ביקורת חריפה על פטריק ואן לוון: "מתנהל ביהירות"

בסביבת שחקני מכבי תל אביב הפילו את איבוד הנקודות מול אשדוד על המאמן, שהותיר את בן חיים מחוץ לסגל ופתח ללא טיבי וגררו. ההולנדי הסביר את ההחלטה בנוגע לפנמי: "אני צריך לנהל את הצעירים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

תיקו שלישי בחמשת המשחקים האחרונים למכבי תל אביב, ששוב התקשתה מאוד באצטדיון בלומפילד וסיימה ב-1:1 מאכזב מול מועדון ספורט אשדוד. הצהובים הצליחו אמנם לחזור מפיגור לאחר שער של אנריק סבוריט, אך הרבו להחמיץ לקראת הסיום ואיבדו את המקום הראשון לטובת מכבי חיפה, שניצבת כעת בפסגה עם נקודה יתרון על פני פטריק ואן לוון וחניכיו, שכאמור אינם תלויים בעצמם כאשר נותרו עוד 18 נקודות בקופה.

לפני שריקת הפתיחה עלתה אל כר הדשא הקבוצה שזכתה באליפות המדינה ב-1991/92 וזכתה לכבוד גדול מאלפי האוהדים שהגיעו לבלומפילד ועודדו בעיקר את אבי נמני, שלבש פעם נוספת את החולצה מספר 8. במשחק עצמו מכבי תל אביב הייתה רחוקה מלהזכיר קבוצה שרוצה להיות אלופה. הצהובים לא הופיעו למחצית הראשונה ונזכרו לשחק רק במחצית השנייה לאחר השער המפתיע של יעקב בריהון. המשחק לא זרם, מרכז המגרש וההגנה היו רכים מאוד ושחקני ההתקפה לא סיפקו את הסחורה.

פטריק ואן לוון | אריאל שלום

"ההרכב של פטריק לא היה טוב ואפילו יהיר", ביקר גורם בסביבת השחקנים את המאמן ההולנדי, שהותיר על הספסל את אדוארדו גררו שכבש צמד במשחק האחרון נגד מכבי פ"ת והמשיך להעניק קרדיט לאילון אלמוג שנראה רע מתחילת העונה וכן לאבי ריקן ושרן ייני. "בן חיים מחוץ לסגל, טיבי על הספסל? זאת יהירות. כל מי שעלה מהספסל במחצית השנייה היה צריך לפתוח, אבל פטריק מתנהל בצורה יהירה", הוסיף אותו גורם.

"אין לי חרטות בנוגע להרכב שפתח", הסביר ואן לוון במסיבת העיתונאים, "גררו? אני צריך לנהל את השחקנים הצעירים ולתת להם להבין שהם צריכים להמשיך לעבוד. כשאדוארדו נכנס, הוא היה טוב. חשבתי שיהיה נכון יותר להכניס אותו למחצית השנייה. זה לא אומר שלא אתן לו לפתוח בהרכב".

המאמן ההולנדי סיכם את דבריו: "לא מפתיע אותי שאנחנו נכנסים לא טוב למשחקים, יש עומס ואני נאלץ לתמרן. אילון אלמוג? הוא עובד חזק באימונים, יש לו גישה חיובית והוא רוצה לשחק ולהצליח. אני לא מרגיש לחץ מסביב או בתוך הקבוצה, אנחנו מפוקסים במה שאנחנו רוצים להשיג".

אדוארדו גררו | אריאל שלום

ביום רביעי תפגוש מכבי תל אביב פעם נוספת את אשדוד, אותה היא ניצחה רק פעם אחת מתוך שלושה משחקים העונה, הפעם באצטדיון הי"א במסגרת רבע גמר גביע המדינה. מהסגל של ואן לוון צפויים להימשך להיעדר דן גלזר ואייל גולסה פצועים. מסתמן שאיתן טיבי שלא שותף אתמול ישוב להרכב על חשבון מתן בלטקסה. עדן קארצב ושחר פיבן עשויים לתפוס את מקומם של ריקן ויני שהיו חלשים.

בחלק הקדמי, בשל חולשתם של אלמוג ומתן חוזז, נראה כי גררו, בן חיים ויונתן כהן יקבלו את הקרדיט. כהן, שחזר לשחק אתמול לאחר היעדרות בת כשלושה חודשים, הפגין ניצוצות וביצע כמה פעולות שמוכיחות כמה הוא היה חסר למכבי תל אביב. עם זאת, מלך שערי הקבוצה עדיין יצטרך להסיר את החלודה שצבר במהלך תקופת ההיעדרות הארוכה.

יונתן כהן | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי