כלפון ופרנקל לשרים: "הסירו מיידית את המגבלות על כמות הצופים"

אוהדי מכבי חיפה | דני מרון

יושבי הראש של מנהלות הליגה בכדורגל ובכדורסל בפנייה משותפת לחברי הקבינט: "אתם פוגעים לנזקים ארוכי טווח וחסרי תקדים, לניתוק דור שלם מהספורט ולפגיעה בכלכלת הקבוצות. אפשרו למאות אלפי אוהדים לשוב למשחקים"

(גודל טקסט)

לאחר כשנה, החל מהבוקר (ראשון) אין חובה לעטות מסיכות בשטח פתוח, התחלואה מנגיף קורונה נמצאת בשפל והבוקר אישר משרד הבריאות כי אתמול נמצאו רק 82 מאומתים חדשים לנגיף. לכן, בהודעה משותפת של מנהלת הליגות בכדורגל ומנהלת הליגות בכדורסל, החתומות כמובן על ידי יושבי הראש ארז כלפון ושמואל פרנקל, הם קוראים להסיר את כל המגבלות הקיימות על כמות הצופים בספורט.

כידוע, על פי המתווה הקיים, באולמות סגורים המכילים מעל ל-10,000 מקומות, מותרת כניסה של עד 4,000 צופים ובאצטדיוני הכדורגל הגדולים (טדי, סמי-עופר ובלומפילד) מותרת כניסה של עד 30 אחוז מתפוסת המקום. באולמות הקטנים יותר מותר להכניס עד אלף צופים (או 75 אחוז מתפוסת המקום) ובאצטדיוני הכדורגל עד 10,000 מושבים ניתן להכניס לכל היותר 3,000 צופים (או 75 אחוז מהתפוסה).

בהודעתם כתבו כלפון ופרנקל: "מנתוני משרד הבריאות, אנו למדים כי מקדם ההדבקה נמצא כבר זמן רב בירידה וכי כמות הנדבקים היומית נמוכה ביותר והפכה לשולית ולא לכזו אשר משפיעה על כלל המשחק ועל מערכת הבריאות", כתבו יושבי הראש, "בהתאם, מקומות בילוי ונופש פתוחים, מרכזי הקניות מלאים, במלונות ובמסעדות בלתי אפשרי להשיג מקום והפארקים שוקקים ומלאי חיים – רבים ממקומות אלו פועלים ללא מגבלות תו ירוק וללא בדיקת תעודת מתחסן, מחלים או בדיקה מיידית שלילית.

אוהדי מכבי תל אביב | ברני ארדוב

"בניגוד לרבים מהמקומות האחרים, משחקי הכדורגל והכדורסל נערכים תחת כללים מחמירים של תו ירוק ותוך סינון קפדני לנכנסים למשחקים. הקבוצות משקיעות משאבים רבים בתכנון וניהול האירועים והוכיחו כי הן עומדות בהנחיות משרד הבריאות באופן מקצועי וכי המשחקים עוברים בשלום תוך שמירה על בריאות הצופים והמשתתפים.

"כל עוד נגיף קורונה השתולל, קיבלנו, הבנו והסכמנו עם ההגבלות השונות, אך לאור מצב התחלואה המשתפר, המשך הדרתם של האוהדים מהאצטדיונים ומהאולמות עשוי להוביל לנזקים ארוכי טווח וחסרי תקדים, לניתוק דור שלם מאהבת ואהדת הספורט ולפגיעה ארוכת טווח בכלכלת הקבוצות והתפתחות הענפים.

"כעת, משבשלו התנאים לכך ועם תחילת שלבי הפלייאוף, נבקשכם להביא להחלטה מיידית של קבינט הקורונה והממשלה על הסרת מגבלת הכמויות ובכך לאפשר למאות אלפי אוהדים מחוסנים ומחלימים לשוב לאצטדיונים ולאולמות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי