים במצלמות וכך הקביעה של קו הנבדל נעשית באופן אוטומטי תך מספר שניות.

יו"ר המנהלת ארז כלפון התייחס לנושא השופטים וכלי העזר בישיבה ואמר: "לקחנו על עצמנו להיות אחת מהליגות הראשונות בעולם שמכניסה את ה-VAR וכולנו ראינו את החשיבות. רק בשבוע שעבר, במוקדמות הגביע העולמי, כדור שעבר את קו השער במלואו לא אושר כגול של נבחרת פורטוגל. בהחלטה שלנו היום להשביח את מוצר ה-VAR, אנו לא רק מאפשרים יכולת מהירה וטובה יותר לקבלת החלטות של השופטים, אנחנו גם מוכיחים כי אנחנו ליגה שנמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית. יחד עם זאת, טעויות שיפוט היו ויהיו גם בהמשך ואין שום תירוץ או סיבה לתקיפה של שופטים. אני מגנה בכל תוקף אלימות כנגד שופטים, בטח ובטח כזו שנעשית ע"י בעלי תפקידים ואני מצפה מכם כבעלים להעביר את המסר לכל נושאי התפקיד במועדונים. אנו דורשים ומצפים מבתי הדין להפעיל עונשים כבדים כנגד בעלי תפקידים ובמקביל נפעל לענישה גם במסגרת המנהלת"

מכבי ת"א. תופיע ב"אלוף האלופים" גם בעונה הבאה? | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי