"יש לו הכל": טורה מגיע להראות למכבי חיפה שמקומו בסגל שלה

סאקו טורה | דני מרון

קשר ק"ש יפגוש את הקבוצה ממנה הוא מושאל ב-20:25 (ישיר בספורט1) וינסה להרשים. על המעקב של רוסו וחרזי, העניין מאוסטריה ושווייץ, ההשאלות והיכולת לשחק במגוון עמדות

(גודל טקסט)

מכבי חיפה נמצאת עמוק במאבק האליפות עם מכבי תל אביב. הערב (שבת, 20:25, שידור ישיר בספורט1) הירוקים יארחו את קריית שמונה באצטדיון סמי עופר וינסו להלחיץ את הקבוצה של פטריק ואן לוון ולעלות על חשבונה למקום הראשון, לפחות באופן זמני. הצהובים ישחקו מחר מול מ.ס אשדוד.

בינתיים, בכרמל מעדיפים שלא לעסוק בעונה הבאה כדי להתרכז במאבקים הנוכחיים, אך מתחת לפני השטח למכבי חיפה ברור – הם צריכים סגל עמוק יותר כדי להישאר חזק במאבקים גם בשנים הבאות, כדי לנסות ולהצליח באירופה, בטח ובטח כאשר במועדון רואים את אורך הסגל של היריבה הישירה על תואר האליפות.

חלק מהשחקנים הצעירים שמכבי חיפה הוציאה העונה להשאלה עשויים להיות אלה שיעמיקו את הסגל של ברק בכר בעונה הבאה. אחד השמות המשמעותיים ברשימה, אולי המשמעותי ביותר, הוא סאקו טורה. הקשר הגמבי בן ה-21 יפגוש היום יחד עם ק"ש את הירוקים, ובוודאי ירצה להראות שמקומו בסגל של סגנית המוליכה.

לוסיו חוגג עם סאקו טורה | מאור אלקסלסי

טורה החל את הקריירה שלו בישראל בקבוצת הנוער של בית"ר טוברוק. סוכן השחקנים ג'קי דהאן, שעובד בשיתוף פעולה עם אקדמיות שונות באפריקה, התלהב מביצועיו של הקשר והביא אותו למחלקת הנוער של הקבוצה מנתניה. הוא סיים את העונה עם 9 שערים ו-13 בישולים, וטוברוק, שלאורך השנים פעלה בשיתוף פעולה עם מכבי חיפה, הציעה לירוקים לעקוב אחריו.

אלון חרזי וג'ובאני רוסו היו אלו שצפו בטורה, התרשמו ממנו ומיהרו לדאוג שהנשיא יענקל'ה שחר ירכוש אותו. סוכנו של השחקן, ג'קי דהאן, סיפר השבוע: "חודשיים לפני סוף העונה אנחנו תמיד נוסעים לאפריקה, עורכים טורנירים ואז בוחרים את הטובים ביותר ומנסים למצוא להם מקום. ככה הבאנו את טורה לטוברוק. כבר אז במכבי חיפה התרשמו ממנו והם עקבו אחריו עונה שלמה".

"אני חושב שהייחודיות שלו היא שיש לו הכל, דריבל, ראיית משחק ומשחק הגנה", מנתח דהאן. "לכן העונה בק"ש הוא שיחק במספר תפקידים. אין את זה להרבה שחקנים בישראל. הוא עוד צריך לשפר את המספרים בכל הקשור לכיבוש שערים, אבל הוא במגמת שיפור. הוא יחזור בתחילת העונה למכבי חיפה, שעוקבת אחריו, ובתחילת האימונים היא תקבל החלטה. בכל מקרה כבר פונים אלינו נציגים מקבוצות שונות מאוסטריה ושווייץ לגביו, ולכן אם הוא לא יישאר בחיפה – הכוונה שייצא לאירופה".

ג'ובאני רוסו
רוסו. עקב אחרי טורה יחד עם חרזי | מכבי חיפה, רשמי

במכבי חיפה היה מי שהשווה את טורה למאוויס צ'יבוטה, שעשה דרך דומה למכבי ת"א, אך ההמלצות שהגיעו מטוברוק דיברו על יכולות גבוהות יותר. בכרמל התרשמו גם מהעובדה שטורה, כאמור, יכול לשחק במספר עמדות – במרכז השדה, כשחקן כנף והיו פעמים שגם תופקד כחלוץ בסקציה נס ציונה בעונה שעברה, בה שיחק כמושאל.

מעבר לכך, טורה נחשב לאחד השמות החמים הנבחרות הצירות של גמביה. הוא שימש כקפטן בנבחרת עד גיל 20, נחשב לשחקן מוביל עד גיל 23 והוא אף קיבל זימון בכורה לנבחרת הבוגרת בחלון המשחקים האחרון, אך בעקבות פציעה נשאר בישראל בסופו של דבר.

בתחילת העונה הקודמת, לפני שהושאל לנס ציונה, הקשר זומן לפתיחת האימונים של מכבי חיפה, אז תחת הדרכתו של מרקו בלבול. הוא הבין שלא יזכה לדקות משחק משמעותיות ופנה לאנשי המועדון: "אני רוצה להתפתח ואני רוצה לשחק". הוא הושאל, והיה אחד מנקודות האור הבודדות בנס ציונה, שנשרה בסיום אותה עונה לליגה הלאומית.

טורה במדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

גם הקיץ טורה הבין שהוא לא אמור להיות שחקן משמעותי אצל ברק בכר וזכה לעניין רב בליגת העל. קובי רפואה, מאמן ק"ש, התעקש עליו והמליץ לאיזי שרצקי. בעלי המועדון הצפוני ניצל את היחסים הטובים עם יעקב שחר והצליח להביא את הקשר בהשאלה. "מדובר בשחקן רב גוני, יכול לשחק בכל עמדה במגרש. מסוג השחקנים שכל מאמן היה רוצה",אמרו השבוע בק"ש.

למרות הכל, בקבוצה הנוכחית של טורה גם ציינו את הנקודות אותן השחקן יהיה חייב לשפר כדי להתקדם: "הוא אמנם בורג חשוב, אבל הגענו לפלייאוף העליון בלי שהוא יכבוש שער בליגה וזה מהותי. דבר נוסף הוא שהוא צריך לשפר זה את ההתנהלות באימונים".

במשחק האחרון ק"ש, ה-1:1 מול הפועל באר שבע, קובי רפואה בחר להשאיר את טורה מחוץ לסגל מכיוון שלא עמד בקריטריונים המקצועיים שמהלך השבוע שקדם למשחק. "זה המבחן הגדול שלו עד סוף העונה. אם הוא רוצה להיות במכבי חיפה או בכל מועדון גדול אחר הוא צריך להתעשת ולהוכיח שהוא ראוי להיות שם", אמרו במועדון הצפוני.

קובי רפואה
קובי רפואה | מאור אלקסלסי

"אני רואה אותו ולוקח את זה למספר פרמטרים", מנתח פרשן ספורט1, אסף כהן. "מצד אחד, היה מהלך נכון להביא שחקן צעיר ומוכשר, אבל אולי העובדה שהושאל בעונה שעברה ישר לקבוצת ליגת העל היה מהלך גבוה מדי. יש לו מהירות גבוהה ודריבל נהדר, אבל העובדה שהוא שחקן צעיר מראה שלצד דקות מצוינות הוא יכול להיעלם לחצי שעה".

"עוד לא ראיתי את הפריצה שלו ולא יהיה לו קשה לתפוס משבצת של זר במכבי חיפה", המשיך כהן. "הוא עדיין לא מתאים לקבוצה כמו מכבי חיפה שרצה לאליפות לאורך העונה. חסר לו המספרים, אבל זה גם קשור לכך שבעונה שעברה הוא שיחק בקבוצת תחתית כמו נס ציונה ועכשיו הוא משחק בק"ש, שבנויה בעיקר על מתפרצות. אולי צריך לשנות איתו כיוון ולהעביר אותו דווקא לקבוצת צמרת בלאומית, שמשחקת בסגנון דומה לזה של מכבי חיפה, שולטת ברוב שלבי המשחק. כך יהיה נכון יותר לשפוט אותו".

סאקו טורה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי